-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ДК 021- 2015 -39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (посуд для закладів освіти Солом’янського району міста Києва)»
Торги відмінено
916 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 580.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 580.00 UAH
Період оскарження:
19.11.2021 19:01 - 14.12.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Дискримінаційні умови Документації
Номер:
fc96af49c669447dbaca1a67b75d53fe
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-19-007270-b.c2
Назва:
Дискримінаційні умови Документації
Скарга:
Наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують право Скаржника брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на дискримінаційні умови Документації.pdf 01.12.2021 21:22
- 1.Висновок ДСЕЕ склокераміка Vittora, що планується пропонувати Скаржник.pdf 01.12.2021 21:22
- 2.Регламент Комісії (ЄС) 10_2011 від 14 січня 2011.pdf 01.12.2021 21:22
- 3. Лист від ТОВ Будпостач.pdf 01.12.2021 21:22
- 4.Порівняльна таблиця.pdf 01.12.2021 21:22
- Скарга на дискримінаційні умови Документації.docx 01.12.2021 21:48
- Рішення від 03.12.2021 № 26942.pdf 03.12.2021 15:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.12.2021 № 27630.pdf 15.12.2021 17:06
- Рішення від 14.12.2021 № 27630.pdf 17.12.2021 13:41
- Пояснення АМКУ посуд.pdf 09.12.2021 17:31
- Пояснення АМКУ тарілки.docx 10.12.2021 16:53
- Паспорт якості виробник 1(1)(3).pdf 10.12.2021 16:55
- Паспорт якості виробник 2(1)(3).pdf 10.12.2021 16:55
- Паспорт якості виробник 2(2)(3).pdf 10.12.2021 16:56
- Паспорт якості виробник 1(2)(3).pdf 10.12.2021 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.12.2021 21:44
Дата розгляду скарги:
14.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.12.2021 15:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.12.2021 13:42
Скарга
Розгляд припинено
Скарга ТОВ "Агротрейдінг груп"
Номер:
f7f3291368ea49eca04c0292d49e769d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-19-007270-b.c1
Назва:
Скарга ТОВ "Агротрейдінг груп"
Скарга:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації, далі за текстом – Замовник, оголосило публічні закупівлі за процедурою «Відкриті торги» на закупівлю товарів: ДК 021-2015-39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування ((посуд для закладів освіти Солом’янського району міста Києва), ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-19-007270-b, далі за текстом – публічні закупівлі.
Суб’єкт оскарження – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» (далі за текстом – Скаржник або Учасник), будучи постачальником кухонного приладдя та приймаючи участь в аналогічних публічних закупівлях, планує прийняти участь й у вищезазначеній публічній закупівлі, подавши відповідну пропозицію.
Разом з тим, уважно вивчивши тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю код ДК 021-2015-39220000-0 Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (посуд для закладів освіти Солом’янського району міста Києва), що затверджена протоколом тендерного комітету від «12» листопада 2021 року № 161, далі за текстом – Тендерна документація, повідомляємо про наявність дискримінаційних вимог, які обмежують можливість прийняти участь у вищенаведеній закупівлі Скаржнику.
24 листопада 2021 року Учасник просив надати роз’яснення, а саме вказати підпункт, пункт, розділ, сторінку Регламенту Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами, де було б зазначено медичні критерії безпеки для посуду із склокераміки, що є предметом закупівлі.
29 листопада 2021 року Замовник залишив прохання без задоволення, надавши формальну відповідь: Згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті Держпродспоживслужби України https://dpss.gov.ua/ відповідність медичних критеріїв безпеки столового посуду проводиться на відповідність показників зазначених в технічних вимогах ТД відповідно до Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) №1935/2004 від 27 жовтня 2004 року про матеріали та вироби, призначені для контакту з харчовими продуктами; Регламенту Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами.
Отже вважаємо тендерну документацію такою, що містить дискримінаційні вимоги, які обмежують коло учасників та порушують законодавство у сфері публічних закупівель, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» у сфері публічних закупівель, з огляду на наступне:
Відповідно до п. 1.1 пункту 1 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, у тому числі – інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у цій документації відповідно до вимог Додатку 1.
Згідно з додатковими вимогами, які зазначені в Додатку 1 до тендерної документації учасник в складі пропозиції надає висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи України (з додатками, в разі їх наявності). Строк дії висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи повинен бути чинним станом на дату подання пропозиції Учасником або більш пізню дату. Висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи, що наданий у складі пропозиції, повинен підтверджувати медичні критерії безпеки, встановлені замовником, у повному обсязі.
Додатком 1 в графі «Технічні вимоги» встановлені наступні медичні критерії безпеки, а саме – об’єкт експертизи відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам: за результатами ідентифікації, розгляду і аналізу документації, оцінки ризику для здоров'я населення, а також результатами перевірки (контролю) об'єкта експертизи в межах сфери акредитації, а саме:
Міграція шкідливих речовин не повинна перевищувати їх ДКМ, мг/дм3:
бору - 0,5;
цинку - 1,0;
титану -0,1;
алюмінію - 0,5;
кадмію - 0,001;
свинцю - 0,03;
барію - 0,1;
рівень запаху водних витяжок - не більше 1 балу,
присмак-не допускається, колір та прозорість - без змін відповідно до Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) №1935/2004 від 27 жовтня 2004 року про матеріали та вироби, призначені для контакту з харчовими продуктами; Регламенту Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами.
Ефективна питома активність природних радіонуклідів –не більше 370Бк/кг відповідно до НРБУ-97
Скаржник не оскаржує право Замовника вимагати висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи України з додатками та протоколи досліджень, але оскаржує як дискримінаційну вимогу необхідність зазначення в такому висновку (та додатку до нього) конкретних хімічних елементів та параметрів з огляду на наступне:
У першу чергу зауважуємо, що Регламент Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами не стосується предмету закупівлі, адже регламентує питання виробів з пластмас, а не склокераміки.
Регламент Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. передбачає загальні вимоги щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами, але предметом закупівлі згідно з додатком 1 є:
Тарілка 1 Загальні опис: Тарілка столова, без малюнку типу Luminarc або еквівалент
Колір: однотонний, білий
Основні характеристики:
Вид тарілки: столова
Матеріал: склокераміка
Тарілка 2 Загальні опис: Загальні опис: Тарілка столова, без малюнку типу Luminarc або еквівалент
Колір: однотонний, білий
Основні характеристики:
Вид тарілки: столова
Матеріал: склокераміка
Зрозуміло, що склокераміка не є пластмасовим виробом, а отже вимога про необхідність посилатися у висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на Регламент Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. є протиправною, адже предмет закупівлі (склокераміка) жодним чином не стосується пластмасових виробів.
Як зазначено в самому регламенті (https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2011/10/oj):
Цей Регламент має встановити конкретні правила щодо пластикових матеріалів та виробів, які повинні застосовуватися для їх безпечного використання, та скасувати Директиву Комісії 2002/72/ЄС від 6 серпня 2002 року щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами. Директива 2002/72/EC поширюється на матеріали та вироби, виготовлені виключно з пластмас, а також на пластикові прокладки в кришках.
Таким чином, Замовник протиправно вимагає надати документ про безпечність виробу з пластмаси для склокераміки.
У будь-якому випадку, ані Регламент Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1935/2004 від 27 жовтня 2004 року про матеріали та вироби, призначені для контакту з харчовими продуктами, ані Регламент Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. щодо пластмасових матеріалів та виробів, призначених для контакту з харчовими продуктами не містять виключний перелік конкретних хімічних елементів, які обов’язково мають бути зазначені в дослідженні.
Проведення досліджень на конкретні хімічні елементи та параметри потребує значний час, що робить неможливим участь нашого підприємства в цій процедурі закупівлі, хоча продукція, яку планує запропонувати Скаржник відповідає вимогам регламенту (ЄС) № 1935/2004 Європейського Парламенту та Ради від 27 жовтня 2004 р. «Про матеріали і вироби, призначені для контакту з харчовими продуктами» та НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України», що підтверджується доданим до скарги висновком санітарно-епідеміологічної експертизи.
Вимога про наявність у висновку міграції шкідливих речовин для конкретних хімічних елементів необґрунтована. Замовник у відповіді на питання не довів та не зможе довести Органу оскарження необхідність застосування зазначення цих конкретних хімічних елементів у висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, адже саме ці елементи не визначені вищенаведеними актами.
У будь-якому випадку, деталізація параметрів та хімічних елементів у висновку державної санітарно - епідеміологічної експертизи необґрунтована та дискримінаційна, адже Скаржник, продукція якого відповідає вимогам регламенту (ЄС) № 1935/2004 Європейського Парламенту та Ради від 27 жовтня 2004 р. «Про матеріали і вироби, призначені для контакту з харчовими продуктами» та НРБУ-97 «Норми радіаційної безпеки України» не зможе прийняти участь в публічній закупівлі через необхідність проведення окремих додаткових досліджень на окремі хімічні елементи чи параметри, що займає тривалий час та не стосується питання якості чи предмету закупівлі в цілому.
Щодо вимоги про відповідність Регламенту Комісії (ЄС) № 10/2011 від 14 січня 2011 р. зауважуємо, що цей регламент стосується виробів з пластмас, а не склокераміки, тобто не стосується предмету закупівлі.
Окремо звертаємо увагу Органу оскарження на той факт, що такі вимоги не типові для цього Замовника, який проводив закупівлю ноутбуків для навчання для ліцею № 144 (UA-2021-11-25-004856-b) або кросівок для дітей пільгових категорій (UA-2020-03-12-001135-a), але не вимагав у висновку зазначити дослідження на конкретні параметри та хімічні елементи, хоча це дитячий одяг. Також такі вимоги є необґрунтованими з огляду на предмет закупівлі у цілому.
Таким чином, Скаржник не може виконати вищевикладені дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника в повному обсязі з урахуванням строків публічних закупівель та предмету закупівлі, адже вищевикладені вимоги є нетиповими та необґрунтованими.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації зазначених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують приписи частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, що пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, а також принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ Агротрейдінг груп.pdf 01.12.2021 15:38
- Висновок державної санітарно - епідеміологічної експертизи предмета закупівлі.pdf 01.12.2021 15:38
- рішення від 03.12.2021 № 26932.pdf 06.12.2021 09:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.12.2021 №27624.pdf 15.12.2021 17:17
- рішення від 14.12.2021 №27624.pdf 17.12.2021 11:40
- Пояснення по суті скарги посуд 2.pdf 10.12.2021 16:44
- Паспорт якості виробник 2(2)(2).pdf 10.12.2021 16:48
- Паспорт якості виробник 1(2)(2).pdf 10.12.2021 16:48
- Паспорт якості виробник 1(1)(2).pdf 10.12.2021 16:48
- Паспорт якості виробник 2(1)(2).pdf 10.12.2021 16:48
- Пояснення АМКУ тарілки 2.docx 10.12.2021 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.12.2021 16:36
Дата розгляду скарги:
14.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.12.2021 09:57
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.12.2021 11:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.12.2021 11:40