• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (ноутбуки для навчання для ЗЗСО № 159 Солом’янського району м. Києва)»

Завершена

110 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 550.00 UAH
Період оскарження: 25.11.2021 14:08 - 07.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 42954af3f1a141d08e923af67513f33d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-25-004802-b.a3
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Дякуємо за Вашу увагу до закупівлі. За результатами розгляду повідомляємо наступне: Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у Додатку №1 до тендерної документації щодо проведення відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015 код 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» містить вимогу: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати оригінал авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника ноутбуків або офіційного представника виробника в Україні або від офіційного дистриб’ютора, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоновані товари на території України. Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати лист (електронну копію) (форма довільна) з інформацією щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів.». Тобто, при підготовці тендерної документації було зазначено, що від Учасника вимагається лист) про повноваження від виробника ноутбуків або офіційного представника виробника в Україні або від офіційного дистриб’ютора, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоноване обладнання на території України, а також підтверджує повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника (включаючи рівень сервісу), що надає впевненість: 1. Обладнання буде ліцензійним та справним (новим та таким, що не було раніше у використанні); 2. Матиме гарантійне та пост гарантійне обслуговування офіційними сервісними центрами виробника. 3. Заміна компонентів та частин, що вийшли з ладу, буде проводитись оригінальними запчастинами та витратними матеріалами. Адресування листа Замовнику (вказавши одночасно номер оголошення та дату оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro) із зазначенням найменування пропонованого товару вказує про відповідність запропонованого обладнання вимогам замовника. Повідомляємо Вам, що Учасник несе персональну відповідальність за достовірність інформації, яку він надає в складі тендерної пропозиції. Саме тому Замовник під час підготовки до проведення Закупівлі зосередив увагу на якісному обладнання, що має офіційну підтримку виробника. Крім того, повідомляємо, що публічні закупівлі здійснюються, зокрема з дотриманням такого принципу як добросовісна конкуренція, а Замовники не повинні висувати такі вимоги, які штучно звужують конкуренцію. Так, ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до Учасників. Відповідно до ч.4 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не обмежив можливості Учасників та постачальників комп’ютерної техніки у пропонуванні будь-якого виробника необхідного обладнання, зазначивши: «У разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз “або еквівалент”». Згідно загальних принципів господарювання за ст.6 ГКУ та ст.627 ЦКУ, суб’єкт господарювання - вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Зазначивши таку вимогу як надання авторизаційного листа (листів) про повноваження від офіційного представництва виробника на території України або заводу виробника обладнання жодним чином не обмежив можливості потенційних учасників у поданні пропозиції та пропонуванні якісного обладнання. Таким чином, Замовник не вважає за можливе внести зміни до тендерної документації запропоновані Вами, як такі, що можуть погіршити обладнання, що може бути запропоноване потенційними учасниками. Адже, Замовник оголошує закупівлю з дотриманням усіх принципів передбачених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не обмежуючи потенційних учасників до прийняття участі у закупівлі згідно ч.3, ч.4 ст.5 Закону.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.12.2021 16:48
Вимога
Залишено без розгляду

Технічні вимоги

Номер: 4e8ee78c8bf94daa9b5e9af8a44a3f9a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-25-004802-b.a2
Назва: Технічні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимагаємо звернути увагу на пункт безпека, що вказаний у додатку 1 до ТД - Безпека MIL 810 G, наявність TPM модуля, Сканер відбитку пальців, захист дисків паролем. У зв’язку із значною різницею у цінових показниках ноутбуків із наявною або відсутньою можливістю Сканеру відбитку пальців, просимо Вас прибрати значення показника (технічну вимогу) – сканер відбитку пальців, що жодним чином не вплине на збереження даних. Оскільки ноутбук буде використовуватися у середніх школах та ліцеях не розуміємо доцільність встановлювати такий критерій, що звужує коло можливого обладнання та збільшує його вартість. За таких обставин, на виконання основоположного принципу ЗУ «Про публічні закупівлі» - максимальна економія, ефективність та пропорційність, вимагаємо прибрати критерій сканер відбитку пальців. У разі неналежного разгляду даної вимоги, змушені будемо звертатись до АМКУ, правоохоронних та інших контролюючих органів із скаргами щодо обмеження вільної конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, Ваше питання взято до уваги, наразі готуються зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.12.2021 17:50
Вимога
Відхилено

дискрімінаційна умова

Номер: 6ffa47cab1c04917addcaaa29b2b4564
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-25-004802-b.a1
Назва: дискрімінаційна умова
Вимога:
Шановний замовник. Вашою тендерною документацією встановлена вимога "Інтерфейси: не менше 3 x USB 3.2 Gen 1 та 1 x USB 2.0 Type-A, 1 x HDMI, 1 x VGA, 1 x LAN (RJ-45), комбінований аудіо роз’єм для навушників / мікрофона" . Даний комбінація портів присутня тільки в одного єдиного виробника ACER, учасники не мають можливості запропонувати еквівалент. Просимо замовника внести зміни до технічного завдання зазначивши наступний набір портів згідно з наказом МОН: не менше ніж 2 порти USB Type A версії не нижче 3.0; не менше ніж 1 порт USB Type C версії не нижче 3.0; не менше ніж 1 Ethernet-порт (RJ-45); не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI, або mini-HDMI; не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз'єм під штекер TRS 3.5 mm)
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Дякуємо за увагу до закупівлі. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вказані у Додатку 1 до Тендерної документації, де вказано, що «Примітка: всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент»» відповідно до ч.4 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі». Просимо Вас звернути увагу на інших виробників комп’ютерного обладнання, проаналізувати ринок та інші можливі моделі. Зокрема, відповідність Додатку №1 мають ноутбуки ASUS ExpertBook B1 B1400, Acer TravelMate P2 TMP214-53 та інші. Ви можете запропонувати будь-яке обладнання що відповідає або є не гіршим за характеристиками. Вимоги зіставлені з дотриманням принципів визначених у ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Отже, у зв’язку із вищевказаним Ваше твердження про дискримінаційну умову і відповідність ТЗ лише техніки єдиного виробника ACER – помилкове. Надаючи право абсолютно всім учасникам (резидентам та нерезидентам) всіх форм власності та організаційно-правових форм прийняти участь у закупівлі на рівних умовах, у ТД передбачено надання оригіналу авторизаційного листа (листів) про повноваження від виробника ноутбуків або офіційного представника виробника в Україні або від офіційного дистриб’ютора, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоновані товари на території України. Тендерна документація складена у повній відповідності нормам законодавства та поточних потреб Замовника на закупівлю техніки, не обмежуючи будь-кого у прийнятті участі. Проаналізувавши Ваше звернення, було прийнято рішення про неможливість внесення запропонованих Вами змін, як таких, що погіршують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено