• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Заміна підкранової колії козлового крану ККТ-5

Торги відмінено

840 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 200.00 UAH
Період оскарження: 07.09.2017 11:51 - 18.09.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії замовника

Номер: a028a638cf5445cf8ee34656c361e68d
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-07-000608-a.c1
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
ТОВ “НВП ЛІДІС” Україна,61099, м. Харків вул. Єнакіївська, б.1 ОКПО 33605504 ІПН 336055020379 Свід. 29700929 р/р 26007052330212 в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», м. Харків МФО 351533 ООО “НПП ЛІДІС” Украина, 61099, г. Харьков ул. Енакиевская, д.1 ОКПО 33605504 ИНН 336055020379 Свид. 29700929 р/с 26007052330212 в ПАО КБ «ПРИВАТБАНК», г. Харьков МФО 351533 e-mail: Lidis@meta.ua, npp.lidis05@gmail.com http://lidis.com.ua т. (057) 752-02-94,752-02-95(т/ф) № 301 від « 06 » жовтня 2017 р. на №_____ від «___» ___________ 2017 р. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НВП ЛІДІС" (код ЄДРПОУ 33605504) Адреса: Україна, 61099, м. Харків, вул. Єнакіївська, б. 1 електронна пошта: lidis@meta.ua, npp.lidis05@gmail.com; телефон: (057) 752-02-94, (057) 752-02-95 Замовник: ФІЛІЯ "ПАНЮТИНСЬКИЙ ВАГОНОРЕМОНТНИЙ ЗАВОД" (код ЄДРПОУ 40081305) ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"(код ЄДРПОУ 40075815) Адреса: Україна, 03150, м. Київ, вул. Тверська, 5. електронна пошта: LTSYPCHENKO@USV.COM.UA телефон: 0574578363 Інформація про закупівлю ID: 4e2af8c6005342a88b7ae7db087c8c02 (код UA-2017-09-07-000608-a) Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-09-07-000608-a Предмет закупівлі: "ДК 021:2015: 50530000-9 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки" Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника: 02.10.2017 р. Плата за подання скарги – 5 000,00 грн. Без ПДВ Вих. № 301 від 06.10.2017 р. СКАРГА на дії Замовника Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником Філія "Панютинський вагоноремонтний завод" (ЄДРПОУ40081305) публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (ЄДРПОУ 40075815) було проведено відкриті торги (ідентифікатор закупівлі: ID 4e2af8c6005342a88b7ae7db087c8c02 (код UA-2017-09-07-000608-a, код UA-2017-09-07-000608-а) щодо послуг із Заміни підкранової колії козлового крану ККТ-5 (код ДК 021:2015: 50530000-9 — "Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки"). Відповідно до протоколу розкриття у закупівлі взяли участь 2 учасники: 1. ТОВ "НВП ЛІДІС" пропозиція на суму 650 000,00 грн.; 2. ТОВ "ШЛЯХІНВЕСТ" пропозиція на суму 824 400,00 грн. Ціна учасника ТОВ "НВП ЛІДІС" (650 000,00 грн.) була визначена електронною системою закупівель, як найбільш економічно вигідна. За результатами розгляду пропозиції Підприємства, Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ "НВП ЛІДІС" (Протокол засідання тендерного комітету філії "Панютинський вагоноремонтний завод" ПАТ "Українська залізниця" від 02.10.2017 р.№ 1546 (далі – Протокол № 1546)). Підставою для відхилення пропозиції ТОВ "НВП ЛІДІС" зазначено наступне: "відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. Так, Протоколом № 1546 наведено наступні підстави відхилення тендерної пропозиції: "- Учасник надав не підписану довідку вих. №290 від 21 вересня 2017 року «Що Учасник останні 3 роки не притягувався до відповідальності за порушення передбачені п.4 ч.2 ст.6, п1 ст. 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції"". - Учасник надав не підписану довідку вих. №291 від 21 вересня 2017 року "Що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку". - Відсутній Додаток №1 до договору ОД/Л-16-11071-11-О від 27 грудня 2016 року." Скаржник не може погодитися з таким рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України "Про публічні закупівлі". Стосовно підстави відхилення повідомляємо наступне. При прийнятті оскаржуваного рішення експертами Тендерного комітету Замовника не достатньо досліджено та осмислено умови тендерної документації, викладені у документації про відповідність учасника критеріям кваліфікації, зокрема технічним критеріям кваліфікації. Так, питання відповідності учасника зазначеним критеріям кваліфікації Тендерний комітет взагалі не цікавить. Уся його увага зосереджена на формі наданих документів та на встановленні додаткових вимог щодо форми, а також і змісту документів, тобто вимог, відмінних від положень документації. У зв'язку з чим вважаємо на необхідне звернути увагу на наступне. 1. Аналіз вимог, встановлених Законом України "Про публічні закупівлі". Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі зазначені у ст. 171 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон України "Про публічні закупівлі"). Так, відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: 1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення; 3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення; 4) суб'єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів); 5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника; 8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"; 10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень. Слід зазначити що, у випадку, що розглядається жодна з норм ч. 1 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" не може бути застосована стосовно ТОВ "НВП ЛІДІС". 2. Щодо виконання умов тендерної пропозиції. У пункті 5 Тендерної документації (Додаток 2) встановлено "Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст. 16 Закону, вимоги, встановлені ст. 17 за винятком п. 1 і п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством зазначена в Додатку № 3 та Додатку № 4 до тендерної пропозиції." При цьому у цьому ж пункті зазначено, що: "Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником". 2.1 Щодо надання документів, передбачених Додатком 3 Тендерної документації У Додатку № 3 до тендерної документації зазначено, що серед переліку документів та інформації, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (надаються у електронному вигляді) учасник повинен надати: "Довідку у довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору та документальне підтвердження досвіду виконання лише одного аналогічного договору (завірена учасником копія виконаного договору)." На виконання даної вимоги ТОВ "НВП ЛІДІС" було надано наступні документи: - Копія Довідки про досвід виконання аналогічних договорів від 21.09.2017 р. №287 (Додаток 3); - Копія Договору про надання послуг від 27.12.2017 р. № ОД/А-16-1107НЮ, укладений між регіональною філією "Одеська залізниця" ПАТ "Українська залізниця" (Замовник) та ТОВ "НВП ЛІДІС" (Виконавець) відповідно до якого: Виконавець за завданням замовника, на свій ризик, за рахунок власних сил, матеріалів і коштів, у відповідності до умов договору зобов'язується надати послуги з капітального ремонту підкранових колій пасажирського вагонного депо станції Одеса-Головна і здати результат Замовнику, а Замовник зобов'язується прийняти результат та оплатити його" (Додаток 4). Наявність підписаної та належним чином завіреної копії зазначеного вище Договору є достатнім та в повній мірі належним доказом досвіду виконання договору, аналогічного договору, що є предметом закупівлі. Наявність або відсутність додатків до даного договору ні яким чином не може бути підставою для твердження про відсутність у ТОВ "НВП ЛІДІС" належного досвіду виконання аналогічного договору. 2.2 Щодо надання документів, передбачених Додатком 4 Тендерної документації 2.2.1 Щодо вимог тендерної документації У Додатку № 4 до тендерної документації зазначено, що серед переліку документів та інформації, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (надаються у електронному вигляді) учасник повинен у тому числі надати: 1) "- Інформація у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності) про те, що учасник протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення анти конкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів). (Ст.17 ч.1 п. 4 Закону України "Про публічні закупівлі")"(п. 2 Додатка №4 до Тендерної документації); 2) "- Інформація в довільній формі, що службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку; (Ст. 17 ч.1 п.6)" (п. 4 Додатка №4 до Тендерної документації). 2.2.2 Законодавче регулювання Відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно абз. 2, 3 ч. 3 ст. 222 Закону України "Про публічні закупівлі": "Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки." Отже: - інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі; - спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктом 6 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі; - замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. - тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. 2.2.3 Щодо виконання вимог тендерної документації ТОВ "НВП ЛІДІС" На виконання даної вимоги тендерної документації ТОВ "НВП ЛІДІС" було надано наступні документи: 1) Копія інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 290 (Додаток 5), у якій зазначено, що: "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ"НВП ЛІДІС", яке є учасником, повідомляє про те, що наше підприємство протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення анти конкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)." 2) Копія інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 291 (Додаток 6), у якій зазначено, що: "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ"НВП ЛІДІС", повідомляє, що генеральний директор Бочаров Сергій Анатолійович, який підписав тендерну пропозицію, не був засуджений за злочин, вчинений з корисливих мотивів та не має судимість, з якої не знято або не погашено в установленому порядку. 2.2.3.1 Щодо копії інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 290 Однією з підстав відхилення тендерної пропозиції є те, що на копії інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 290 відсутній підпис учасника. У зв'язку з чим слід зазначити наступне. 1) У Законі України "Про публічні закупівлі" наведено, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій ст. 17 , надається в довільній формі. Проте, Замовником, в супереч вимогам, встановленим ч. 3 ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" неправомірно та безпідставно встановлено додаткові вимоги щодо інформації, яка повинна була бути подана у довільній формі, а саме встановлено вимогу про "завірення такої інформації власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою". 2) На офіційному сайті Антимонопольного комітету України наведено зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб'єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів) а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/104485). Отже: - доступ до даного ресурсу є вільним; - серед переліку суб'єктів господарювання, що порушували законодавство про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів) відсутній ТОВ "НВП ЛІДІС". Таким чином, інформація про зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб'єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій є загальнодоступною. 3) ТОВ "НВП ЛІДІС" від замовника не поступало жодної пропозиції щодо додаткового підтвердження інформації, наведеної у Довідці від 21.09.2017 р. № 290. ТОВ "НВП ЛІДІС" у разі отримання будь-якої вимоги від Замовника, щодо додаткового підтвердження інформації наведеної у Довідці від 21.09.2017 р. № 290, у найкоротший строк надало би додаткові підтвердження. 4) Абз. 2 ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Вважаємо, що помилки наведені в Довідці від 21.09.2017 р. № 290 є формальними (несуттєвими), та такими, допущення яких не призводить до підстав відхилення пропозицій. Таким чином, вважаємо, що інформація що міститься у Довідці від 21.09.2017 р. № 290 наведена належним чином, в повному обсязі, відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про публічні закупівлі". 2.2.3.2 Щодо копії інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 291 Однією з підстав відхилення тендерної пропозиції є те, що на копії інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 291 відсутній підпис учасника. У зв'язку з чим слід зазначити наступне. 1) У тендерній документації, у Додатку № 4 відсутні будь-які вимоги про форму подачі інформації про те що "службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку". Відповідно до тендерної документації зазначено, що така інформація повинна бути надана в довільній формі, що в повній мірі виконано ТОВ "НВП ЛІДІС". 2) ТОВ "НВП ЛІДІС" від замовника не поступало жодної пропозиції щодо додаткового підтвердження інформації, наведеної у Довідці від 21.09.2017 р. № 291. ТОВ "НВП ЛІДІС" у разі отримання будь-якої вимоги від Замовника, щодо додаткового підтвердження інформації наведеної у Довідці від 21.09.2017 р. № 291, у найкоротший строк надало би додаткові підтвердження. Таким чином, вважаємо, що інформація що міститься у Довідці від 21.09.2017 р. № 291 наведена належним чином, в повному обсязі, відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про публічні закупівлі". Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон України "Про публічні закупівлі") закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв'язку з чим слід зазначити, що цінова пропозиція ТОВ "НВП ЛІДІС" є найбільш вигідною для Замовника та є такою, яка дозволить здійснювати діяльність додержуючись принципу максимальної економії та ефективності. Відхилення пропозиції ТОВ "НВП ЛІДІС" є порушенням принципів: - "максимальної економії та ефективності"; - "недискримінації учасників"; - "об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій". Крім того Замовник порушив ч. 3 ст. 17, абз. 2, 3 ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі". Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, адже наша пропозиція повністю відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам тендерної документації. Крім того незаконне відхилення нашої пропозиції призвело до незаконного визначення переможцем ТОВ "ШЛЯХІНВЕСТ". Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того цінова пропозиція ТОВ "НВП ЛІДІС" є найбільш привабливою для Замовника та суттєво меншою від цінової пропозиції конкурентів (ТОВ "ШЛЯХІНВЕСТ"). Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ "НВП ЛІДІС" зазначене у Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 02.10.2017 р. № 1546 та всі наступні рішення, включаючи рішення про визначення переможцем ТОВ "ШЛЯХІНВЕСТ" зазначене у протоколі № від 02.10.2017 р. № 1547. Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету; 2. Копія тендерної документації; 3. Копія Довідки про досвід виконання аналогічних договорів від 21.09.2017 р. №287; 4. Копія Договору про надання послуг від 27.12.2017 р. № ОД/А-16-1107НЮ; 5. Копія інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 290; 6. Копія інформаційної Довідки від 21.09.2017 р. № 291. З повагою, Директор ТОВ "НВП ЛІДІС" _____________ м.п. Бочаров С.А.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.10.2017 18:11
Дата виконання рішення Замовником: 01.11.2017 16:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Торги будуть відмінені відповідно до п.2 ч.1 ст 31
Автор: ТОВ "НВП ЛІДІС", Бочарова Наталія +30577520295 lidis@meta.ua