Докладніше в Тендерній документації. Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
21 008 542.52UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 210 085.43 UAH
Період оскарження:22.11.2021 16:00 - 19.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:a0b8cf4e6a2b4432a2de20e5006cc5b9
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-22-005674-b.a2
Назва:вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Ознайомившись із тендерною документацією, було виявлено ряд дискримінаційних вимог, а саме: На підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для поставки даного товару, що забезпечать гарантійне підтвердження комерційної якості надання послуг, які надаються Споживачу за договором про закупівлю, згідно предмету закупівлі, Учасники мають підтвердити дані вимоги довідкою у довільній формі наявність на території м. Запоріжжя - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Для підтвердження учасником надається скан копія положення або інший документ про Центр обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. 1.2. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим зазначають цю інформацію в довідці та надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Запоріжжя або посадової особи, з робочим місцем (зазначенням адреси, контактів)на території м. Запоріжжя на яких покладається забезпечення дотримання визначеного
Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. На підтвердження інформації учасник в складі тендерної пропозиції надає: Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та яке згідно вимог ст. 64 Господарського Кодексу України, підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Запорізької області; 1.3. Надати документ підтвердження наявності офісу Учасника у м. Запоріжжя для обслуговування клієнтів та прийому споживачів, а саме: надати копію документу, що підтверджує право власності або оренди з всіма додатками до нього. Наданий документ повинен бути дійсний на момент проведення цієї тендерної процедури закупівлі. Вважаємо, що дані вимоги обмежують коло потенційних Учасників, які мають досвід роботи у даній сфері, але не мають у власності або не орендують приміщення на території Замовника. Зазначаємо, що дана вимога не обумовлена жодними чинними нормативно – правовими актами. Встановлена вимога ТД дає можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників, зокрема тим, які розташовані у м.Запоріжжя. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види коммунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює порешкод для нележного виконання договірних зобов'язань. Також зауважимо, що постачальники електричної енергії мають право проводити свою господарську діяльність по всій території України не залежно від територіального розміщення офісу. Отже просимо виключити дискримінаційну вимогу з тендерної документації
Вирішення:Шановний Учаснику, дякуємо за запитання!
Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 на виконання яких сформовані вимоги, які Ви вимагаєте виключити з тендерної документації.
Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором.
Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником».
Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Тому твердження про звуження кола учасників та дискримінаційний характер такої вимоги є безпідставними.
Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Одночасно слід зазначити, що кількість споживачів суттєво впливає на порядок виконання електропостачальниками вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо створення центрів обслуговування споживачів, наявності кол-центрів та виконання інших обов‘язків, пов‘язаних із обслуговуванням клієнтів.
Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеїв окремим учасникам. Наша умова не є дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із наявними документами на підтвердження відповідності вимогам.
Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:24.11.2021 12:46
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:46a8538b503c4ed78d93f808083f92cc
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-22-005674-b.a1
Назва:вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Ціна за одиницю товару Вашої закупівлі становить 4,5591 грн/кВт·год. Разом з тим, інформуємо Вас, про різке зростання ціни на ринку з початку жовтня поточного року. Здійснивши моніторинг цін на підставі інформації з офіційного сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua), українських та європейських енергетичних біржах, а також на офіційних сайтах електропостачальників, повідомляємо, що прогнозована ціна електричної енергії для закупівлі на 2022 рік коливається в межах показників не менше ніж 6,0 грн/кВт·год. Оскільки, зазначена Вами ціна є надто низька, просимо внести відповідні зміни щодо ціни, щоб не допустити зриву закупівлі.
Вирішення:Шановний Учаснику, дякуємо за запитання!
Доброго дня!
Відповідно до роз’яснення щомісячного спеціалізованого журналу «Держзакупівлі» (за листопад 2021) про визначення очікуваної вартості електроенергії та формули її розрахунку ціну на електроенергію учасники встановлюють на власний розсуд. Адже споживачам її нині постачають за вільними цінами — як і передбачає частина 2 статті 56 Закону № 2019 (ЗУ «Про ринок електричної енергії»)
В Україні торговельні зони поділені на дві — ОЕС України та БуОс. У кожній — своя ціна на електроенергію. Усі постачальники/трейдери купують електроенергію для своїх споживачів на ринку «на добу наперед» (далі — РДН) та внутрішньодобовому ринку (далі — ВДР) за територіальним розташуванням: для споживачів у Запорізькій області за цінами, які складаються на ринку електроенергії у торговельній зоні ОЕС України.
Функціонування РДН та ВДР забезпечує та організовує ДП «Оператор ринку».
Для розрахунку очікуваної вартості електроенергії використано загальнодоступну інформацію — з офіційного сайту ДП «Оператор ринку».
Споживач електроенергії ГУНП в Запорізькій області належить до групи Б, тому використано складові ціни електроенергії для споживачів саме цієї групи.
Електроенергія закуповується без послуги з розподілу.
Ціна електроенергії без розподілу (Цфакт) визначається за формулою:
Цфакт = ЦСрЗВ + Тор + ТП +ТОСП де:
ЦСрЗВ – середньозважена ціна закупівлі електричної енергії на всіх сегментах ринку на ОЕС України, що фактично склалася для постачальника на РДН у відповідному розрахунковому періоді, грн за кВт·год (3,50209 грн/кВт·год (без ПДВ)) – середньозважена ціна, оприлюднена на офіційному сайті ДП «Оператор ринку» (http://www.oree.com.ua) на дату створення заявки на закупівлю;
Тор-тариф на послугу ДП «Оператор ринку» (ціна регульованих послуг), 0,00323 грн/кВт·год.;
ТП – тариф постачальника електричної енергії, встановлюється у розмірі __ грн за кВт·год.;
ТОСП – тариф на послугу з передачі електричної енергії ОСП «НЕК Укренерго» (ціна регульованих послуг), 0,29393 грн/кВт год.
Отже ціна за 1 кВт·год електричної енергії складає 3,79925 грн. без ПДВ, разом з ПДВ – 4,5591 грн.
Виходячи з викладеного, при формуванні ціни для розрахунку очікуваної вартості закупівлі було взято середньозважену ціну РДН, яка була чинною на дату створення заявки. Таким чином, ГУНП в Запорізькій області не має можливості переглянути ціну закупівлі та внести зміни до закупівлі на 2022 рік.
Дякуємо за Ваше звернення!
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:26.11.2021 15:23