• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код 15110000-2– М’ясо (яловичина свіжа (охолоджена І категорії) (ДК 021:2015 – 15111100-0 Яловичина)) згідно ДК 021:2015

Завершена

3 874 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 370.00 UAH
Період оскарження: 02.12.2021 14:25 - 10.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження умов ТД

Номер: f4f77b0bfac44e45a6308ae38a4c7e8f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-02-009906-c.c2
Назва: Оскарження умов ТД
Скарга:
Враховуючи вищенаведене, повідомляємо, що Тендерна документація в цій частині не відповідає вимогам ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», у зв’язку з чим просимо зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації. На підставі вищевикладеного, ст. 3, 5, 36 та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав та законних інтересів: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду у закупівлі UA-2021-12-02-009906-c. 2. Зобов'язати Замовника – Український державний медико-соціальний центр ветеранів війни усунити вищезазначені порушення, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації та внести відповідні зміни до закупівлі UA-2021-12-02-009906-c.
Дата розгляду скарги: 28.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.12.2021 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.01.2022 18:29
Дата виконання рішення Замовником: 06.01.2022 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "АЛЬЯНС-АГРІ", Світлана Якуба +380472563002 allianceagri2020@gmail.com
Вимога
Відхилено

Виключити дискримінаційні вимоги з тендерної документації

Номер: ab7195b7251b44d6adbf0142b4a48ced
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-02-009906-c.c1
Назва: Виключити дискримінаційні вимоги з тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику! У тендерній документації даної закупівлі виявлено дискримінаційний підхід Замовника щодо вимог надання учасниками деяких документів, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а саме: По-перше, відповідно до п. 5 Розділу ІІІ до тендерної документації Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю Замовником в тендерній документації не передбачена можливість участі новостворених підприємств, які на момент подання пропозиції можуть не мати фінансової звітності, оскільки відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV, звітним періодом для складання фінзвітності є календарний рік. Відповідно до спеціального нормативного правого акту, який регулює саме подання фінансової звітності Постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 «Порядок подання фінансової звітності» пунктом 5. Передбачено, що Підприємства, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємств, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов'язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком. Таким чином, якщо підприємство створене в 2021 році, воно не зможе прийняти участь в закупівлі, оскільки період подачі їх звітності не входить до терміну подання тендерних пропозицій. Просимо виключити дискримінаційне обмеження та привести тендерну документацію у відповідність до законодавства. По-друге, відповідно до Додатку ІІІ до тендерної документації учасник повинен надати в складі своєї пропозиції наступні документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару: - Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, виданий на ім´я Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ № 447 від 08.08.2019 р., проведеного у 2021 році. Акт без виявлених порушень). Згідно Постанови КМУ від 31 жовтня 2018 р. № 896 Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю: з дуже високим ступенем ризику - інспектування - не більше чотирьох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; з високим ступенем ризику - інспектування - не більше трьох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; із середнім ступенем ризику - інспектування - не більше двох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; з низьким ступенем ризику - інспектування - не більше одного разу на рік, аудит - не більше одного разу на два роки; з незначним ступенем ризику - інспектування - не більше одного разу на два роки, аудит не проводиться. Ступінь ризику визначається відповідно до вищевказаної постанови КМУ та вказується в акті Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин на Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 447 від 08.08.2019 р.) Встановлюючи дану вимогу Замовник штучно звужує коло учасників процедури закупівлі та обмежує права учасника, так як: учасники з високим, середнім, низьким чи з незначним ступенем ризику, які мають Акти Держпродспоживслужби, складені за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин, виданий на ім´я Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ № 447 від 08.08.2019 р., проведеного у 2021 році. Акт без виявлених порушень), видані у грудні 2020 року чи раніше, не мають змоги прийняти участь у закупівлі, оскільки не мають змоги за короткий період часу з 02.12.2021 р. (дата оголошення закупівлі - 02.12.2021 р. 14:25) – по 17.12.2021 р. (кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 18.12.2021 р. 01:00) отримати та надати у складі пропозиції Акти Держпродспоживслужби, видані у 2021 році, а відповідно встановлення вимоги надати Акт не раніше 2021 року є дискримінаційною умовою. Просимо привести тендерну документацію у відповідність чинному законодавству та виключити дискримінаційну вимогу по обмеженню терміну або зазначити, що Акт Держпродспоживслужби повинен бути виданий у 2020 або у 2021 році. По-третє, відповідно до Додатку ІІІ до тендерної документації учасник повинен надати в складі своєї пропозиції наступні документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару: - Скан-копії оригіналів актів Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP, виданий на ім´я Учасника (згідно НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ№ 446 від 08.08.2019р. Акт без виявлених порушень), виданий у 2021 році. Згідно Постанови КМУ від 31 жовтня 2018 р. № 896 Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Планові заходи державного контролю здійснюються з такою періодичністю: з дуже високим ступенем ризику - інспектування - не більше чотирьох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; з високим ступенем ризику - інспектування - не більше трьох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; із середнім ступенем ризику - інспектування - не більше двох разів на рік, аудит - не більше одного разу на рік; з низьким ступенем ризику - інспектування - не більше одного разу на рік, аудит - не більше одного разу на два роки; з незначним ступенем ризику - інспектування - не більше одного разу на два роки, аудит не проводиться. Ступінь ризику визначається відповідно до вищевказаної постанови КМУ та вказується в акті Держпродспоживслужби, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров'я та благополуччя тварин на Учасника (згідно наказу міністерства аграрної політики № 447 від 08.08.2019 р.) Встановлюючи вимогу надати Акт аудиту, що виданий у 2021 році Замовник штучно звужує коло учасників процедури закупівлі та обмежує права учасника, так як: учасники з будь-яким ступенем ризику, які отримали Акт аудиту до 31.12.2020 р. включно не мають змоги прийняти участь у закупівлі, оскільки Аудит для підприємств відповідно до Постанови КМУ № 896 проводиться не більше одного разу на рік. Оскільки термін подання пропозиції до 18.12.2021 р. 01:00, учасники за короткий період часу з 02.12.2021 р. (дата оголошення закупівлі - 02.12.2021 р. 14:25) – по 17.12.2021 р. (кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 18.12.2021 р. 01:00) не мають змоги отримати та надати у складі пропозиції Акт аудиту виданий у 2021 році. Просимо привести тендерну документацію у відповідність чинному законодавству та виключити дискримінаційну вимогу по обмеженню терміну або зазначити, що Акт Держпродспоживслужби повинен бути виданий у 2020 або у 2021 році. По-четверте, відповідно до Додатку ІІІ до тендерної документації учасник повинен надати в складі своєї пропозиції наступні документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару: - звіт(и) наглядового аудиту за функціонуванням інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та екологічним управлінням у відповідності до вимог ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ISO 22000:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 14001:2015; - Видані на ім’я Учасника звіт(и) наглядового аудиту за функціонуванням інтегрованої системи управління якістю, безпечністю харчових продуктів та екологічним управлінням у відповідності до вимог ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ISO 22000:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 14001:2015, видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України. У разі використання найманого (залученого) транспорту також подаються зазначені звіт(и) наглядового аудиту виданий(і) на ім’я Перевізника. Наглядові аудити проводяться щороку протягом терміну дії сертифікату для системи управління якістю та системи екологічного управління - через 12 місяців, не пізніше 12 місяців з дати прийняття рішення щодо сертифікації, та для системи управління безпечністю харчових продуктів - через 9 місяців, але не пізніше 12 місяців з дати прийняття рішення щодо сертифікації. Таким чином учасники, які є новоствореними та отримали сертифікати у відповідності до вимог ДСТУ ISO 9001:2015, ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 22000:2019, ISO 22000:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ISO 14001:2015 у квітні 2021 р або пізніше не матимуть можливості надати звіти наглядових аудитів вищезгаданих систем управління, оскільки строк проведення наглядових аудитів для таких учасників на момент подання пропозиції ще не настане. Таким чином, вищезазначена вимога є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів. Просимо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації. По-п’яте, відповідно до Додатку ІІІ до тендерної документації учасник повинен надати в складі своєї пропозиції наступні документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару: 6. Скан копії чинного(их) Сертифікату(ів), на СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ які(ий) відповідає(ють) вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT)) щодо надання послуг з транспортування та постачання продуктів харчування та напоїв (коди ДКПП 49.41, 52.29), видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України. У разі використання власних ТЗ - виданий(і) на ім'я Учасника. У разі використання найманого (залученого) транспорту - виданий на ім’я Перевізника. Національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», прийнятий методом перекладу, — ідентичний щодо ISO 45001:2018 (ISO 45001:2010, IDT) (версія en) «Occupational health and safety management systems — Requirements with guidance for use». Стандарт ISO 45001 – це міжнародний стандарт, що встановлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці та дає рекомендації з побудови системи, спрямованої на запобігання травматизму та підтримання загальної безпеки праці на підприємстві. Система управління охороною праці та виробничої безпеки визначає структуру, за допомогою якої підприємство забезпечує безпеку праці. Вона являє собою набір правил, політик, процесів, планів і практик щодо запобігання небезпек для здоров’я співробітників і мінімізує ризики на робочому місці. Вимоги та керівні принципи ISO 45001 допомагають організації створити ефективну систему виробничої безпеки. З 01 січня 2018 року на території України скасовано обов’язкову сертифікацію, та на теперішній час діє виключно добровільна сертифікація. Також відповідно до частини 7 статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. Добровільна сертифікація – це підтвердження відповідності продукції чи послуг на добровільній основі будь-яким вимогам нормативного документа по вибору заявника. Сама процедура ідентична порядку обов'язкової сертифікації з оформленням сертифікату відповідності. Добровільна сертифікація, як правило, проводиться з ініціативи виробників, постачальників та продавців продукції. Проводиться вона в тих випадках, коли стандарти або норми не стосуються вимог безпеки і носять добровільний характер для виробника. Добровільна сертифікація проводиться з метою підвищення конкурентоспроможності та підвищення якості продукції чи послуг, збільшення товарообігу та здобуття довіри з боку споживачів. Відповідно до ч.5 ст.23 Закону № 922-VIII замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством (абз.2 ч.6 ст.23 Закону № 922-VIII). На підставі викладеного можна зробити висновок, що запитуваний Замовником «…Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці» ніяким чином не стосується технічний характеристик предмета закупівлі. До того ж, Учасники, які мають Сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) на Систему управління якістю та ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) на Систему управління безпечністю харчових продуктів розробляють програми-передумови, що включають охорону здоров’я та безпеку праці та при проведенні заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР проводиться перевірка щодо додержання вимог законодавства, в т.ч. щодо охорони здоров’я та безпеки праці. Відповідні відмітки про відповідність чи не відповідність вимогам зазначаються в Акті складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, наприклад в п. 1.3 Програма-передумова системи НАССР щодо планування та стану комунікацій (вентиляції, водопроводів водопостачання та водовідведення, електро- та газопостачання, освітлення тощо) та в п. 1.6 Програма-передумова системи НАССР щодо здоров'я та гігієни персоналу. Таким чином, можна зробити висновок, що Акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР також підтверджує дотримання вимог та настанов щодо застосування Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Таким чином, вимога надання Сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці» по відношенню до нас та інших суб’єктів господарювання по відношенню до нас та інших суб’єктів господарювання є дискримінаційною та суттєво звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України. Встановлення Замовником дискримінаційного критерію є прямим умислом Замовника щодо обмеження конкуренції та може призвести до розтрати бюджетних коштів. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасників, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. Просимо виключити дане дискримінаційне обмеження з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року№ 922-VIII, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Предметом закупівлі є ДК 021:2015 - 15110000-2: М’ясо (яловичина свіжа (охолоджена І категорії) (згідно ДК 021:2015 – 15111100-0 Яловичина)), що обумовлює встановлення Замовником вимог до такого предмету закупівлі відповідно до чинного законодавства в сфері харчової продукції, зокрема, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року №771/97-ВР. З огляду на вищевикладене, враховуючи вимоги до якості та безпечності предмета закупівлі, тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, тому відмовляємо у задоволені вимоги. Разом з цим повідомляємо, що розділом ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» «Інструкції учасникам торгів» тендерної документації до предмета закупівлі: «код 15110000-2– М’ясо (яловичина свіжа (охолоджена І категорії)(ДК 021:2015 – 15111100-0 Яловичина)) згідно ДК 021:2015», визначено, що у разі, якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів. Тому, якщо Ви вважаєте, що тендерна документація містить вимоги не передбачені чинним законодавством для учасника даної процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції надається відповідний лист-роз’яснення із зазначенням законодавчих підстав.
Статус вимоги: Відхилено