-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина.
Машини для обробки даних (апаратна частина).
Завершена
375 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
Період оскарження:
22.11.2021 15:19 - 04.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
8be1511623174d73bd893286cc15691c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-22-010388-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- ВІДПОВІДЬ по МАШ_для обробки!.docx 25.11.2021 11:35
Дата подачі:
23.11.2021 22:10
Вирішення:
Шановний Учасник! Розглянувши зміст вашої вимоги, повідомляємо наступне: що тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійний ремонт товару.
Крім того, встановлено вимогу про термін безкоштовного гарантійного обслуговування предмету закупівлі не менше 24 місяців.
Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір. Замовник не вимагає конкретного сервісного центру. Мається на увазі будь-який сервісний центр, який буде обслуговувати у подальшому.
Згідно тендерної документації, додаток №2 : «Учасник (переможець) зобов'язаний проводити гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі, протягом гарантійного строку не менше 24 місяців.
Учасник повинен мати в наявності сервісний центр, який забезпечить гарантійну підтримку товару, що є предметом закупівлі, протягом визначеного гарантійного терміну. В якості сервісного центру можуть бути – сервісний центр Учасника, та/або структурні підрозділи Учасника, та/або підприємства, з якими укладені договори на надання послуг щодо гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі, або сервісний центр виробника товару.
Усі логістичні витрати щодо передачі товару на гарантійне обслуговування від Замовника до сервісного центру Учасника від сервісного центру Учасника до Замовника покладаються на Учасника - про що Учасник надає лист гарантію у довільній формі.
На підтвердження гарантійних зобов’язань Учасник повинен надати:
- довідку в довільній формі, яка підтверджує наявність сервісного центру, з інформацією про адресу та номер (номерами) контактного (контактних) телефону (телефонів) сервісного центру;
- сканований оригінал, або скановану копію договору з організацією, щодо надання послуг (виконання робіт) по гарантійному обслуговуванню товару, що є предметом закупівлі, у разі відсутності власного сервісного центру Учасника».
Вищезазначена вимога ніяк не дискримінуює учасників щодо наявності сервісного центру.
Від Учасника вимагається лише лист-гарантія щодо логістичних витрат на гарантійне обслуговування Замовника.
До того ж, в тендерній документації відсутня вимога «……щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник……..».
У зв’язку з цим, вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено