• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

139 860.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 398.60 UAH
Період оскарження: 26.11.2021 14:57 - 02.12.2021 15:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимога

Номер: e1defe91e64f477eb59fac2d9c0dce52
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-26-005480-b.b1
Назва: вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Оголошенням про проведення закупівлі передбачено наступне: електричної енергії». Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі своєї пропозиції учасник повинен надати: 1. Довідку про наявність на території Запорізької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Довідка надається за формою 1: На підтвердження інформації, зазначеної в Довідці (форма 1) учасник в складі своєї пропозиції надає: 1.1. Положення про власний структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів (клієнтів) на території області, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Запорізької області. 1.2. Довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів), створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), що зазначений у вказаній Довідці (форма 1). 2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території області або посадової особи, з робочим місцем на території Запорізької області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Довідка надається за формою 2: На підтвердження інформації зазначеної в Довідці (форма 2) учасник в складі пропозиції надає: 2.1. Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Запорізької області; 2.2. Затверджену у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Запорізької області. Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Запорізької області; 2.3. Наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Запорізької області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів; 2.4. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідку від НКРЕ КП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів для учасника не є бов’язковим, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"). Шановний Замовнику. Оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі, передбачено наступне: Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації такого права, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку від НКРЕКП чи її територіальних підрозділів, яка підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів), створеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (із змінами), власного офіційного веб-сайту в мережі Інтернет з описом та підтвердженням його відповідності вимогам підпункту 14, підпункту 15 пункту 5.2.2. розділу 5.2. Правил роздрібного ринку електричної енергії (постанова НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312(із змінами). Встановлення таких вимог суперечить основний принципам здійснення закупівель, зокрема недискримінації учасників. Разом з тим, інформація, яка є публічною, не вимагається в учасників згідно Закону України "Про публічні закупівлі". Так, на офіційному веб-сайті НКРЕКП створено Інтерактивний реєстр електропостачальників, що є у відкритому доступі та є загальнодоступним. З метою забезпечення споживачів можливістю зручного моніторингу роздрібного ринку електричної енергії та вибору електропостачальника, НКРЕКП за підтримки DiXi Group було створено публічний інтерактивний реєстр постачальників. За допомогою дашборду користувачі можуть ознайомитись з діяльністю постачальників за ключовими показниками – кількість споживачів та об’єм поставленої електроенергії, – а також проаналізувати їх в динаміці за місяцями. Ви зможете самістійно перевірити інформацію по кожному учаснику і встановити, чи створено учасником ЦОС перевіривши кількість споживачів на даному веб-сайті. Надаємо Вам посилання для ознайомлення https://www.nerc.gov.ua/?id=59249, та просимо видалити дискримінаційні та незаконні вимоги з Оголошення. Дякуємо .
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників. Трактування вимоги стосовно "щоб учасник надав Довідку про створення Учасником на території Запорізької області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів» - згідно з вимогами встановленими вищевказаною Постановою НКРЕКП ґрунтується необхідністю підтвердження учасниками, для яких відповідно до положень п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 373 створення центрів обслуговування споживачів та/або кол-центрів не є обов'язковим. Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Запорізькоїї області існують центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Звертаємо увагу, дана довідка має бути надана лише тими учасниками, які обслуговують менше 50000 споживачів та створення центрів обслуговування споживачів для них не є обов'язковим та учасниками, які мають споживачів, кількість яких не перевищує 100000 та створення кол-центру для них є необов’язковим. Частиною 3 (абз.2) ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.». Слід зазначити, що Ваші доводи, стосовно створення бар’єрів є лише Вашим припущенням, яке нічим не доведено. Отже, вимога тендерної документації є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.12.2021 21:38