• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

електрична енергія

Електрична енергія

Торги не відбулися

9 743 963.46 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 719.82 UAH
Період оскарження: 26.11.2021 13:16 - 23.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 28a45761718343fc898a1d93af85cf17
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-26-003986-b.c4
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Доброго дня! В розділі ІІІ Додатку 3 Вашої тендерної документації зазначено: На виконання вимог ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а також відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про ринок електричної енергії», надати документальне підтвердження стосовно проходження учасником сертифікації відповідності їх діяльності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» з наданням відповідного сертифікату на ім’я учасника процедури закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі. На що повідомляємо наступне. Стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 установлює вимоги до системи екологічного управління, що використовується для підвищення екологічної дієвості організації. Цей стандарт призначено для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку. Товар (електрична енергія) є таким, що не має негативного впливу на навколишнє середовище. Таким положенням Замовник обмежує можливість взяти участь в процедурі закупівлі тими постачальниками, які не підпадають під перелік підприємств зобов’язаних до сертифікації зазначеним стандартом, проте у яких всі технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, а також усі супровідні послуги необхідні для його поставки відповідають встановленим законодавством нормам. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Виходячи з вищезазначеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення цієї вимоги, так як вона є дискримінаційною.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику на ваше звернення, керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», надаємо роз’яснення щодо тендерної документації, яке полягає у наступному: Тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимоги тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників, що бажають прийняти участь у даній закупівлі. Відповідно до дефініції ст. 2 ЗУ «Про екологічний аудит» об'єкти матеріально-технічної бази, як Замовника, так і Постачальника електричної енергії, а так само, як і інші підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші господарські об'єкти – є об'єктами екологічного аудиту. Відповідно до приписів ст. 34 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами. Згідно ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», застосування необхідних заходів захисту довкілля та навколишнього середовища з боку, зокрема, підприємств, установ, організацій є вимогою вищезазначеного закону, тому Замовник має право це перевірити, вимагаючи опис планованих заходів захисту довкілля та навколишнього середовища. У зв'язку з цим, відповідність Постачальника вимогам діючого природоохоронного законодавства, доказом чого є документальне підтвердження, зокрема, наявність відповідного сертифікату - для Замовника є необхідністю. Більше того, виходячи із аналізу практики розгляду скарг, Постійно діючої адміністративної колегії АКУ про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з аналогічних підстав, зокрема з огляду на рішення за номерами 13208-р/пк-пз від 18.09.19 року, 2309-р/пк-пз від 06.02.20 року, Орган оскарження не вбачає такі вимоги дискримінаційними. З огляду на викладене, а також ураховуючи, те що вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати вказані вимоги документації, більше того, такі вимоги є обов’язковими для Вас, як для електропостачальника, і Вами не надано документального підтвердження, яким чином наведені вимоги документації порушують ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі зв'язку з чим у Замовника на разі відсутні підстави для виключення вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.12.2021 10:18
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: de8b9c2c8dec4bb3b8f4ca60f7410b6b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-26-003986-b.c3
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Доброго дня! В розділі ІІІ Додатку 3 Вашої тендерної документації зазначено: На виконання вимог ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно п. 2 ч. 2.5 Розділу 2 Постанови НКРЕКП «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії» № 1469 від 27.12.2017 року, надати документальне підтвердження стосовно проходження учасником сертифікації відповідності їх діяльності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» з наданням відповідного сертифікату на ім’я учасника процедури закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі. На що повідомляємо наступне. Стандарт ДСТУ ISO 27001:2015 створений для визначення вимог для розроблення, впровадження, функціонування, моніторингу, перегляду, підтримування та постійного вдосконалення системи управління інформаційною безпекою. Цей стандарт не є обов’язковим для організації та не впливає на якість обслуговування постачання електричної енергії споживачу. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Таким положенням Замовник обмежує можливість взяти участь в процедурі закупівлі тими постачальниками, до яких не стосуються вимоги даного стандарту, які не підпадають під перелік підприємств зобов’язаних до сертифікації зазначеним стандартом, проте у яких всі технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, а також усі супровідні послуги необхідні для його поставки відповідають встановленим законодавством нормам, Товариство не підпадає під перелік підприємств зобов’язаних до сертифікації зазначеним стандартом. Виходячи з вищезазначеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення цієї вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику на ваше звернення, керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», надаємо роз’яснення щодо тендерної документації, яке полягає у наступному: КНП «Лисичанська багатопрофільна лікарня» є об’єктом критичної інфраструктури, на який в умовах пандемії покладено важливу функцію забезпечення захисту населення від інфекційних хвороб, протидії небезпечним захворюванням, попередження та профілактика неінфекційних захворювань. Відповідно до п. 2 ч. 2.5 Розділу 2 Постанови НКРЕКП «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії» № 1469 від 27.12.2017 року на постачальників електричної енергії покладено обов’язок забезпечити інформаційну безпеку та кібербезпеку засобів провадження ліцензованої діяльності, а також інформації, яка використовується ліцензіатом під час провадження ліцензованої діяльності, з урахуванням визначених законодавством вимог. Такі вимоги передбачені ЗУ «Про основні засади забезпечення кібербезпеки України». З огляду на викладене, а також ураховуючи, те що вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати вказані вимоги документації, більше того, такі вимоги є обов’язковими для Вас, як для електропостачальника, і Вами не надано документального підтвердження, яким чином наведені вимоги документації порушують ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі зв'язку з чим у Замовника на разі відсутні підстави для виключення
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.12.2021 10:16
Вимога
Вирішена

Не зрозумілі умови тендерної документації

Номер: 1c48c67c4bf1492d8b18780a2c7297f9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-26-003986-b.c2
Назва: Не зрозумілі умови тендерної документації
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Згідно п.2.2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” вимагається надати Довідку у довільній формі про внесення статутного капіталу в розмірі 100% на суму не менше очікуваної вартості місячного постачання. Ця умова може бути розцінена як дискримінаційна по відношенню до Учасників, статутний капітал яких є меншим ніж очікувана вартість місячного постачання Замовника торгів, але такі Учасники можуть мати достатній дохід, що більшою мірою характеризує надійність постачальника, ніж розмір статутного капіталу і відповідає вимогам тендерної документації. Додатково повідомляємо, що розмір статутного капіталу жодним чином не впливає на спроможність виконання зобов’язань за договором зі сторони постачальника електричної енергії, а також на сьогоднішній день законодавством не передбачено мінімального розміру статутного капіталу. На підтвердження платоспроможності Учасниками подається фінансова звітність за 2020 рік з обсягом річного доходу не менше очікуваної вартості предмета закупівлі згідно розділу Вашої тендерної документації про підтвердження фінансової спроможності. Тому вимагаємо видалити вимогу щодо статутного капіталу і внести відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимогу розглянуто. Зміни будуть внесенні найближчим часом
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: ed6df3d3515241dd8e3e5720c240b8a9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-26-003986-b.c1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовника Учасники повинні надати довідку в довільній формі, з обов'язково зазначеною інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): предмет закупівлі (найменування товару), № та дата договору, назва Замовника, адреса та контактні данні Замовника мінімум по одному договору за 2018, 2019, 2020 роки. Інформація надається про повністю виконаний договір, дія якого закінчена. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: - по одній копії кожного договору зазначеному у Довідці (з усіма укладеними додатковими угодами, актами, додатками та специфікаціями до договору), - лист-відгук на кожен договір (и) зазначений (і) в наданій Учасником довідці. Таким положенням Замовник обмежує можливість учасників підтверджувати досвід виконання аналогічних договорів тими договорами, які були виконані учасниками виключно у 2018, 2019 та 2020 роках із встановленням кількісного ліміту таких договорів, таке обмеження є невиправданим та дискримінаційним по відношенню до необмеженого кола учасників. Стаття 16 Закону дозволяє Замовникам визначати, у тому числі такий кваліфікаційний критерій, як "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору". З огляду на зміст такого законодавчого положення, очевидно передбачаючи таку можливість, законодавець мав на меті пересвідчитись, що учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору. Проте статтею 16 Закону не передбачено будь-якого обмеження щодо періоду виконання аналогічних договорів. Тобто, для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не період його набуття. Ця кваліфікаційна вимога не повинна бути пов'язана з певним періодом у часі, зокрема, з конкретними роками, вимоги ж Вашої тендерної документації є звуженням, обмеженням прав учасників порівняно із імперативною нормою законодавства. За таких умов взяти участь у закупівлі зможе обмежена кількість учасників, серед яких лише ті, які нададуть копії договорів саме за 2018, 2019 чи 2020 рік, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Відповідних висновків щодо наявності порушення законодавства про публічні закупівлі замовниками при формулюванні аналогічних вимог тендерної документації дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) у рішенні від 10.12.2019 №18296-р/пк-пз. Також згідно рішення №20662-р/пк-пз від 06.11.2020 Колегією було прийнято рішення по відношенню до Замовника процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:09310000-5: «Електрична енергія», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-09-14-006802-b, з метою усунення порушень законодавства про публічні закупівлі. До того ж звертаємо увагу на те, що 13 квітня 2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про ринок електричної енергії» відповідно до якого з 1 січня 2019 року в Україні впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, який замінив схему оптового ринку єдиного покупця на торгівлю на комерційних сегментах, а повномасштабний запуск нової моделі оптового ринку стартував 1 липня 2019 року. У зв’язку з тим, що у 2018 році в Україні функціонував інший ринок електричної енергії та постачання електричної енергії здійснювалось іншими постачальниками електричної енергії (обленерго), за іншими умовами – вимога Замовника про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) у 2018 році та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, вибраний Замовником є некоректним. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути невідповідності в частині підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику на ваше звернення, керуючись ч. 1 ст. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», надаємо роз’яснення щодо тендерної документації, яке полягає у наступному: КНП «Лисичанська багатопрофільна лікарня» є об’єктом критичної інфраструктури, на який в умовах пандемії покладено важливу функцію забезпечення захисту населення від інфекційних хвороб, протидії небезпечним захворюванням, попередження та профілактика неінфекційних захворювань. Неналежне електропостачання КНП «Лисичанська багатопрофільна лікарня» може привести до виникнення дуже серйозних негативних та санітарно-епідемічних наслідків для життєзабезпечення населення, що ймовірно створить загрозу їх життю і здоров’ю. Враховуючи вищевикладене, КНП «Лисичанська багатопрофільна лікарня» повинно сумлінно ставитися до кваліфікаційних критеріїв у відборі електропостачальників та враховувати їх досвід роботи з огляду на положення ЗУ «Про публічні закупівлі». Право викладати умову про підтвердження такого досвіду у замовників передбачено ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Звертаємо Вашу увагу і на те, що право Замовника вимагати документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежується лише предметом закупівлі. З огляду на викладене, а також ураховуючи, те що вами не доведено та документально не підтверджено неможливості виконати вказані вимоги документації і не надано документального підтвердження, яким чином наведені вимоги документації порушують ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі зв'язку з чим у Замовника на разі відсутні підстави для виключення
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.12.2021 10:12