• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

5 145 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 725.00 UAH
Період оскарження: 23.11.2021 11:33 - 20.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 511926ab64cc4b2c9f4172c5fe61006d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-23-005935-a.a2
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації
Вимога:
Згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовника Учасники повинні надати довідку в довільній формі, з обов'язково зазначеною інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): предмет закупівлі (найменування товару), № та дата договору, назва Замовника, адреса та контактні данні Замовника мінімум по одному договору за 2018, 2019, 2020 роки. Інформація надається про повністю виконаний договір, дія якого закінчена. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: - по одній копії кожного договору зазначеному у Довідці (з усіма укладеними додатковими угодами, актами, додатками та специфікаціями до договору), - лист-відгук на кожен договір (и) зазначений (і) в наданій Учасником довідці. Таким положенням Замовник обмежує можливість учасників підтверджувати досвід виконання аналогічних договорів тими договорами, які були виконані учасниками виключно у 2018, 2019 та 2020 роках із встановленням кількісного ліміту таких договорів, таке обмеження є невиправданим та дискримінаційним по відношенню до необмеженого кола учасників. Стаття 16 Закону дозволяє Замовникам визначати, у тому числі такий кваліфікаційний критерій, як "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору". З огляду на зміст такого законодавчого положення, очевидно передбачаючи таку можливість, законодавець мав на меті пересвідчитись, що учасник володіє необхідним досвідом виконання аналогічного договору, знає та розуміє технологію виконання робіт і може документально підтвердити факт виконання договору. Проте статтею 16 Закону не передбачено будь-якого обмеження щодо періоду виконання аналогічних договорів. Тобто, для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність такого досвіду, а не період його набуття. Ця кваліфікаційна вимога не повинна бути пов'язана з певним періодом у часі, зокрема, з конкретними роками, вимоги ж Вашої тендерної документації є звуженням, обмеженням прав учасників порівняно із імперативною нормою законодавства. За таких умов взяти участь у закупівлі зможе обмежена кількість учасників, серед яких лише ті, які нададуть копії договорів саме за 2018, 2019 чи 2020 рік, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Відповідних висновків щодо наявності порушення законодавства про публічні закупівлі замовниками при формулюванні аналогічних вимог тендерної документації дійшла постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) у рішенні від 10.12.2019 №18296-р/пк-пз. Також згідно рішення №20662-р/пк-пз від 06.11.2020 Колегією було прийнято рішення по відношенню до Замовника процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:09310000-5: «Електрична енергія», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-09-14-006802-b, з метою усунення порушень законодавства про публічні закупівлі. До того ж звертаємо увагу на те, що 13 квітня 2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про ринок електричної енергії» відповідно до якого з 1 січня 2019 року в Україні впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, який замінив схему оптового ринку єдиного покупця на торгівлю на комерційних сегментах, а повномасштабний запуск нової моделі оптового ринку стартував 1 липня 2019 року. У зв’язку з тим, що у 2018 році в Україні функціонував інший ринок електричної енергії та постачання електричної енергії здійснювалось іншими постачальниками електричної енергії (обленерго), за іншими умовами – вимога Замовника про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) у 2018 році та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, вибраний Замовником є некоректним. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути невідповідності в частині підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Внесено відповідні зміни до Додатку №3 до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Тендерна документація

Номер: ff39f5ba49a74592ac7009ad952ebb40
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-23-005935-a.a1
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику! Згідно п.2.2 Переліку документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” вимагається надати Довідку у довільній формі про внесення статутного капіталу в розмірі 100% на суму не менше очікуваної вартості місячного постачання. Ця умова може бути розцінена як дискримінаційна по відношенню до Учасників, статутний капітал яких є меншим ніж очікувана вартість місячного постачання Замовника торгів, але такі Учасники можуть мати достатній дохід, що більшою мірою характеризує надійність постачальника, ніж розмір статутного капіталу і відповідає вимогам тендерної документації. Додатково повідомляємо, що розмір статутного капіталу жодним чином не впливає на спроможність виконання зобов’язань за договором зі сторони постачальника електричної енергії, а також на сьогоднішній день законодавством не передбачено мінімального розміру статутного капіталу. На підтвердження платоспроможності Учасниками подається фінансова звітність за 2020 рік з обсягом річного доходу не менше очікуваної вартості предмета закупівлі згідно розділу Вашої тендерної документації про підтвердження фінансової спроможності. Тому вимагаємо видалити вимогу щодо статутного капіталу і внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Внесено відповідні зміни до Додатку №3 до Тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено