-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Респіратор протипиловий (ватно-марлева пов*язка)
Тендерні пропозиції та документи пропозицій надаються українською мовою. Реєстрація зобов*язань за договором про закупівлю - при наявності кошторисних призначень, очікується субвенція з Державного бюджету.
Торги відмінено
340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
Період оскарження:
24.11.2021 14:58 - 06.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
2938632360cf44c7a078ea9309afb3a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-24-010268-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
СКАРГА
на дії Замовника
(в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
24.11.2021 року Виконавчий комітет Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 04052198, далі – Замовник) опублікував на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua) оголошення №UA-2021-11-24-010268-a про проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів за предметом закупівлі: Респіратор протипиловий (ватно-марлева пов'язка) код згідно ДК 021:2015 – 35810000-5 – Індивідуальне обмундирування.
Згідно реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій №UA-2021-11-24-010268-a участь прийняли наступні учасники: 1) ФОП Поган І.М. (РНОКПП 2992916491),
2) ТОВ «УКРСПЕЦФІЛЬТР» (код ЄДРПОУ 39420189, далі – Учасник, Скаржник).
Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій №UA-2021-11-24-010268-a тендерну пропозицію ФОП Погана І.М. відхилено, а ТОВ «УКРСПЕЦФІЛЬТР» визнано переможцем закупівлі.
14.12.2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю №UA-2021-11-24-010268-a.
30.12.2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано інформацію про відміну закупівлі з причини «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг», коментар «Ненадходження субвенції з Державного бюджету» та завантажено протокол UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року.
Із вказаним рішенням Замовника, оформленим протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року - не погоджуємося у повному обсязі та вважаємо, що воно має бути скасоване з огляду на наступне.
По суті скарги:
1. На веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано інформацію про відміну закупівлі з причини «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг».
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» вказана підстава викладена у пункті 2 частини 5 статті 32 цього Закону.
У протоколі UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року зазначено: «Враховуючи викладене, керуючись п.1 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» виноситься питання про відміну тендеру на закупівлю…».
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» п.1 ч.1 ст.32 визначено, що Замовник відміняє тендер у разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Згідно ч.7 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення.
Аналізуючи положення ч.7 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» вбачається, що підстави відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся мають бути зазначені у рішенні Замовника та зазначені в електронній системі закупівель, тобто не повинні відрізнятися.
Із системного аналізу вбачається, що у рішенні, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, вказана підстава п.1 ч.1 ст.32 («відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг»), проте на веб-порталі Уповноваженого органу зазначено зовсім іншу підставу, а саме п.2 ч.5 ст.32 («скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг»).
За таких обставин вбачається, що Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в частині зазначення в електронній системі закупівель підстав прийняття рішення про відміну тендеру або визнання тендеру таким, що не відбувся.
Додатково зазначаємо, що п.1 ч.1 ст.32 та п.2 ч.5 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» мають різні процесуальні форми прийняття рішення.
Пункт 1 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника відмінити тендерну закупівлю, тобто у рішенні повинно бути зазначено, що закупівля відміняється та відповідно таку ж саму підставу зазначити у електронній системі закупівель (ч.7 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Пункт 2 частини 5 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає право Замовника визнати тендер таким, що не відбувся та відповідно таку ж саму підставу зазначити у електронній системі закупівель (ч.7 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі»).
У даному випадку вбачається, що рішенням, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, Замовник відмінив тендерну закупівлю через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а на веб-порталі Уповноваженого органу зазначив, що визнає закупівлю такою, що не відбулась у зв’язку із скороченням видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Наголошуємо, що підстави визначені ч.1 ст.32 та ч.5 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» не можуть існувати одночасно, оскільки вони є взаємовиключними.
За таких обставин вбачається, що Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в частині визначення кінцевої форми рішення, а саме:
«Замовник відміняє тендер» або «Замовник визнає тендер таким, що не відбувся». (Аналогічну позицію займає й орган оскарження у рішенні №24203-р/пк-пз від 30.12.2020 року, де розглядає протокол засідання Тендерного комітету та перевіряє формулювання «відміна закупівлі» | «визнання тендеру таким, що не відбувся»)
Звертаємо увагу органу оскарження на рішення №11296-р/пк-пз від 09.06.2020 року, у якому Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель визнала неправомірним відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника із невірно зазначеною підставою ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» та зобов’язала скасувати відповідне рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Вважаємо, що дана практика може застосовуватись не тільки до рішень про відхилення тендерних пропозицій, а й в цілому до всіх рішень Замовника, оскільки Закон України «Про публічні закупівлі» зобов’язує Замовника у кожному рішенні вказувати підстави його прийняття.
На підставі викладеного вбачається, що рішення Замовника, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, прийнято з порушеннями вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а тому підлягає скасуванню.
2. Замовник у протоколі UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року зазначено: «Фінансування даної закупівлі мало бути здійснене за рахунок відповідної субвенції з Державного бюджету – місцевому. Станом на 30.12.2021 року кошторисні призначення відсутні, субвенція не надійшла».
На веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано інформацію про відміну закупівлі з причини «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» (п.2 ч.5 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Слід зазначити, що «ненадходження субвенції» та «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» не є тотожними поняттями за змістом.
«Ненадходження субвенції» - тлумачиться, як те, що мало надійти, проте затримується з якихось причини / обставин.
«Скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» - тлумачиться як остаточне рішення, що надходження видатків не буде здійснюватися.
Аналізуючи протокол UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року вбачається, відсутність будь-якого документального обґрунтування того, що «субвенція» не надійде до бюджету Нікопольської міської ради.
За таких обставин Замовник прийняв рішення, оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, виключно на власних припущеннях, що є порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в частині обґрунтованості прийнятих рішень.
Аналогічну позицію займає й орган оскарження у рішенні №7093-р/пк-пз від 06.04.2021 року, де було встановлено, що скорочення коштів відбулося внаслідок прийняття відповідного рішення, після чого були внесені зміни до річного плану, плану асигнувань, тощо.
Крім того слід звернути увагу на рішення №24203-р/пк-пз від 30.12.2020 року, у якому орган оскарження зазначив, що документи, які подаються на підтвердження «Скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» повинні містити інформацію про предмет закупівлі.
У рішенні Замовника, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, жодних посилань на подібні (схожі) документи – відсутні, що в свою чергу підтверджує необґрунтованість прийнятого рішення, а тому воно має бути скасоване.
3. Як вище зазначалося на веб-порталі Уповноваженого органу опубліковано інформацію про відміну закупівлі з причини «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» (п.2 ч.5 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі»).
На веб-порталі Уповноваженого органу зазначено, що очікувана вартість закупівлі становить 340000,00 грн. з ПДВ. Звертаємо увагу, що «очікувана вартість» це сума, яка не є остаточною, оскільки може змінюватися відповідно до розміру видатків та відповідно коригуватися шляхом внесення відповідних змін до кошторису, річного плану, тощо.
Згідно пункту 3 Розділу 6 Тендерної документації договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Закону України «Про публічні закупівлі». Внесення змін до договору здійснюється відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом укладання додаткових угод. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, встановлених частиною 5 статті 41 Закону.
Пунктом 4 Розділу 6 Тендерної документації передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Аналогічне передбачено й у ч.5 статті ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» де вказано, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Додатково просимо звернути увагу на пункт 1.7 проекту Договору (Додаток №7 до Тендерної документації), що обсяги закупівлі товару можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків.
За таких обставин Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже Тендерна документація та Закон України «Про публічні закупівлі» передбачають внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником у рішенні, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року, не наведено жодної інформації про розмір «скорочення видатків на здійснення закупівлі» та не надано жодних документів, які б підтверджували не тільки скорочення видатків взагалі, а й конкретно по даній закупівлі.
Також Замовником не наведено підстав не укладення договору з Переможцем та невикористання ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою зменшення обсягу закупівлі шляхом внесення відповідних змін до Договору.
Вважаємо рішення Замовника є необгрунтованим, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципі здійснення публічних закупівель, визначених в Законі, чим порушує права та законні інтереси Скаржника, як учасника/переможця процедури закупівлі, оскільки рішення про відміну торгів не містить чіткої підстави («через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг», «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг»), підтверджуючих документів та не відповідає реальним потребам Замовника.
З урахуванням викладеного вбачається, що у Замовника наявна подальша потреба у закупівлі товару, що є предметом процедури закупівлі, а сталося лише скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів (як це зазначає Замовник), а тому нічого не заважає Замовнику закінчити процедуру закупівлі шляхом підписання відповідного договору та укласти додаткову угоду до нього про зменшення обсягу поставки товару, що відповідатиме вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.19 Конституції України (Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України).
З урахуванням вищевикладеного вважаємо, що наявні усі підстави для зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року.
Матеріальна частина:
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено основні принципи публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що Замовником не було дотримано основних принципів здійснення закупівлі в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, забезпечення рівних умов для всіх учасників.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови ( у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», надано право подати скаргу до органу оскарження, що подається у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» і Конституцією України,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Виконавчий комітет Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 04052198) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі №UA-2021-11-24-010268-a, яке оформлене протоколом UA-2021-11-24-010268-a засідання тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради від 30.12.2021 року.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол.pdf 18.02.2022 11:48
- Додатки до Ріш НМР від 17.12.2021 № 85 15 VIII.pdf 18.02.2022 11:48
- Ріш НМР від 17.12.21 № 85 15 VIII.pdf 18.02.2022 11:48
- Протокол.pdf 18.02.2022 11:40
- Ріш НМР від 17.12.21 № 85 15 VIII.pdf 18.02.2022 11:40
- протокол 30.12.21.pdf 14.01.2022 17:18
- сз Костиркин.pdf 14.01.2022 17:18
- Пост КМУ від 15.02.2012 № 91.pdf 18.02.2022 11:40
- Пост КМУ від 15.02.2012 № 91.pdf 18.02.2022 11:48
- Ріш 1205.pdf 14.01.2022 17:18
- ПОЯСНЕННЯ.pdf 17.01.2022 08:49
- ПОЯСНЕННЯ.docx 14.01.2022 17:18
- протокол 14.12.21.pdf 14.01.2022 17:18
- ПОЯСНЕННЯ.pdf 14.01.2022 17:18
- Рішення 991.pdf 14.01.2022 17:18
- Додаток №5.pdf 06.01.2022 15:18
- Додаток №3.pdf 06.01.2022 15:17
- Додаток №4.pdf 06.01.2022 15:17
- Скарга АМКУ - UA-2021-11-24-010268-a — заперечення.pdf 17.01.2022 19:01
- Скарга АМКУ - UA-2021-11-24-010268.pdf 06.01.2022 15:18
- Додаток №7.pdf 06.01.2022 15:18
- Додаток №6.pdf 06.01.2022 15:18
- Додаток №1.pdf 06.01.2022 15:17
- Додаток №2.pdf 06.01.2022 15:17
- рішення від 21.01.2022 №1292.pdf 26.01.2022 14:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.01.2022 №1292.pdf 24.01.2022 10:54
- рішення від 11.01.2022 №417.pdf 11.01.2022 17:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2022 15:36
Дата розгляду скарги:
21.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.01.2022 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.01.2022 14:13
Дата виконання рішення Замовником:
18.02.2022 11:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Скасувати рішення тендерного комітету виконавчого комітету Нікопольської міської ради (код ЄДРПОУ 04052198) - протокол від 30.12.2021 UA-2021-11-24-010268-а.
2. Враховуючи не внесення у встановленому порядку змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 № 91 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження», керуючись рішенням Нікопольської міської ради від 17.12.2021 № 85-15/VIII «Про внесення змін до рішення міської ради від 23 грудня 2020 року № 68-2/УIII «Про бюджет Нікопольської територіальної громади на 2021 рік», керуючись п. 1 ч. 1 ст. 32 Закону – відмінити тендер: товар: Респіратор протипиловий (ватно-марлева пов’язка), (код згідно ДК 021:2015: 35810000-5 – Індивідуальне обмундирування), очікувана вартість закупівлі: 340 000,00 грн. з ПДВ (реєстрація зобов’язань за договором про закупівлю - при наявності кошторисних призначень, очікувалась у 2021 році субвенція з Державного бюджету), процедура закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-24-010268-а – у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів (пояснення для внесення інформації в електронну систему закупівель: подальша потреба у закупівлі товару відсутня, так як відсутнє фінансування видатків місцевого бюджету на дану закупівлю з Державного бюджету).