-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розробка детального плану території від Об’їзної дороги до естакади Одеського морського порту з улаштуванням автомобільної дороги у м. Одесі (послуги в рамках програми «Міська цільова програма розроблення містобудівної та іншої документації загальноміського значення у м. Одесі на 2019-2021 роки») за ДК 021:2015 71410000-5 «Послуги у сфері містобудування»
Торги відмінено
930 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 300.00 UAH
Період оскарження:
30.11.2021 11:27 - 01.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА, ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ у закупівлі UA-2021-11-30-003538-c, щодо порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації до потенційних учасників
Номер:
6035f9fbcde84f76b36a1a5f9aa98c2e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-30-003538-c.c1
Назва:
СКАРГА, ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ у закупівлі UA-2021-11-30-003538-c, щодо порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації до потенційних учасників
Скарга:
З метою прийняття участі у закупівлі Суб’єктом оскарження здійснено ознайомлення із Тендерною документацією та виявлено наявність дискримінаційних, незаконних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, в тому числі права та законні інтереси Суб’єкта оскарження на участь у закупівлі.
Зокрема, абзац 2 пункту 3 додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» містить наступну вимогу, що для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати, зокрема, завірену копію зазначеного ним аналогічного(-их) договору(-ів) з копією (копіями) акту(ів), які підтверджують виконання послуг по цьому договору. Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір(-ори), який(які) підтверджує(-ують) наявність у учасника досвіду надання послуг з розробки містобудівної документації в містах, які є обласними центрами.
Вищезазначена вимога Тендерної документації, визначена Замовником, є дискримінаційною, незаконною та необґрунтованою, що призводить до умисного суттєвого обмеження кола потенційних учасників цієї закупівлі, які могли б прийняти участь у закупівлі за вказаними Предметом закупівлі.
Суб’єкт оскарження вважає необґрунтованим встановлення вимоги щодо наявності аналогічного договору щодо розробки містобудівної документації саме в містах, які є обласними центрами, на підставі наведено нижче.
1. Щодо законодавчих вимог до розробників детального плану території
Предметом закупівлі є розроблення детального плану території від Об’їзної дороги до естакади Одеського морського порту Одеського морського порту з улаштуванням автомобільної дороги у м. Одесі.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно до абзацу 6 частини 2 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розробником детального плану території може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати
- розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та
- документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Стаття 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачає, що проект об’єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов’язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до п. 4.5. Порядку розроблення містобудівної документації, затв. наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 290 від 16.11.2011, генеральний план населеного пункту, план зонування території та детальний план території розробляються суб’єктами господарювання, у складі яких є архітектор, що має кваліфікаційний сертифікат.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність», архітектор (інженер), що має кваліфікаційний сертифікат, - фахівець, який за результатами атестації отримав такий сертифікат, що надає йому повноваження ведення особистої діяльності у сфері архітектурної діяльності, і який несе відповідальність за результати своєї роботи.
Постанова КМУ «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» від 23 травня 2011 року № 554, встановлює, що кваліфікаційний сертифікат – документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554.
У Перелік видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, виконавця яких проходять професійну атестацію, затв. постановою КМУ від 23 травня 2011 року № 554 входить зокрема такий вид робіт як розроблення містобудівної документації.
Відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Згідно з частиною 3 статті 26 Закону України «Про землеустрій», розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для розроблення детального плану території, у складі суб’єкта господарювання мають працювати головний архітектор із дійсним кваліфікаційним сертифікатом, а також сертифікований інженер-землевпорядник.
ТОВ «АРХІТЕКТУРНО-ПРОСТОРОВЕ ПЛАНУВАННЯ» має у складі головного архітектора із чинним кваліфікаційним сертифікатом, а також, сертифікованого інженера-землевпорядника, що є законодавчо встановленою вимогою для розроблення містобудівної документації (підтверджуючі документи додаються).
2. Щодо особливостей складання детального плану території міст обласного значення.
Вимоги до складу та змісту детального плану території визначені Державними будівельними нормами України ДБН Б.1.1 – 14:2012 «Склад та зміст детального плану території».
Слід зазначити, що вказані будівельні норми не містять окремих (особливих) вимог до складання детального плану території у містах, які є обласними центрами, тобто є такими самими, як і норми для складання детального плану села, селища, міста районного підпорядкування.
Тобто при розробленні детального плану території розробник керується нормами ДБН Б.1.1 – 14:2012 «Склад та зміст детального плану території», без врахування статусу адміністративно-територіальної одиниці, адже норми є однаковими для розроблення детального плану будь-якого населеного пункту.
Підсумовуючи все вищевикладене, встановлення вимоги щодо надання аналогічного договору який підтверджує наявність у учасника досвіду надання послуг з розробки детального плану саме в містах, які є обласними центрами, що визначено Замовником у додатку № 2 «Перелік документів, які вимагаються Замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до Тендерної документації, є надлишковим, необґрунтованим, незаконним, та жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому. Встановлення Замовником у Тендерній документації, а саме, у додатку 2 до Тендерної документації, вище зазначеної вимоги, суперечить нормам чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, та не дає змогу Суб’єкту оскарження прийняти участь у закупівлі.
Зважаючи на викладене вище, просимо Колегію розглянути питання щодо внесення змін до додатку 2 Тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються Замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» шляхом викладення абзацу 2 пункту 3 додатку 2 до Тендерної документації у такій редакції:
«Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір(-ори), який(які) підтверджує(-ують) наявність у учасника досвіду надання послуг з розробки містобудівної документації.».
Вимога щодо наявності у учасника досвіду надання послуг з розробки містобудівної документації в містах, які є обласними центрами, призводить до порушення прав та охоронюваних інтересів Скаржника з огляду на таке.
Суб’єкт оскарження зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та значний досвід розроблення детальних планів різних населених пунктів, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вище зазначену дискримінаційну умову Тендерної документації.
Замовником не було надано жодної аргументації необхідності наявності такої вимоги.
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Пов'язані документи:
Учасник
- виписка.pdf 10.12.2021 17:43
- скарга щодо технічної документації.pdf 10.12.2021 17:43
- скарга щодо технічної документації.doc 10.12.2021 17:43
- сертификат арх.pdf 10.12.2021 17:43
- наказ-56к_тендер.pdf 10.12.2021 17:43
- сертифікат тендер земл.pdf 10.12.2021 17:43
- Додаток 2 Кваліф.критеріямНОВОЕ.docx 10.12.2021 17:43
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДПТ ПЕРЕОГОЛОШЕННЯ СКАН с ИЗМЕН.docx 10.12.2021 17:43
- Наказ 2-к под тендер.pdf 10.12.2021 17:43
- рішення від 15.12.2021№27650.pdf 15.12.2021 18:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.12.2021№28192.pdf 23.12.2021 16:16
- рішення від 22.12.2021№28192.pdf 28.12.2021 15:35
- Тенд.документація після Змін.PDF 17.12.2021 13:49
- Протокол 11 зміни відкриті торги ДПТ ПОВТОРНО.docx 17.12.2021 13:49
- Протокол 16 тен.комитет в АМКУ.docx 17.12.2021 13:50
- Пр. Договору до Змін.PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 3 документи для підтвердження відповідності.docx 17.12.2021 13:50
- Додаток 2 Кваліф.критеріямНОВОЕ.docx 17.12.2021 13:50
- Додат. до Договору після Змін.PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 4 Тех.завдання.docx 17.12.2021 13:50
- Тех.задание до измен..PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 5 Проєкт Договору Зміни.docx 17.12.2021 13:50
- Протокол 10 Оголошення відкр.тор.PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 5. 1 До договору зміни.docx 17.12.2021 13:50
- критерії.PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 1 Тендерна пропоз..docx 17.12.2021 13:50
- Протокол 10 відкриті торги ДПТ ПОВТОРНО.docx 17.12.2021 13:50
- Додаток 5. 1 До договору до змін.docx 17.12.2021 13:50
- Тех.задание ЗМІНИ.PDF 17.12.2021 13:50
- Протокол 16.PDF 17.12.2021 13:50
- Додаток 4 Тех.завдання ЗМІНИ.docx 17.12.2021 13:50
- Додаток 5 Проєкт Договору.docx 17.12.2021 13:50
- Додат. до Договору до Змін.PDF 17.12.2021 13:50
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДПТ ПЕРЕОГОЛОШЕННЯ СКАН с ИЗМЕН.docx 17.12.2021 13:50
- Тендерна пропозиція СКАН.PDF 17.12.2021 13:50
- Перелік документів.PDF 17.12.2021 13:50
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ДПТ ПЕРЕОГОЛОШЕННЯ СКАН.docx 17.12.2021 13:50
- Протокол 11 Зміни до відкр.тор.PDF 17.12.2021 13:50
- Пр. Договору Зміни.PDF 17.12.2021 13:50
- Тенд.документація до Змін.PDF 17.12.2021 13:50
- Протокол 18 зміни-скасування.PDF 23.12.2021 16:34
- document.xml 28.12.2021 16:34
- Протокол 18 зміни-скасування.PDF 28.12.2021 16:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2021 17:44
Дата розгляду скарги:
22.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.12.2021 18:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.12.2021 15:35
Дата виконання рішення Замовником:
28.12.2021 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України внесено необхідні зміни до відкритих торгів та продовжено строки прийому пропозицій.
Повідомляємо, що закупівлю послуг можливо було провести лише в 2021 році, так як міська цільова програма розроблення містобудівної та іншої документації загально міського значення розрахована лише до 2021 року. Для проведення саме цих відкритих торгів необхідно затверджувати нову міську цільову програму на 2022 рік. Зважаючи на вищевикладене тендерному комітету необхідно скасувати дані відкриті торги.