Відповідно до документації:
- Навчальний корпус, майдан Свободи, 4, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61022;
- Навчальний корпус, майдан Свободи, 6, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61022;
- Навчальний корпус, вулиця Мироносицька, 1, Харківська область, місто Харків, Київський район, 61002;
- Навчальний корпус, проспект Науки, 20, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61166;
- Спортивно-оздоровчий комплекс, провулок Отакара Яроша, 14, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61045
- Спорткомплекс, вул. Отакара Яроша, 14, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61045;
- Лижна база, вулиця Новгородська, 87а, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61033;
- Філія ЦНБ, вулиця Університетська, 23, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61033;
- Віварій, вулиця Балакірева, 45, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район,61018;
- Ботсад, вулиця Клочківська, 52, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61022;
- Ботсад, вулиця Отакара.Яроша, 24, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район,61072;
- Музей природи, вулиця Тринклера, 8/5, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61022;
- Лабораторія, вулиця Клочківська, 50, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61022;
- Навчальний корпус, проспект Академіка Курчатова, 31, Харківська область, місто Харків, Київський район, 61108;
- Їдальня (нежитлове приміщення) вулиця Отакара Яроша 11, Харківська область, місто Харків, Шевченківський район, 61105;
- Університетська клініка (будівля СМСЧ-13 ), проспект Академіка Курчатова, 29, Харківська область, місто Харків, Київський район, 61108;
- Лабораторія екології водних організмів, вулиця Набережна, 1, Харківська область, Чугуївський район, селище Мартова, 62801;
- Лабораторія геолого-розвідувальної справи та геофізики, вулиця Шкільна, 8б, Харківська область, Ізюмський район, селище Кам'янка, 64300;
- Радіофізична обсерваторія, селище Гайдари, Харківська область, Зміївський район, 63403;
- Біологічна станція, селище Гайдари, Харківська область, Зміївський район, 63403;
- Навчальна – наукова географічна база «Гайдари», вулиця Молодіжна, 22, селище Гайдари, Харківська область, Зміївський район, 63403;
- СОТ« Фігуровка», Харківська область, Чугуївський район, на території Малиновської селищної ради, 63506;
- Башти для телескопу Харківська область, Чугуївський район, землі Іванівської сільської ради, 568км.+ 300м. Траси Київ-Харків-Довжанський №1, 63506;
- Лабораторія, вулиця Малиновського, 5-Б, Харківська область, місто Харків, Холодногірський район, 61052;
- Навчальні корпуси, вулиця Полтавський шлях, 188-А, Харківська область, місто Харків, Холодногірський район, 61098;
- Навчально-адміністративна будівля, проспект Московський, 75, Харківська область, місто Харків, Московський район, 61050.
Торги відмінено
39 645 254.11UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 198 226.27 UAH
Дата прийняття скарги до розгляду:14.01.2022 16:45
Дата розгляду скарги:26.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.01.2022 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:31.01.2022 12:19
Дата виконання рішення Замовником:07.02.2022 16:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:На виконання рішення Колегії № 1629-р/пк-пз від 26.01.2022 Замовник скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕК "ЕНОЛЛ" переможцем процедури закупівлі - "Електрична енергія", оголошення про проведення якої опрелюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-11-19-006267-b
Автор:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ", Ірина Пестова +380937614370 energoinpro04@gmail.com
resolved
Скарга
Відхилено
Скаргана незаконне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції
ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА"
Номер:6940aa65976e46a4bb2d38f6bce03823
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ", UA-EDR 38157139
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-006267-b.a5
Назва:Скаргана незаконне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції
ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА"
Скарга:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником було оголошено про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом: код ДК 021:2015:09310000 Електрична енергія (Електрична енергія ), оголошення про проведення відкритих торгів номер UA-2021-11-19-006267-b.
Для участі у процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ", ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" (Скаржник), ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ", ТОВ "ОВІС ТРЕЙД", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП".
Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій UA-2021-11-19-006267-b, який оприлюднений в системі електронних закупівель 30 грудня 2021 року тендерні пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ", ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" (Скаржник), ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ", ТОВ "ОВІС ТРЕЙД", ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" допущено до аукціону .
05.01.2022 року відбувся аукціон, за результатами якого учасниками було запропоновано наступні ціни:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ" 38 065 019,57
UAH з ПДВ 37 866 793,30
UAH з ПДВ
ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" 38 065 019,56
UAH з ПДВ 38 065 019,56
UAH з ПДВ
ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" 38 065 019,57
UAH з ПДВ 38 065 019,57
UAH з ПДВ
ТОВ "ОВІС ТРЕЙД" 38 065 019,57
UAH з ПДВ 38 065 019,57
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" 39 107 802,53
UAH з ПДВ 38 065 019,57
UAH з ПДВ
06.01.2022 року в електронній системі закупівель розміщено ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 06 січня 2022 року № 06/01/01, в якому зазначено: «…що за результатами аукціону наступною за ціною розташована тендерна пропозиція учасника ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА", ЄДРПОУ 42451510 з ціновою пропозицією 38065019,56 грн. з ПДВ.
Згідно наведених в експертному висновку розгорнутого підрахунку величини маржи згідно умов тендерної документації, ця пропозиція містить від’ємну величину маржи -0,00000002292525058678050%, та відповідного висновку тендерна пропозиція ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА", ЄДРПОУ 42451510 не відповідає вимогам п.1 р.V тендерної документації, так як маржа є від’ємною».
Відповідно до п.1 ч.1 ст.31 Закону учасник процедури закупівлі ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Ч.1 ст. 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника, якщо Учасник не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам відповідно до законодавства.
Відповідно до ч.11 ст.29 Закону, у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, на підставі абз.1 ч.3 ст.22, у відповідності до абз.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону, Замовником прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника закупівлі - ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА", ЄДРПОУ 42451510 .
Відповідно до ч.15 ст.29 Закону за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно із Законом. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції визначити переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" код ЄДРПОУ 38157139.
Скаржник не погоджується з рішенням - ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 06 січня 2022 року № 06/01/01, вважає його безпідставним та необґрунтованим, а також прийнятим в порушення процедури проведення публічних торгів, встановленої Законом України «Про публічні закупівлі».
Оголошення про проведення процедури закупівлі було оприлюднено відповідно до норм частини 3 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
На даному етапі проведення процедури закупівлі (після проведення аукціону у закупівлі з публікацією англійською мовою) Замовник у будь-якому разі не мав права відхиляти пропозицію Скаржника із зазначеної у протоколі підстави.
Відповідно до п.1 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ (питома вага критерію – 100%).
У разі якщо учасник є платником ПДВ відповідно до чинного законодавства, такий учасник обов’язково зазначає ціну з урахування ПДВ.
Слід зазначити, що єдиним критерієм оцінки після проведення аукціону є ціна.
Відповідно до частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Відповідно до частини другої статті 29 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Відповідно до частини дванадцятої статті 29 Закону якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п'ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до інформації на веб-порталі Уповноваженого органу Скаржника Протоколом розгляду тендерних пропозицій UA-2021-11-19-006267-b, який оприлюднений в системі електронних закупівель 30 грудня 2021 року, було допущено до аукціону.
Таким чином, Законом не передбачене відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника Процедури закупівлі після проведення аукціону, зокрема, у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 Закону, з підстав, визначених у ПРОТОКОЛІ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 06 січня 2022 року № 06/01/01.
Вищенаведене також підтверджується Рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12764-р/пк-пз від 30.06.2020 року, №15092-р/пк-пз від 21.10.2019 року, №27778-р/пк-пз від 16.12.2021 року.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу про незаконне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА" до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВ "БІОТЕК ГРУП УКРАЇНА".
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ".
Автор:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГОІНВЕСТПРОЕКТ", Ірина Пестова +380937614370 energoinpro04@gmail.com
mistaken
Вимога
Залишено без розгляду
щодо відповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації
Номер:bb72127a1a834c398fa0378f14bb2f42
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-006267-b.c3
Назва:щодо відповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації
Вимога:
Відповідно п.7 р.ІІІ ТД Замовник встановив, що Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена у Додатку 2 до тендерної документації. У Додатку 2 викладено Проект договору, та Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в цьому додатку відсутня. ПИТАННЯ: чи достатньо Замовнику для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі цієї тендерної документації НАДАННЯ ЗАПОВНЕНОГО ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:09.12.2021 09:47
Вирішення:Дякуємо за Вашу увагу до закупівлі.
Виходячи з характеру предмету закупівлі - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі для цього випадку викладена в проекті договору про закупівлю. На виконання вимог тендерної документації з цього питання учаснику достатньо у складі тендерної пропозиції надати заповнений Учасником (Постачальником) проект договору про закупівлю з усіма його невід’ємними додатками, який в свою чергу був наданий Замовником у Додатку 2 до тендерної документації.
Наявність у складі тендерної пропозиції такого ЗАПОВНЕНОГО ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ, який складений з дотриманням умов складання учасником проекту договору про закупівлю, який надається у складі тендерної пропозиції (п.3 р.VІ ТД), є достатнім підтвердженням відповідності його тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Чекаємо Вашу тендерну пропозицію та щиро бажаємо Вам перемоги.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:09.12.2021 16:55
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Номер:e505bb2024914a44bf04d2cbf11d66dd
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-006267-b.c2
Назва:щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Вимога:
Відповідно п.7 р.ІІІ ТД Замовник встановив, що Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена у Додатку 2 до тендерної документації. У Додатку 2 викладено Проект договору, та Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відсутня. Для виконання вимог Замовника надати у складі тендерних пропозицій документи (матеріали та інформацію), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, ВИМАГАЄМО НАДАТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:09.12.2021 09:46
Вирішення:Дякуємо за Вашу увагу до закупівлі.
Виходячи з характеру предмету закупівлі - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі для цього випадку викладена в проекті договору про закупівлю. На виконання вимог тендерної документації з цього питання учаснику достатньо у складі тендерної пропозиції надати заповнений Учасником (Постачальником) проект договору про закупівлю з усіма його невід’ємними додатками, який в свою чергу був наданий Замовником у Додатку 2 до тендерної документації.
Наявність у складі тендерної пропозиції такого ЗАПОВНЕНОГО ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ, який складений з дотриманням умов складання учасником проекту договору про закупівлю, який надається у складі тендерної пропозиції (п.3 р.VІ ТД), є достатнім підтвердженням відповідності його тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Чекаємо Вашу тендерну пропозицію та щиро бажаємо Вам перемоги.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:09.12.2021 16:56
invalid
invalid
Вимога
Відхилено
Вимога про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації
Номер:f973f4b3d27149fdb34a5c1cc63336fe
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-006267-b.c1
Назва:Вимога про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації
Вимога:
19 листопада 2021 року Харківським національним університетом імені В.Н. Каразіна (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги по предмету: «Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5- Електрична енергія)» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-11-19-006267-b .
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю товару по предмету: «Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5-Електрична енергія»), що оприлюднена Замовником 19 листопада 2021 року, вважаємо що, наведені нижчі вимоги, що містяться у тендерній документації мають дискримінаційні та незаконні вимоги, що порушують принципи здійснення закупівлі, в частині передбачених статтею 5 Закону та обмежують наше право на участь у процедурі закупівлі.
Пунктом 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена наступна вимога, до учасників, які бажають прийняти участь у закупівлі:
Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за певний періоду на РДН, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами, тариф на послуги з передачі електричної енергії, маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках.
Розрахунок ціни відповідно до абзацу першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = ∑ (Niплан * Цпрогн.рдн. * (1+М/100) + Niплан * Тпер.)* 1,2 грн. з ПДВ, де
Niплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідних об’єктів замовника, 7 803 743 кВт*год.
Цпрогн.рдн - прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,712445 грн. за 1 кВт*год, без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН за десять днів листопада (01 – 10 листопада) 2021 року 3,37495 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх учасників в розмірі 15%).
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії НЕК «Укренерго» за 1 кВт на 2022 рік становитиме 0,35238 грн. (без урахування податку на додану вартість). (Підстава: обґрунтування щодо схвалення проекту постанови НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2022 рік»)
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %).
М – маржа (вартість послуг учасника) запропонована учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Не може бути визначений переможцем учасник, який розрахував ціну своєї пропозиції не у відповідності до вимог п.1 р.V цієї тендерної документації, в тому числі визначив маржу у ціні своєї тендерної пропозиції та/або у ціні за результатами аукціону як від’ємну величину. Тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вважаємо, що наявність встановлених Замовником вказаних вимог у тендерній документацією не обґрунтована Замовником у відповідності до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», порушують принцип «вільної ціни електричної енергії», що передбачений Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», а відтак є дискримінаційними до відношенню до потенційних Учасників, що є суб’єктами ринку електричної енергії у тому числі і до особи, що подала дану вимогу, а тому вони мають бути виключені з умов тендерної документації, виходячи з наступного.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), встановлено, що: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України не передбачено обов’язку Учасниками ринку електричної енергії розраховувати ціну електричної енергії, за яку Учасник згоден виконати замовлення Замовника за встановленою останнім у тендерній документації формулою.
Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 3.1. (Договірні умови постачання електричної енергії на роздрібному ринку) розділу ІІІ. (Постачання електричної енергії на роздрібному ринку) Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», далі – Постанова, постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником «останньої надії».
Згідно підпункту 3.1.2. Постанови, для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальник здійснює купівлю електричної енергії на ринку електричної енергії за вільними цінами. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах.
Таким чином, розрахунок ціни електричної енергії Учасниками, які бажають прийняти участь у даній закупівлі за формулою встановленою у тендерній документації, порушують Постанову, а також позбавляють Учасника, як під час подання тендерної пропозиції для у часті у закупівлі, так і у майбутнього після укладення договору про закупівлю із Замовником поставляти електричну енергію за вільними цінами, а відтак дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх потенційних учасників, які бажають прийняти участь у закупівлі в тому числі і по відношенню до особи, що подала вимогу.
Замовник в даному випадку не має права вимагати щоб цінові пропозиції учасників були на певному ціновому рівні. Причини та порядок формування ціни кожним учасником визначаються індивідуально, виходячи з певних конкретних умов та обставин кожного учасника, що можуть істотно відрізнятись.
Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Відповідно частини 12 статті 29 Закону якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Таким чином, Законом не передбачене право замовника до аукціону до розгляду приймати тендерні пропозиції з ціною, що розрахована не у відповідності до вимог п.1 р.V тендерної документації. Також слід зазначити, що ненадання або невідповідність умовам тендерної документації розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Отже, враховуючи зазначене, зазначені вище вимоги тендерної документації не відповідають вимогам ст. 28,29 31 Закону України «Про публічні закупівлі» і порушують принципи закупівель, що передбачені ст. 5 Закону, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою дотримання Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо виключити вказані вимоги із тендерної документації у процедурі закупівлі: відкриті торги по предмету: «Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія) згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за № UA-2021-11-19-006267-b .
Одночасно, повідомляємо, що у випадку незадоволення вказаної вимоги з метою захисту своїх порушених прав, ми будемо змушені скористатися механізмом процедури оскарження, що передбачений статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом подачі відповідної скарги до постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вирішення:На Вимогу про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації ТОВ «БІОТЕК ГРУП УКРАЇНИ» від 30.11.2021 вих.№1, ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ В.Н. КАРАЗІНА (надалі – Замовник) повідомляє наступне.
У своїй Вимозі про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації від 30.11.2021 року ТОВ «БІОТЕК ГРУП УКРАЇНИ» із посиланням на необхідність дотримання принципу «вільної ціни електричної енергії», що передбачений Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», стверджує про наявність дискримінаційних та незаконних умов в тендерній документації Замовника, а саме в частині застосування формули розрахунку ціни пропозиції як ціни електричної енергії, що закуплена Постачальником для Споживача за певний періоду на РДН (ринок на добу наперед), з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами, тариф на послуги з передачі електричної енергії, маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках.
Зазначене твердження є таким, що не відповідає обставинам на вимогам законодавства з огляду на таке.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про ціни і ціноутворення» вільні ціни встановлюються суб’єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.
Згідно підпункту 5 пункту 3.2.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 14.03.2018 № 312, Істотною умовою договору про постачання електричної енергії споживачу є ціна та/або порядок її розрахунку.
Згідно пункту 1.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 14.03.2018 № 312, договір про постачання електричної енергії споживачу - домовленість двох сторін (електропостачальник і споживач), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами.
Частиною 5 статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії» встановлено, що ціни на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку є вільними (ринковими) цінами.
Таким чином, застосований Замовником в тендерній документації порядок розрахунку ціни електричної енергії, що враховує ціну закупівлі електричної енергії для Споживача на РДН (ринку на добу наперед), яка згідно частини 5 статті 36 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначена як вільна ціна, повністю відповідає принципу вільних цін на електричну енергію та жодним чином не дискримінує учасників закупівлі.
Окрім того, обґрунтування Замовником технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів.
Так, враховуючи вимоги п. 31 частини першої ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
На виконання вимог Закону, 19 листопада 2021 року на веб-порталі Уповноваженого органу Замовником оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю товару Електрична енергія (ДК 021: 2015 09310000 -5 – Електрична енергія) (протокол №2 від 19 листопада 2021 року Уповноваженої особи ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ В.Н. КАРАЗІНА), ID закупівлі: UA-2021-11-19-006267-b.
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Очікувана вартість визначена Замовником відповідно до вимог розділу ІІІ НАКАЗУ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 №275, зокрема шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації. Так, з метою пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну, Замовником використано відповідну інформацію, що розміщена на офіційному вебсайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua). Відповідно до частини 6 статті 67 Закону України «Про ринок електричної енергії», за результатами торгів відповідно до правил ринку "на добу наперед" та внутрішньодобового ринку оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники.
В результаті очікувана вартість закупівлі визначена на рівні 39 645 254,11 грн. (з ПДВ). Плановий обсяг постачання електричної енергії на 2022р. становить 7 803 743 кВт*год. Очікувана вартість встановлена Замовником, виходячи, в тому числі, з середньозважених цін електричної енергії на ринку «на добу наперед» у торговій зоні «ОЕС України» та в межах затверджених бюджетних асигнувань.
Враховуючи значне коливання (зростання) ціни електричної енергії на ринку, що відбувалося починаючи з серпня 2021 року, з метою уникнення демпінгу серед учасників на етапі подання тендерних пропозицій та під час проведення аукціону, який буде мати наслідком штучне заниження очікуваної вартості закупівлі на етапі укладення договору про закупівлю, подальше ініціювання Постачальником (Переможцем) збільшення ціни товару (електричної енергії) у договорі, яке буде потребувати відповідного зменшення обсягів постачання електроенергії, нестачу зменшених обсягів на весь 2022 рік, дострокове припинення строку дії договору про закупівлю, необхідність оголошення додаткової закупівлі електроенергії, Замовником було встановлено в тендерній документації вимогу щодо рівня ціни тендерної пропозиції учасників (з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання в розмірі 15%).
Необхідно зазначити, що листом від 08.01.2020 № 3304-04/698-06 Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України повідомляє, що саме застосування формульного ціноутворення дозволить вберегтись від демпінгу постачальників та заниження цін під час аукціону, оскільки підвищення буде залежати від реальних змін ціни на ринку. Завдяки використанню наведеного порядку зміни ціни, замовник отримає проведення аукціону з реальною ціною та прозору зміну ціни за умов волатильності ринку.
ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ В.Н. КАРАЗІНА не зацікавлений у проведенні додаткових процедур закупівель, та зайвому витрачанні бюджетних коштів.
Крім того, положеннями статті 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вимога про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації не може бути задоволена так як зазначені у вимозі вимоги тендерної документації не є незаконними та дискримінаційними.
Застосування формули для підрахунку ціни пропозиції не порушують принципи закупівель, і навіть навпаки - робить закупівлю більш відкритою та прозорою.
Застосування формули для підрахунку ціни пропозиції неодноразово рекомендувалося у листах Уповноваженого органу і кожного року все більш широко застосовується замовниками, у тому числі для закупівлі електричної енергії.
В умовах нестабільного ринку застосування формул підрахунку є найбільш надійним та ефективним способом збереження коштів та гнучкого реагування на зміни ринкових цін.