• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – код ДК 021:2015 – 42710000-6 – Машини для виробництва текстильних виробів (промислова пральна машина з віджимом)

Назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурних позицій предмета закупівлі: 42716120-5 пральні машини

Торги відмінено

1 624 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 120.00 UAH
Період оскарження: 27.11.2021 11:34 - 09.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 8635cacb22fa4f898f3965a54e51bfa1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-27-000161-c.c1
Назва: СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
І. Підстави подання скарги. «27» листопада 2021 року Територіальним відділом освіти Заводського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (надалі за текстом – «Замовник», «Відділ освіти») оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю промислових пральних машин з віджимом, код згідно ДК 021:2015 – 42710000-6, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-27-000161-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейдвест лтд» (далі за текстом – «Скаржник», «ТОВ «Трейдвест лтд») виявило бажання взяти участь у відповідній закупівлі. У процесі підготовки тендерної пропозиції ТОВ «Трейдвест лтд» встановлено, що Замовником у тендерній документації, затвердженій протоколом тендерного комітету №12 від 26.11.2021 р. (далі – «Документація»), закріплено вимоги, які обмежують можливість участі у закупівлі значної частини потенційних учасників та дозволяють Замовнику визначити переможця заздалегідь, без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів. Під час визначення товарів, які можуть бути запропоновані до закупівлі, Скаржником був проведений аналіз технічної документації товарів, представлених на ринку України. Цей аналіз засвідчив, що із всього різноманіття товарів усій сукупності вимог Замовника, наведених у додатку №1 Документації, відповідає лише промислова пральна машина з віджимом компанії Alliance Laundry Systems серії SP10 (SF3J). При цьому, закріплені Замовником технічні вимоги до пральної машини не впливають на якість прання, а у деяких випадках є штучно завищеними. Тобто, складається ситуація за якої взяти участь у процедурі можуть лише суб'єкти господарювання, які запропонують до закупівлі промислову пральну машину з віджимом компанії Alliance Laundry Systems серії SP10 (SF3J), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів, у тому числі Скаржника. Відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Оголошення про проведення процедури закупівлі було оприлюднено 27.11.2021 р. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 13.12.2021 р. Згідно із інформацією, розміщеною на веб-порталі уповноваженого органу, кінцевим строком оскарження умов закупівлі є 09.12.2021 р. 00:00. ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження. Згідно із частиною 5 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами: правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції; правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця; правом на визначення переможцем та укладення договору про закупівлю. З огляду на рішення Конституційного суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 року, поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Відповідно до статті 1 Закону України «Про господарські товариства», господарськими товариствами визнаються підприємства, установи, організації, створені на засадах угоди юридичними особами і громадянами шляхом об'єднання їх майна та підприємницької діяльності з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності ТОВ «Трейдвест лтд» є реалізація професійного обладнання для пральнь та хімчисток. Скаржник реалізує обладнання, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель «ProZorro». Участь ТОВ «Трейдвест лтд» у публічних закупівлях носить систематичний характер. Інтерес ТОВ «Трейдвест лтд» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації обладнання. Цей інтерес за всіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі». По даному предмету закупівлі ТОВ «Трейдвест лтд» може запропонувати для постачання промислову пральну машину з віджимом ТМ LG серії FH069FD3MS, згідно із технічними характеристиками за Додатком №1. Втім, через наявність у тендерній документації вимог, що обмежують можливість участі у процедурі закупівлі «небажаних» для Замовника учасників, учасники з дійсно якісним пральним обладнанням, з необґрунтованих причин, взяти участь у даній закупівлі не можуть. ІІІ. Докази, що підтверджують наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі. На підтвердження дискримінаційного характеру, встановлених Замовником технічних вимог, у якості доказової бази ТОВ «Тредйвест лтд» пропонується до розгляду порівняльна таблиця, у якій зіставлено технічні вимоги Замовника згідно додатку №1 до Документації та технічні характеристики промислової пральної машини з віджимом компанії Alliance Laundry Systems серії SP10 (SF3J), згідно паспорта виробника (Додаток №2). Зі змісту порівняльної таблиці вбачається, що якісні (технічні) характеристики промислової пральної машини з віджимом компанії Alliance Laundry Systems серії SP10 (SF3J) у точності відповідають якісним (технічним) вимогам Замовника. При цьому надати еквівалент вказаному товару неможливо, оскільки відсутній інший виробник, що може запропонувати аналогічний товар з такими ж характеристиками у їх сукупності. Як встановлено ТОВ «Трейдвест лтд» під час аналізу вимог Замовника, та викладено у розділі ІІ цієї скарги (пункти 2.1.-2.9.), більшість технічних вимог є дискримінаційними та необґрунтовано завищеними, що свідчить про намір Замовника визначити переможцем закупівлі заздалегідь визначеного учасника. Замовник, зберігаючи аналогічну якість та продуктивність товару, міг обмежитись менш вибагливими технічними вимогами. ІV. Вимоги суб’єкта оскарження Враховуючи вище викладене, Замовник під час проведення даної закупівлі грубо порушує норми статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані із участю у закупівлі. Керуючись статтями 3,5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Призупинити відкриті торги, що проводяться Територіальним відділом освіти Заводського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-27-000161-c), на строк до винесення рішення за скаргою; 3. Встановити факт порушення Територіальним відділом освіти Заводського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-27-000161-c); 4. Зобов’язати Територіальний відділ освіти Заводського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради внести зміни до тендерної документації (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-27-000161-c) у відповідності до обставин та пунктів, викладених у цій скарзі. Додатки: 1. Паспорт промислової пральної машини з віджимом торгової марки LG FH069FD3MS на 4 арк.; 2. Паспорт промислової пральної машини з віджимом компанії Alliance Laundry Systems серії SP10 (SF3J) на 2 арк.; Інші документи за цією скаргою знаходяться у публічному доступі за наступним посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-27-000161-c. З повагою, Директор ТОВ «Трейдвест лтд» Червінський В. Г.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.12.2021 11:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.12.2021 13:23
Дата виконання рішення Замовником: 14.01.2022 10:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено в тендерну документацію згідно протоколу уповноваженої особи територіального відділу освіти Заводського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 14.01.2022 № 13-ТДз
Автор: ТОВ "ТРЕЙДВЕСТ ЛТД", Вячеслав +380442216341 info@prolaundry.com.ua