-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Обладнання для приміщення ЦНАП першого поверху адміністративного приміщення Жовківської міської ради по вул.Львівська,40 в м.Жовква Львівського району Львівської області згідно ДК 021:2015 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)
більш детальна інформація вказана в Додатку №3 "Технічне завдання"
Завершена
152 614.38
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 763.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 763.07 UAH
Період оскарження:
29.11.2021 12:57 - 03.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
75836c9f22a5481699bb36abe9702d84
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-29-006349-c.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.12.2021 15:13
Вирішення:
Шановний Учасник! Вивчивши Вашу Вимогу повідомляємо наступне: процедура закупівлі відбувається згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одними із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною 4 вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є вичерпним. Тому, перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним вимогам, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону. Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавства в цілому. Ми формували вимоги тендерної документації та вимоги до предмета закупівлі з огляду на характер предмета закупівлі. Замовник зацікавлений купити якісний товар, який легально продається в Україні. Вимога щодо надання Учасниками документального підтвердження у вигляді листа від виробника запропонованих системних блоків про можливість поставки Учасником системних блоків у відповідній кількості, якості та у відповідні терміни, вказані у тендерній документації та про забезпечення гарантії від виробника із вказанням найменування замовника, номер тендеру в системі публічних закупівель є необхідною для підтвердження того, що Учасник тендерної процедури буде постачати обладнання, яке виготовлено саме заявленим виробником, не є контрафактним та на яке буде розповсюджуватися офіційна гарантія виробника та гарантійне обслуговування. Замовник не обмежує Учасника у виборі виробника, а тому вимога надання Учасником такого гарантійного листа не є дискримінаційною. Так, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Надання листа від виробника, який вимагається в ТД, не є дискримінаційною вимогою, адже виконати таку вимогу може велика кількість постачальників, які працюють на ринку. Надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа від виробника системних блоків жодним чином не звужує коло потенційних Учасників закупівлі, оскільки виробники, дбаючи про свою ділову репутацію, є зацікавленими і на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів фізичним чи юридичним особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Звертаємо також Вашу увагу на те, що ми не вимагаємо листа від виробника, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника. В ТД вимагається лист виробника про можливість поставки Учасником системних блоків у відповідній кількості, якості та у відповідні терміни, вказані у тендерній документації та про забезпечення гарантії від виробника, тобто виробник підтверджує в листі наявність обладнання у відповідній кількості, якості та у відповідні терміни, а також забезпечення гарантії від виробника. В ТД не вимагається від Учасника мати договірні стосунки з виробником. Зазначена вимога не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, не є дискримінаційною, та не створює перешкод для участі у процедурі закупівель жодному з потенційних Учасників, які мають можливість гарантовано поставляти якісне обладнання, що є предметом даної закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено