-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо (Куряче філе заморожене,свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік
на 2022 рік
Торги не відбулися
4 948 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 744.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 744.00 UAH
Період оскарження:
25.11.2021 16:30 - 27.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Про неправімірні вимоги замовника
Номер:
7a4a66706a94456dbf3c66dc4424058f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.b8
Назва:
Про неправімірні вимоги замовника
Вимога:
Відповідно до Ст 48. ЗАКОН УКРАЇНИ
Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів
Вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами
1. Оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами:
1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку;
2) персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку.
З цьго випливає, що вимога замовника надати: " Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, в 2021 році в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України." - є неправомірною, дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників, а також негативно впливає на кінцеву вартість продукту.
Просимо відредагувати вимогу у відповідності до Закону або видалити.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 19:06
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua . та повідомляємо Вас, що вважаємо Вашу вимогу обґрунтованою, але не в п.1.6 додатку №4 до тендерної документації , а п. 2 Додатку №2 стор. 24 так як: 1.6. Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема: водіїв, комірника, вантажника. В довідці зазначити П.І.П. працівників, посаду, стаж роботи на підприємстві учасника.( Без змін)
Зміни:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником відповідно до вимог статті 21 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, стаття 48 Закону України „Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
про неправомірну вимогу.
Номер:
b9c62f4545ce403cbeb749bd8005130c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.b7
Назва:
про неправомірну вимогу.
Вимога:
Замовник вимагає: "Надати свідоцтво стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)) та надати сертифікат стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2021 року"
Проте відповідно до нормативних положень та технічних вимог, виконавцем після проведення повірки на підтвердження справності засобу вимірювальної техніки надається АКТ повірки ЗВТ та відповідний запис вносится до технічної документації, якщо така передбачена.
Отже, попепрше, невірно визначена сама процедура - не калібрування, а повірка. подруге, невірно визначений документ, що підтверджує проведення калібрування - не Свідотство, а АКТ
Просимо внести відповідні зміни, або видалити неправомірну вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 19:01
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua, та повідомляємо Вас, шо в тендерної документації будуть внесені зміни, а саме:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
В старої редакції
17. Надати свідоцтво стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)) та надати сертифікат стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2021 року.
В нової редакції:
17. Надати свідоцтво стосовно проведення учасником процедури перевірки засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)) та надати акт стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2021 року.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
про дискримінаційні вимоги
Номер:
9f2d44ff34cb46bebf5f3ca0ae2b7368
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.b6
Назва:
про дискримінаційні вимоги
Вимога:
Замовник вимагає: " Скановані оригінали медичних довідок на водіїв, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, щодо придатності керування транспортним засобом. Довідки повинні бути видані закладом охорони здоров’я." Проте ця вимога є дискримінаційною , адже існують також ліцензовані приватні, комунальні організації які надають відповідні послуги. Отже якщо працівники учасника проходили обстеження у ліцензованій приватній, комунальній організації , обмежується можливість участі у закупівлі. Також звертаємо увагу на обмеженість строків для проходження нового обстеження. просимо внести відповідні зміни або видалити дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 19:01
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua, та повідомляємо Вас, шо в тендерної документації будуть внесені зміни, а саме:
Стара редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником відповідно до вимог статті 21 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, стаття 48 Закону України „Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів
Нова редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником відповідно до вимог статті 21 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, стаття 48 Закону України „Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
7962eaf55f8a48a9a8733253aca93402
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.b4
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Замовник вимагає: " Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, в 2021 році в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України." Проте ця вимога є дискримінаційною , адже існують також "МІСЬКІ ЦЕНТР ГІГІЄНІЧНОГО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ НАСЕЛЕННЯ" - форма власності яких є приватною. Отже якщо працівники учасника проходили навчання в ПП, обмежується можливість участі у закупівлі. Також звертаємо увагу на обмеженість строків для проходження гігієнічного навчання у комунальному або державному закладі. Просимо внести відповідні зміни або видалити дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 14:32
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua, та повідомляємо Вас, шо в тендерної документації будуть внесені зміни, а саме:
Стара редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, в 2021 році в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України.
Нова редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником відповідно до вимог статті 21 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, стаття 48 Закону України „Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
про дискримінаційні вимоги
Номер:
ecda81bfce944f8086fc9cb6330f608e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.a2
Назва:
про дискримінаційні вимоги
Вимога:
Замовник вимагає: " Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, в 2021 році в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України." Проте ця вимога є дискримінаційною , адже існують також "МІСЬКІ ЦЕНТР ГІГІЄНІЧНОГО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ НАСЕЛЕННЯ" - форма власності яких є приватною. Отже якщо працівники учасника проходили навчання в ПП, обмежується можливість участі у закупівлі. Також звертаємо увагу на обмеженість строків для проходження гігієнічного навчання у комунальному або державному закладі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 10:50
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua, та повідомляємо Вас, шо в тендерної документації будуть внесені зміни, а саме:
Стара редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником, інформація про яких надавалася згідно п.1.6 додатку 4 цієї документації, в 2021 році в Державних або комунальних установах Міністерства охорони здоров’я України.
Нова редакція:
ДОДАТОК 2 до тендерної документації будуть викладені в наступної редакції:
Перелік документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції:
2. Документи, що підтверджують проходження гігієнічного навчання водіями та комірником відповідно до вимог статті 21 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, стаття 48 Закону України „Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Щодо дискримінаційних вимог
Номер:
a912f2d202ab46039dfb03eb2fc66fb8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-25-013417-a.c1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись з Тендерною документацією, ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та є дискримінаційними по відношенню до нас, а саме:
1. Згідно частини 5 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі.
Повідомляємо, що Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. Оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. Проходження даної сертифікації є ДОБРОВІЛЬНИМ. В Україні сьогодні НЕ ІСНУЄ жодного нормативно-правового акту, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ суб’єкта господарської діяльності мати такий сертифікат. Отримання даного сертифікату є правом суб’єкта, але не обов’язком. Прохання пояснити, на якій підставі Ви вимагаєте сертифікат, який не визначений Законодавством, як обов’язковий? Даними діями ви штучно звужуєте коло потенційних учасників та дискримінуєте тих учасників, які наразі не мають у наявності такого сертифікату.
Дата оприлюднення закупівлі – 25 листопада 2021 року, а кінцевий термін подання тендерних пропозицій призначено Вами на 26 грудня 2021 року об 00:00.
Таким чином, навіть у разі якщо Учасник замовив би даний сертифікат у перший же день оприлюднення Вами закупівлі, він НЕ ВСТИГ БИ отримати його до настання кінцевого терміну подання пропозицій.
Окрім цього, такими діями Ви покладаєте на потенційних учасників додаткові витрати та обов’язок здійснення дій, які не є обов’язковими згідно з нормами чинного законодавства, що прямо порушує принцип максимальної економії та ефективності.
Подібні дії можуть кваліфікуватись як попередня змова між Вами, та певним конкретним учасником, що має в наявності такий сертифікат.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 5 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
2. Згідно частини 8 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на обстеження транспорту Учасника (згідно акту повинні бути зазначені авто, інформація про які надавалася згідно п.1.7 додатку 4 цієї документації).
Згідно частини 10 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на обстеження потужностей для збереження товарів Учасника. (згідно акту повинні бути зазначені потужності, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації)..
Дані вимоги є дискримінаційними, оскільки згідно пункту 9 частини 1 Статті 7 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» Компетентний орган у сфері державного контролю: встановлює у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, відбору зразків та лабораторних досліджень (випробувань) щодо потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, кормів, побічних продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів та тваринницьких потужностей;
По-перше, здійснення даних заходів та отримання такого акту не є обов’язковою процедурою згідно чинного законодавства. Але навіть у випадку, якщо Учасник звернеться до відповідного органу з метою проведення такого заходу, термін отримання Акту з моменту подання Учасником такої заявки – не менше 30 календарних днів.
Даними діями ви штучно звужуєте коло потенційних учасників та дискримінуєте тих учасників, які наразі не мають у наявності такого акту, оскільки його наявність не є обов’язковою згідно чинного законодавства, а якщо здійснять всі необхідні дії для його отримання – не встигнуть отримати його до настання кінцевого терміну подання тендерних пропозицій.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 8 та частини 10 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
3. Згідно частини 15 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Сканований оригінал акту складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на потужності учасника, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що штучно обмежує коло потенційних учасників, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що вже мають такий акт, в той час як термін видачі такого акту – через 1 рік після проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР.
Таким чином, учасники, які вже здійснили такі заходи, але наразі знаходяться у стані очікування такого акту, не зможуть подати свої тендерні пропозиції до даної закупівлі, хоча це жодним чином не вплине на змогу виконання ними договору згідно з вимогами замовника у повному обсязі, та це виконання буде відповідати усім вимогам чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 15 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
5. Згідно частини 11 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте:
Сканований оригінал експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження (у випадку, якщо предмет закупівлі є товаром тваринного походження) або сканований оригінал рішення про реєстрацію потужності за видом діяльності зберігання (у випадку, якщо предмет закупівлі є товаром рослинного походження). Документ повинен бути виданий управлінням Держпродспоживслужби на ім’я та потужності учасника, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації.
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно звужує коло потенційних учасників, з наступних підстав:
Згідно частини 2 статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі.
Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено, експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
Таким чином, подібний експлуатаційний дозвіл може бути видано не виключно «Управлінням Держпродспоживслужби», а й іншими компетентними органами, що прямо передбачено у Законі, та такий дозвіл матиме однакову юридичну силу у порівнянні з тим, що видано саме Управлінням Держпродспоживслужби. Ми, як Учасник, маємо дійсний та чинний Експлуатаційний дозвіл, виданий міською санітарно-епідеміологічною станцією. Окрім цього, такі експлуатаційні дозволи можуть видаватися і Управліннями Держсанепідемслужби, і іншими компетентними органами.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити цю дискримінаційну вимогу з тендерної документації, та дозволити надання експлуатаційних дозволів, виданих КОМПЕТЕНТНИМИ ОРГАНАМИ, як це передбачено законом.
6. Згідно частини 17 та 18 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Сканований(і) оригінал(и) в кольоровому вигляді Договору, укладеного з учасником процедури на проведення калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги, термометр(и) та гігрометр(и)) з акредитованим органом, що проводив вищезазначені роботи. Для підтвердження акредитації завантажити сканований оригінал в кольоровому вигляді атестату про акредитацію виданого Національного агентством з акредитації України, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення калібрування. Документи повинні бути надані в повному обсязі.
Надати свідоцтво стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)) та надати сертифікат стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (ваги) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2021 року.
Нагадуємо, що предметом закупівлі є ЗАМОРОЖЕНЕ м’ясо. З чого логічно випливає, що товар зберігається за температури НИЖЧЕ нуля грядусів за Цельсієм. В той час як гігрометри вимірють температуру в діапазоні ВІД нуля грядусів за Цельсієм.
Прохання пояснити, на якій підставі ви вимагаєте надання документів на прилади, які не потрібні та не будуть використовуватись під час зберігання та поставки товару?
Товар зберігатиметься у морозильних камерах, та поставлятиметься у автомобілях-рефрежираторах, які підтримують необхідний температурний режим, гігрометр для постачання даної продукції НЕ ПОТРІБЕН.
Те ж саме повідомляємо і стосовно термометрів – морозильні камери підтримують необхідний температурний режим, та будь-яка морозильна апріорі має влаштований термометр, морозильні камери мають відповідне калібрування, що є документальним підтвердженням дотримання необхідної температури для зберігання товару. Так само і автомобілі-рефрежиратори апріорі мають влаштовані термометри, та самі автомобілі мають відповідне калібрування, що підтверджує підтримання потрібної температури під час постачання товару.
Таким чином, для зберігання та постачання даного товару не потрібен ні термометр, ні гігрометр.
Стосовно вимоги надати «сканований оригінал в кольоровому вигляді атестату про акредитацію виданого Національного агентством з акредитації України, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення калібрування», повідомляємо, що даний документ є ВНУТРІШНІМ документом сторонньої організації, а не безпосередньо Учасника. Орган сертифікації має повне право відмовити у наданні такого документу. Таким чином, прийняти участь у закупівлі мають змогу лише ті організації, яким вдасться отримати вищевказаний атестат, отже, дана вимога є дискримінаційною.
Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 17 та 18 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
У разі, якщо ви відмовитесь усунути вищевказані порушення законодавства, зазначені нами у даному зверненні, ми будемо вимушені скористатись своїм законним правом - звернутись до відповідних контролюючих органів, зокрема, подати скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2021 08:46
Вирішення:
Шановний учасник!
Ми дуже вдячні Вам за участь в процедурі закупівлі М'ясо (Куряче філе заморожене, свинина заморожена тазостегнова) на 2022 рік. Ідентифікатор закупівлі:UA-2021-11-25-013417-a Закупівля на prozorro.gov.ua, та повідомляємо Вас, що розглянувши ваші зауваження що до тендерної документації ми вважаємо наступне:
Щодо дискримінаційних вимог
1. Згідно частини 5 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), що виданий на ім’я учасника стосовно зберігання транспортування та торгівлі харчовими продуктами. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі. Повідомляємо, що Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. Оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. Проходження даної сертифікації є ДОБРОВІЛЬНИМ. В Україні сьогодні НЕ ІСНУЄ жодного нормативно-правового акту, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ суб’єкта господарської діяльності мати такий сертифікат. Отримання даного сертифікату є правом суб’єкта, але не обов’язком. Прохання пояснити, на якій підставі Ви вимагаєте сертифікат, який не визначений Законодавством, як обов’язковий? Даними діями ви штучно звужуєте коло потенційних учасників та дискримінуєте тих учасників, які наразі не мають у наявності такого сертифікату. Дата оприлюднення закупівлі – 25 листопада 2021 року, а кінцевий термін подання тендерних пропозицій призначено Вами на 26 грудня 2021 року об 00:00. Таким чином, навіть у разі якщо Учасник замовив би даний сертифікат у перший же день оприлюднення Вами закупівлі, він НЕ ВСТИГ БИ отримати його до настання кінцевого терміну подання пропозицій. Окрім цього, такими діями Ви покладаєте на потенційних учасників додаткові витрати та обов’язок здійснення дій, які не є обов’язковими згідно з нормами чинного законодавства, що прямо порушує принцип максимальної економії та ефективності. Подібні дії можуть кваліфікуватись як попередня змова між Вами, та певним конкретним учасником, що має в наявності такий сертифікат. Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 5 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідь: В вимогі відмовити.
Відповідно подачі Учасниками в складі ТД : Сертифікату системи управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT); Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) , повідомляємо наступне: Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів, порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються), регулюються відповідно до Закону України від 23.12.1997 № 771/97 – ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», який набрав чинності 20.09.2015., (далі Закон про безпечність) 20 вересня 2016 року набув чинності розділ VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», де зазначено, що у всіх операторів ринку харчових продуктів мають бути обов’язково впровадженні програми-передумови системи НАССР протягом наступних 3-х років. При цьому мораторій на перевірки бізнесу закінчився 31.12.2018 року, а кінцевий термін впровадження вимог законодавства – 20 вересня 2019 року. Для підтвердження якості продукції виробники продуктів харчування повинні впровадити систему НАССР, оформити необхідні документи (зареєструвати і узгодити нормативні документи (технічні умови, технологічні конструкції та маркування), отримати добровільні сертифікати відповідності УкрСЕПРО, протоколи випробувань продукції). В Україні вимоги щодо розробки та впровадження систем управління харчовими продуктами задекларовано ДСТУ ISO 22000 (системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга). Стандарти ISO 22000 являють собою систему управління саме безпекою виробництва харчових продуктів. Вони охоплюють питання від контролю якістю сировини, з якої виробляється продукція, матеріалу упаковки, а також доставки готової продукції кінцевим споживачам. Вимоги стандарту НАССР забезпечують контроль на всіх стадіях виробництва харчових продукті, в будь-якому місці процесу, від виробництва і зберігання до реалізації продукції. На виконання вимог чинного законодавства навчальним закладом було здійснено необхідні заходи для впровадження системи НАССР та отримано сертифікат якості. Варто наголосити, що Замовником забезпечуються продуктами харчування навчальні заклади освіти.. У зв’язку з підвищеним рівнем відповідальності за життя та здоров’я наших учнів та з метою уникнення будь-яких харчових отруєнь, навчальний заклад особливу увагу приділяє якості продуктів харчування. На теперішній час єдиним документом, що підтверджує належну якість харчових продуктів є сертифікати систем управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) та впровадження учасником системи НАССР, оскільки іншого способу впевнитися у безпечності харчового продукту навчальному закладу не має. Відповідно до пунктом 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерна документація може міститись також інша інформація відповідно до законодавства, яку Замовник вважає необхідне до неї включити. Крім того, у своєму листі від 05.11.2019 3801-05/45742-06 Мінекономіки України щодо закупівлі послуг харчування, наголошує, що з метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння вважає доцільне замовникам (незалежно форм власності) при складанні тендерної документації для закупівлі продуктів харчування з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів враховувати положення Закону про безпечність. З огляду на зазначене навчальний заклад, як Замовник, має право вимагати надання Учасником сертифікатів, а саме: ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005, IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). Дана вимога не є дискримінаційною, та не суперечить вимогам чинного законодавства.
2. Згідно частини 8 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на обстеження транспорту Учасника (згідно акту повинні бути зазначені авто, інформація про які надавалася згідно п.1.7 додатку 4 цієї документації). Згідно частини 10 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Завірену Учасником, належним чином, копію акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на обстеження потужностей для збереження товарів Учасника. (згідно акту повинні бути зазначені потужності, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації).. Дані вимоги є дискримінаційними, оскільки згідно пункту 9 частини 1 Статті 7 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» Компетентний орган у сфері державного контролю: встановлює у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, відбору зразків та лабораторних досліджень (випробувань) щодо потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, кормів, побічних продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів та тваринницьких потужностей; По-перше, здійснення даних заходів та отримання такого акту не є обов’язковою процедурою згідно чинного законодавства. Але навіть у випадку, якщо Учасник звернеться до відповідного органу з метою проведення такого заходу, термін отримання Акту з моменту подання Учасником такої заявки – не менше 30 календарних днів. Даними діями ви штучно звужуєте коло потенційних учасників та дискримінуєте тих учасників, які наразі не мають у наявності такого акту, оскільки його наявність не є обов’язковою згідно чинного законодавства, а якщо здійснять всі необхідні дії для його отримання – не встигнуть отримати його до настання кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 8 та частини 10 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідь: В вимогі відмовити.
Згідно листа Міністерства Екорноміеки України вих. № 3702-06_56323-06 від 29.11.2021 Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати скановані акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 477 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на складські приміщення). Дана вимога не є дискримінаційною, та не суперечить вимогам чинного законодавства.
3. Згідно частини 15 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Сканований оригінал акту складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, що виданий управлінням Держпродспоживслужби України на потужності учасника, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації. Дана вимога є дискримінаційною, та такою, що штучно обмежує коло потенційних учасників, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що вже мають такий акт, в той час як термін видачі такого акту – через 1 рік після проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР. Таким чином, учасники, які вже здійснили такі заходи, але наразі знаходяться у стані очікування такого акту, не зможуть подати свої тендерні пропозиції до даної закупівлі, хоча це жодним чином не вплине на змогу виконання ними договору згідно з вимогами замовника у повному обсязі, та це виконання буде відповідати усім вимогам чинного законодавства. Враховуючи вищевикладене, ВИМАГАЄМО виключити дану умову частини 15 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідь: В вимогі відмовити.
Згідно листа Міністерства Екорноміеки України вих. № 3702-06_56323-06 від 29.11.2021 Учасники закупівлі у складі тендерної пропозиції зобов’язані надати скановані акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, що підтверджує додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти (згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 477 «Про затвердження форми акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин); акт інспектування або лист територіального органу Держпродспоживслужби, складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446 «Про затвердження форми акту, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР») видані на складські приміщення). Дана вимога не є дискримінаційною, та не суперечить вимогам чинного законодавства.
5. Згідно частини 11 «Переліку документів, який Учасник надає обов’язково у складі тендерної пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації, ви вимагаєте: Сканований оригінал експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження (у випадку, якщо предмет закупівлі є товаром тваринного походження) або сканований оригінал рішення про реєстрацію потужності за видом діяльності зберігання (у випадку, якщо предмет закупівлі є товаром рослинного походження). Документ повинен бути виданий управлінням Держпродспоживслужби на ім’я та потужності учасника, інформація про які надавалася згідно п.1.4 додатку 4 цієї документації. Дана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно звужує коло потенційних учасників, з наступних підстав: Згідно частини 2 статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Державна реєстрація потужностей здійснюється компетентним органом шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі. Згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено, експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу о
Статус вимоги:
Відхилено