-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія на 2022 рік (ДК 021:2015 09310000-5 — Електрична енергія)
Торги не відбулися
181 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 907.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 907.50 UAH
Період оскарження:
26.11.2021 12:43 - 02.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ca8e4ea97b9549ebaa6648960709078f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-26-003589-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «довідку в довільній формі про наявність центру обслуговування споживачів у Київській області, якщо він обслуговує більше 50 000 споживачів, або довідку в довільній формі про наявність в Київській області окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку, якщо він обслуговує менше 50 000 споживачів. В довідці обов'язково вказати місце розташування, посаду, ПІБ та контактного телефону керівника.»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Київської області постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Київської області. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території Київської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території Київської області власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.11.2021 14:45
Вирішення:
Шановний учаснику, дякуємо за зауваження. На вимогу було внесено зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі .
Статус вимоги:
Задоволено