• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія на 2022 рік

Завершена

199 920.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.60 UAH
Період оскарження: 01.12.2021 17:49 - 07.12.2021 17:54
Вимога
Залишено без розгляду

вимога

Номер: cdc60562032a499c972bc217934dd215
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-01-014921-c.b2
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Оголошенням про закупівлю визначено, що Сертифікат, виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції, який підтверджує, що система управління учасника відповідає ISO 37001:2016 «Системи управління протидії корупції. Вимоги» (або еквівалент). Сфера діяльності на яку поширюється сертифікована система управління повинна включати постачання електричної енергії. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Вважаємо, що така вимога є незаконною та дискримінуючою. За таких умов взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають сертифікат системи менеджменту щодо протидії корупції, що є дискримінаційним по відношенню до іншихсуб'єктів господарювання. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені невідповідності шляхом внесення змін до Тендерної документації. На підтвердження незаконності та дискримінації даної вимоги надаємо рішення АМКУ № 17230-р/пк-ПЗ від 14.09.2020р.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Хабарництво, корупція — широко поширене явище. Воно веде до значних соціальних, моральних, економічних і політичних наслідків, підриває доброчесне управління, перешкоджає розвитку і спотворює конкуренцію. Воно підриває принципи правосуддя, права людини і є перешкодою до зменшення масштабів бідності. Це веде до збільшення вартості ведення бізнесу, непрозорості в комерційних угодах, збільшення вартості товарів і послуг, зниження їхньої якості, що може призвести до втрати життя і власності, знищує довіру в організаціях і заважає справедливій та ефективній роботі ринків. Політика боротьби з хабарництвом та корупцією є складовою загальної політики організації. Політика боротьби з хабарництвом і корупцією та система управління, що її підтримує, допомагає організації уникнути або зменшувати витрати, ризики та збитки від хабарництва, сприяти розвитку довіри в ділових стосунках та посилювати свою репутацію. Цей стандарт відображає міжнародну належну практику та може бути використаний у всіх країнах. Він застосовується для малих, середніх та великих організацій у всіх галузях економіки, враховуючи державні, приватні та неприбуткові організації. Ризики хабарництва/корупції, що стоять перед організацією, залежать від таких чинників як розмір організації, місцезнаходження та галузі, в якій працює організація, а також характер, масштаб та складність діяльності організації. Цей стандарт визначає виконання організацією політики, процедур та контролю, які є обґрунтованими та пропорційними відповідно до ризиків хабарництва, з якими стикається організація. Цей стандарт відповідає вимогам ISO до стандартів системи управління. Ці вимоги охоплюють структуру високого рівня, ідентичний основний текст та загальні терміни з ключовими визначеннями, розробленими для користувачів, що застосовують кілька стандартів ISO на системи управління. Вказаний стандарт можна використовувати разом з іншими стандартами системи управління (наприклад, ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001 та ISO 19600) та стандартами управління (наприклад, ISO 26000 та ISO 31000). Стандарт ISO 37001 розроблено згідно з правилами, установленими в національній стандартизації України та затверджено Наказом від 18.12.2018 № 507 ДП «УкрНДНЦ» від 18 грудня 2018 р. № 507. Сертифікат системи менеджменту щодо протидії корупції є документом, що передбачений чинним законодавством України - ДСТУ ISO 37001:2016, IDT). Звертаємо увагу, що отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів. Враховуючи викладене вище, вимога Учасника не має правових підстав для задоволення.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.12.2021 17:37
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: e5f2e25c68bf4e4ca1ec8a247ea57949
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-01-014921-c.b1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Оголоденням про закупівлю передбачено наступне: овідка в довільній формі, в якій зазначити інформацію про те, чи створено учасником Центр обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та кол-центр, який відповідає вимогам, встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р (зі змінами). Учасник у якого не створено Центр обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від14.03.2018 № 312, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50 000 споживачів, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 календарних днів відносно кінцевої дати подання пропозицій. Отримання та надання у складі пропозиції довідок необхідно для документального підтвердження відсутності обов’язку створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів), який відповідає вимогам «Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від14.03.2018 № 312, в зв’язку з тим, що учасником обслуговується менше 50 000 споживачів. Учасник, у якого не створено кол-центр, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 15 календарних днів відносно кінцевої дати подання пропозицій. Отримання та надання у складі пропозиції довідок необхідно для документального підтвердження відсутності обов’язку створення кол-центру, який відповідає вимогам Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р., в зв’язку з тим, що учасником обслуговується менше 100 000 споживачів. Встановлення таких вимог суперечить основний принципам здійснення закупівель, зокрема недискримінації учасників. Разом з тим, інформація, яка є публічною, не вимагається в учасників згідно Закону України "Про публічні закупівлі". Так, на офіційно веб-сайті НКРЕКП створено Інтерактивний реєстр електропостачальників. З метою забезпечення споживачів можливістю зручного моніторингу роздрібного ринку електричної енергії та вибору електропостачальника, НКРЕКП за підтримки DiXi Group було створено публічний інтерактивний реєстр постачальників. За допомогою дашборду користувачі можуть ознайомитись з діяльністю постачальників за ключовими показниками – кількість споживачів та об’єм поставленої електроенергії, – а також проаналізувати їх в динаміці за місяцями. Замовник може самосійно перевірити учансників в даному реєстрі. Така інформація є відкритою та загальнодоступною. Надаємо Вам посилання для ознайомлення https://www.nerc.gov.ua/?id=59249, та просимо видалити дискримінаційні та незаконні вимоги з Оголошення. Дякуємо
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до статті 14 Закону Україні «Про публічні товариства» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника як споживача на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації. Щодо строку довідки, яка повинна бути видана не пізніше відповідної дати, зазначаємо, що ринок електричної енергії як новий ринок постійно трансформується, а тому будь-який учасник в будь-який момент часу може почати обслуговувати більше 50 000 чи 100 000 споживачів. У такому разі до такого учасника відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії та Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами висуваються певні вимоги , що дає змогу Замовнику пересвідчитись у дотриманні учасником вимог законодавства. Окрім того, нами було проаналізовано дане питання і встановлено, що встановлена вимога не є дискримінацією, про що свідчать рішення АМКУ, які є у відкритому доступі. Отже, у нас як у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено