-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з навантаження та вивезення сміття з території підприємства Код ДК 021:2015-90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям
Код ДК 021:2015-90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям
Завершена
199 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 995.00 UAH
Період оскарження:
29.11.2021 14:18 - 05.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Кількість сміттєвозів
Номер:
b63bd484c616495da0d6fa2c7c6c12be
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-29-002605-a.c2
Назва:
Кількість сміттєвозів
Вимога:
Згідно п. 22 Оголошення учасником має бути надано – «лист-гарантія, що учасник буде здійснювати спорожнення контейнерів і перевезення ТПВ за допомогою спеціальних транспортних засобів (смітєвозів класу не гірше Євро-5 в кількості не менше 4-х транспортних засобів)».
Зазначаємо, що Замовником жодним чином необґрунтував необхідність такої кількості спеціалізованої техніки – смітєвозів, а саме 4 одиниці.
Встановлена вимога про наявність не менше 4 (чотирьох) смітєвозів є необгрунтованою тому, що відповідно Додатку 1 до Договору «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що кількість контейнерів об’ємом 1,1 м. куб., яка встановлюється замовнику є 10 (десять), саме вказану кількість контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. необхідно буде спорожнювати виконавцю.
Сміттєзбиральні автомобілі з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. оснащені обладнанням для пресування відходів з коефіцієнтом ущільнення в середньому від 2 до 5. Враховуючи кількість контейнерів в 10 одиниць об’ємом 1,1 м. куб., максимальний об’єм сміття який одночасно необхідно зібрати становить 11 м.куб. відходів, які після пресування зменшуються до (5,5-2,2) м.куб. відходів.
Враховуючи вище зазначене, для обслуговування вказаної кількості контейнерів достатньо 1 (одного) сміттєзбирального автомобіля (сміттєвозу) з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м.куб.
В свою чергу для гарантування безперебійного надання послуг можливо припустити наявність в учасника 2 (двох) сміттєзбиральних автомобілів (Сміттєвозів), одного основного і одного резервного. У зв'язку з вище вказаним вважаємо необґрунтованими та надмірними вимоги Замовника про необхідність надання підтвердження наявності не менше 4 (чотирьох) транспортних засобів (сміттєвозів).
Вказані вимоги Замовника є надмірними у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору та надання аналогічних до предмету закупівлі послуг. Зокрема в публічній закупівлі з аналогічним предметом (індикатор UA-2020-12-28-013611-c) згідно документації, замовнику за аналогічною закупівлею встановлюється 41 (сорок один), контейнер об’ємом 1,1 м. куб. які необхідно буде спорожнювати виконавцю та вимагається наявність не менше 2х спеціально обладнаних транспортних засобів) для вивезення побутових відходів. Також в публічній закупівлі (індикатор UA-2021-02-02-002168-c) згідно документації, замовнику встановлюється 34 (тридцять чотири), контейнери об’ємом 1,1 м. куб. , а загальна кількість спорожнень становить 6577 спорожнень та відповідно до вимог пункту 1.1 Додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: «Обов’язково зазначити в переліку наявність сміттєвозів, наявна кількість яких повинна бути не менше двох». В той же час в закупівлі UA-2020-11-19-016229-c обсяг якої становить 10714 спорожнень контейнерів (1,1м3) для збору відходів, що становить 11785,4 м.куб відходів замовником вимагається наявність в учасника лише 2 (двох) автомобілів-сміттєвозів. В закупівлі UA-2020-03-12-004270-b обсяг якої становить 16380 спорожнень контейнерів (1,1м3) для збору відходів, що становить 18018 м.куб. відходів замовником вимагається наявність в учасника лише 2 (двох) автомобілів-сміттєвозів, при цьому кількість контейнерів, які необхідно спорожнювати становить 210.
Отже, вимоги встановлені Замовником є дискримінаційними тому, що взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають підтвердження наявності 4 (чотирьох) сміттєвозів, також встановленням даної вимоги порушуються вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги Замовника обмежують права учасників щодо прийняття участі в даній закупівлі та обмежують конкуренцію. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення, а саме виключити з тендерної документації вимогу передбачену п. 22 Оголошення в наступній частині - «в кількості не менше 4-х транспортних засобів».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу.docx 06.12.2021 15:03
Дата подачі:
04.12.2021 20:23
Вирішення:
Доводимо до Вашого відома, вимоги по спрощеній закупівлі: «Послуги з навантаження та вивезення сміття з території підприємства Код ДК 021:2015-90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям» складені у відповідності до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме вказано інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі та вимоги до учасників, тому такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Євро-5
Номер:
f5d01d77d4a14ffcabfbf60f652e8c5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-29-002605-a.c1
Назва:
Євро-5
Вимога:
Згідно п. 22 Оголошення учасником має бути надано – «лист-гарантія, що учасник буде здійснювати спорожнення контейнерів і перевезення ТПВ за допомогою спеціальних транспортних засобів (смітєвозів класу не гірше Євро-5 в кількості не менше 4-х транспортних засобів)».
Вказана вимога є дискримінаційною і незаконною та такою, що порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі», встановленням даної вимоги Замовник обмежує права учасників щодо прийняття участі в даній закупівлі тим самим обмежуючи конкуренцію.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
"Євро-5" — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля.
На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро-5 в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів".
Так, стаття 2 вказаного Закону передбачає, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, а нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 включно.
Таким чином, вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-5 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31.12.2015, а також для їх першої державної реєстрації в Україні.
Вимоги про відповідність автомобілів стандарту Євро-5 під час їх експлуатації на території України або надання будь-яких послуг, у тому числі послуг з перевезення товарів, які є предметом даної закупівлі, чинним законодавством України не передбачені.
Стаття 29 Закону України "Про дорожній рух" визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
Звертає увагу на те, що в Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-5. У зв’язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", має право брати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі з перевезення товарів.
Вимоги встановлені Замовником порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вказана вимога є дискримінаційною, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають не менше чотирьох одиниць такої спеціалізованої техніки (транспортних засобів) з екологічним стандартом Евро-5. Тим самим дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вказана позиція узгоджується з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № 23773-р/пк-пз від 23.12.2020 р. по скарзі UA-2020-11-30-006166-b.a2, по публічній закупівлі UA-2020-11-30-006166-b).
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення, а саме виключити з тендерної документації вимогу передбачену п. 22 Оголошення в наступній частині - «смітєвозів класу не гірше Євро-5».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.12.2021 20:07
Вирішення:
Замовник беззаперечно виконав усі вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», повністю дотримався усіх принципів встановлених у Законі.
Вказана позиція узгоджується з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № №8267-р/пк-пз від 29.04.2020. по скарзі UA-2020-03-26-002392-b.b3, по публічній закупівлі UA-2020-03-26-002392-b),а саме підстави визначені в документі.
Статус вимоги:
Відхилено