-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
422 960.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 229.60 UAH
мін. крок: 1% або 4 229.60 UAH
Період оскарження:
19.11.2021 16:11 - 02.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
6c8b94767138441e9385b6063750de44
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-19-012911-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Така вимога є дискримінаційною та такою, що неправомірно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому вона має бути виключена з умов тендерної документації, виходячи з наступних підстав: Вказана вимога необгрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 50000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані. Для потенційних учасників процедури закупівлі, якими обслуговується менше 50000 споживачів зазначену вимогу виконати фізично не можливо, оскільки частина операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, відмовляється надавати інформацію про кількість споживачів, яких постачальник електричної енергії обслуговує на території відповідного ОСР, мотивуючи це тим, що відповідно до укладеного Договору електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії між відповідним Оператором системи та Постачальником , ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. Більше того на теперішній час, жодними нормативно-правовими актами України не встановлено обов’язку надавити Операторами систему розподілу саме довідку про кількість споживачів, яких такий Учасник обслуговує на території відповідного ОСР на відповідну дату та/або період, а також відсутній порядок, строки і форма надання (видачі) такої довідки, що затверджений у встановленому законом порядку. Також, надання вказаної довідки не передбачено умовами договору, що укладений між таким Учасником і Оператором системи розподілу. Себто надання такої довідки учаснику буде залежати виключно від бажання Оператора системи розподілу і у будь-якому разі не залежить, а ні від волі, а ні від дій Учасника спрямованих на отримання зазначеної довідки задля його участі у закупівлі, а враховуючи відсутність однозначної та чіткої вимоги за тендерною документацією щодо форми такої довідки, може спричинити вибіркове право Замовника надати перевагу тому чи іншому учаснику в залежності від лояльності Замовника до певного суб’єкта господарювання - Учасника закупівлі. Зазначені вище обставини створюють умови для обмеження кількості потенційних Учасників, які виявили бажання прийняти участь у закупівлі. Крім цього, така вимога Замовника не відповідає чинному законодавству України, що регулює відносини учасників, що здійснюють господарську діяльність на ринку електричної енергії України. Так відповідно до п.8.3.17. Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, надалі НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії", (із його змістом можна ознайомитися за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18), учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Аналіз вказаної норми дозволяє зробити наступний висновок: "Учасник, який обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування Споживачів разом з інформаційно- консультаційним центром та кол-центром не є обов’язковим; У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку". Відповідно до п. 1.2.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, державний контроль за дотриманням учасниками роздрібного ринку електричної енер гії законодавства у відповідний сфері та/або ліцензійних умов здійснюється Регулятором відповідно до законодавства. Тобто, саме Регулятор (яким відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" визначається НКРЕКП), а не Замовник здійснює контроль за наявністю центрів обслуговування Споживачів та інших вимог, зокрема, щодо мінімальних стандартів обслуговування Споживачів. Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження форм звітності з моніторингу для учасників ринку електричної енергії та інструкцій щодо їх заповнення", (із його змістом можна ознайомитися за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0450874-19), затверджено форми звітності для учасників ринку електричної енергії та інструкцій щодо їх заповнення, зокрема, серед іншої звітності, що зазначена у цій Постанові, суб'єкти господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, повинні подавати до НКРЕКП форму звітності № 2- НКРЕКП-моніторингпостачання (річна) "Звіт про характеристику споживачів електричної енергі". Розділ ІІ "Кількість споживачів за договорами постачання електричної енергії споживачу" зазначеної форми передбачає наявність інформації щодо кількості усіх споживачів такого Учасника за певний період, тобто кількість споживачів, що обслуговує Учасник. Враховуючи зазначене Замовник у вимозі за Документацією всупереч вказаних нормативно-правових документів вимагає надати довідки не більше ніж 10-ти денної давнини від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Відповідно до частини одиннадцятої статті 26 Закону, якими передбачено, що: "Документи, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі Пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником". Отже на підставі викладеного, Замовник зобов’язаний внести зміни до Документації в цій частині, шляхом викладення даної вимоги у наступній редакції: "Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів не є обоє ’язковим для Учасника, у зв ’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів, такий Учасник повинен надати копію звіту форма № 2-НКРЕКП- моніторингпостачання (річна) "Звіт про характеристику споживачів електричної енергії" відповідно до Постанови НКРЕКП від 29.03.2019 року № 450 за останній звітній період.
Пов'язані документи:
Замовник
- Перелік змін в Додаток 2 до тендерної документації.doc 25.11.2021 17:08
Дата подачі:
23.11.2021 22:56
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до розділу 5 Тендерної документації "Оцінка тендерної пропозиції" частини 2 "Інша інформація" пункту 2: "У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису."
Разом з тим, Комунальний заклад "Центр соціально-психологічної реабілітації дітей" Кіровоградської обласної ради надає більше часу для отримання таких довідок. Зміни внесені в Додаток 2 до тендерної документації, який викладений в новій редакції з урахуванням внесених змін, а також затверджено Перелік змін, що вносяться до Тендерної документації, у вигляді окремого документу (додається).
.
Статус вимоги:
Задоволено