• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт (модернізація) модульних індивідуальних теплових пунктів житлових будинків за адресою: вул. Драгоманова, 13/10 Дарницького району м. Києва

Завершена

2 727 010.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 635.05 UAH
Період оскарження: 22.11.2021 13:40 - 04.12.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: c6c2f110d4ad409899507edd81afd8d2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-22-007342-a.b1
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на вимоги тендерної документації 22 листопада 2021 року капітального будівництва Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, надалі – Замовник, було оголошено процедуру закупівлі UA-2021-11-22-007342-a Капітальний ремонт (модернізація) модульних індивідуальних теплових пунктів житлових будинків за адресою: вул. Драгоманова, 13/10 Дарницького району м. Києва. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІВАК ГРУП», надалі – Скаржник, планує взяти участь у даній закупівлі. Однак, при детальному вивченні тендерної документації та під час підготовки документів тендерної пропозиції нами було виявлена низка невідповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), а саме: 1. Відсутні приклади формальних помилок. У пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовник визначає «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерних пропозицій». Але, у подальшому переліку Замовником надано лише опис таких помилок без наведення прикладів. Пунктом 19 Статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості: 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Таким чином, тендерна документація Замовника не відповідає Закону у цій частині. 2. Вимога щодо обмежень у Статутних документах. Згідно пункту 3 Розділу 6 тендерної документації, для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції окрему довідку, в довільній формі, про особу, яку уповноважено підписувати договір про закупівлю у разі перемоги Учасника у торгах. У довідці учасник зазначає про відсутність Статутних (або іншого установчого документу) обмежень щодо права уповноваженої особи Учасника на підписання договору на суму наданої пропозиції. Виходячи з вищезазначеного, у оскаржуваній процедурі не зможуть взяти участь підприємства які мають такі обмеження, але можуть отримати відповідну згоду від засновників/учасників у вигляді Рішення/Протоколу на вчинення тих чи інших дій, в тому числі на укладення значного правочину. Таким чином, згадана вимога звужує коло потенційних учасників, та порушує права учасників, які мають зазначені вище Статутні обмеження, що протирічить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. 3. Відсутність технічних характеристик спеціалізованого обладнання. Згідно пунктів 3 та 4 статті 23 Закону: 3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". 4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Згідно пункту 6 Розділу 3 тендерної документації, учасники торгів повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної документації технічним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі відповідно до технічної частини тендерної документації, які наведено у Додатку № 9. В свою чергу, у Додатку № 9 зазначено, що перелік та обсяги робіт зазначено в окремому файлі. Також, пунктом 3 Розділу 5 визначено, що у деяких випадках технічне завдання Замовника може містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У такому разі будь-яке подібне посилання учаснику слід читати в розумінні виразу «або еквівалент». Але, ані у пункті 6 Розділу 3, ані у Додатку № 9, ані у згаданому вище окремому файлі Замовником не визначено чітких та зрозумілих технічних характеристик та параметрів обладнання, яке необхідно встановити. Замовник вирішив, що зазначення назви якогось невідомого та відсутнього у продажу спеціалізованого обладнання буде достатньо. Такий підхід унеможливлює запропонування Замовнику обладнання у розумінні «еквівалент» та має ознаки встановлення дискримінаційної вимоги, спрямованої на звуження кола потенційних учасників, до таких, які зможуть поставити лише таке обладнання, яке вказано у Дефектних актах. Згідно з абзацом 6 пункту 6 Розділу 3 тендерної документації учасник за бажанням може ознайомитись з проектною документацією, але яким чином таке ознайомлення може бути здійснене без порушення конфіденційності потенційного учасника, Замовник не зазначив. Також, діючі протиепідемічні заходи вкрай ускладнюють таку процедуру та надають перевагу учасникам, які були ознайомлені з проектною документацією заздалегідь. Вважаємо, що вказані дії Замовника порушують основні принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, та протирічать пункту 4 статті 22 Закону, щодо неможливості встановлення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи викладене вище, та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та статтею 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», – ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень у вимогах тендерної документації до закупівлі UA-2021-11-22-007342-a Капітальний ремонт (модернізація) модульних індивідуальних теплових пунктів житлових будинків за адресою: вул. Драгоманова, 13/10 Дарницького району м. Києва. 4. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.12.2021 17:42
Автор: ТОВ Юнівак Груп, Драгомирецький Вячеслав Володимирович +380674687700 yuinivakgroup@gmail.com