• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

66510000-8 Страхові послуги 66512200-4 Послуги зі страхування здоров’я

Торги відмінено

1 774 773.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 873.87 UAH
Період оскарження: 19.11.2021 14:54 - 05.12.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника

Номер: 64885d425bf443a38cbeddde9b3ea423
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-19-005327-b.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Скарга:
СКАРГА відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ «ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі – Замовник). Предметом закупівлі є: 66510000-8 Страхові послуги 66512200-4 Послуги зі страхування здоров’я. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-11-19-005327-b розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-19-005327-b. Ознайомившись зі змістом Тендерної документації на закупівлю: код згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 66510000-8 Страхові послуги 66512200-4 Послуги зі страхування здоров’я, затвердженої Головою Тендерного комітету Баязітовим М.Р. від 19.11.2021р. (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес»: 1. У підпункті 1.1. пункту 1 Таблиці 1 Додатку 2 «Документи для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям» Тендерної документації Замовник встановив, що учасник Процедури закупівлі повинен надати «довідку в довільній формі від Учасника на ім’я Замовника про наявність в учасника представництва страхової компанії в м. Одеса з зазначенням місцезнаходження (адреси) структурного підрозділу учасника чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво. Для підтвердження права власності на приміщення, в якому розташоване представництво, надати копії відповідних документів (договір оренди або витяг на право власності тощо)». Вважаємо вказану вимогу Замовника дискримінаційною, оскільки обов’язкова наявність в учасника закупівлі зареєстрованого представництва в Одеській області чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво, не передбачена законодавством України та жодним чином не впливає на якість надання учасником послуг із добровільного страхування на випадок хвороби. Крім того, для обов’язкової наявності представництва страховика в Одеській області чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво, для надання страховиком послуг з добровільного страхування на випадок хвороби немає жодних обґрунтувань та встановлених вимог уповноваженого органу, що здійснює регулювання та нагляд страхової діяльності. Зауважуємо, що представництво страховика згідно із положеннями частини другої статті 95 Цивільного кодексу України не має права здійснювати діяльність із страхування. Також звертаємо увагу, що страхові випадки за добровільним страхуванням на випадок хвороби на всій території України супроводжуються в ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв застрахованих осіб та медичних документів, що встановлюють факт хвороби, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, або для отримання в касі банківської установи за вибором отримувачів коштів. На підставі вищевикладеного, вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність в учасника закупівлі представництва в Одеській області чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво, незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції з підстав невідповідності кваліфікаційним умовам, зазначеним у Тендерній документації. 2. У пункті 2 Додатку 3 «Технічні вимоги» до Тендерної документації Замовник встановив, що «ризики, пов’язані з здійсненням Добровільне особисте страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я, повинні бути застраховані в страховій компанії та перестраховані у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестраховиків Російської Федерації) із рівним рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчий ніж «Moody’sInvestorsServise» (США)-«А», «Standard andPoor`s» (США) – «А», «FitchRatings» (Великобританія) – «А» (надати довідку за особистим підписом керівника Учасника, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані)». Вказана вище вимога Замовника не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні, оскільки Закон України «Про страхування» (частина одинадцята статті 30) передбачає обов’язковість укладання договору перестрахування лише у випадку, якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів страховика. Звертаємо увагу, що згідно умов Тендерної документації, страхова сума на одну застраховану особу за договором страхування становить 30 000,00 гривень. Водночас, для страховиків, що здійснюють страхування з урахуванням ліцензійних умов здійснення страхової діяльності сума 30 000,00 гривень не підпадає під обов’язковість перестрахування. Зокрема, обов’язок укласти договір перестрахування виникає у Суб’єкта оскарження тільки у разі перевищення 2 391 200,00 гривень за окремим предметом договору страхування (згідно показників фінансової звітності ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» за 3 квартал 2021 року https://smida.gov.ua/db/feed/showform/fin_general/67996). Законодавством України також не встановлено жодних вимог щодо обов’язку страховика перестрахувати ризики, пов’язані із здійсненням Добровільного особистого страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я, у перестраховика – нерезидента. Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо: наявності в учасника представництва страхової компанії в м. Одеса з зазначенням місцезнаходження (адреси) структурного підрозділу учасника чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво; обов’язкового перестрахування у перестраховиків - нерезидентів ризиків, пов’язаних із здійсненням Добровільного особисте страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я, - не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного страхування здоров’я на випадок хвороби. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вище вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг». ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги). Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 22.11.2021р. №21-009/110749 (додається до скарги). ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо : 1) наявності в учасника представництва страхових компанії в м. Одеса з зазначенням місцезнаходження (адреси) структурних підрозділів учасника чи іншого суб’єкта, з яким в учасника укладений договір доручення про комерційне представництво; 2) перестрахування у перестраховика-нерезидента ризиків, пов’язаних з здійсненням Добровільного особистого страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-19-005327-b). Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження. Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у Процедурі закупівлі. До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника. Відповідно до вимог «Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020р. № 292, Суб’єкт оскарження зазначає реквізити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та зазначеним Порядком: Одержувач: ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» IBAN UA693138490000026505000015504 АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК» Код ЄДРПОУ 33097568 Додатки: 1. Тендерна документація на закупівлю: код згідно основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 66510000-8 Страхові послуги 66512200-4 Послуги зі страхування здоров’я, затверджена Головою Тендерного комітету Баязітовим М.Р. від 19.11.2021р. 2. Свідоцтво № РА/2021-06 про присвоєння кредитного рейтингу (рейтингу фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою на рівні uaAA. 3. Лист Національного банку України від 22.11.2021р. № 21-0009/110749.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 13.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2021 16:47
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.12.2021 19:42
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 15.12.2021 19:42
Автор: ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС", Вікторія Кушнір +380503362955 sk.interexpress2020@gmail.com http://interexpress.com.ua
Вимога
Вирішена

дискримінацій вимоги

Номер: 9f3ab40805264b5e80e4de8a769f6e9c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-19-005327-b.a1
Назва: дискримінацій вимоги
Вимога:
Шановний замовнику! Просимо Вас видалити в Додатку 3 (Технічні вимоги) зазначену Вами вимогу щодо перестрахування ризиків за договором: «2)Ризики, пов’язані з здійсненням Добровільне медичне страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я, повинні бути застраховані в страховій компанії та перестраховані у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестраховиків Російської Федерації) із рівним рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчий ніж «Moody’sInvestorsServise» (США)-«А», «Standard andPoor`s» (США) – «А», «FitchRatings» (Великобританія) – «А» (надати довідку за особистим підписом керівника Учасника, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані).», оскільки дана вимога протирічить законодавству у сфері перестрахування, а саме: згідно з чинним законодавством за добровільними видами страхування встановлено, що страховик має перестраховувати ризики за договором страхування у разі, якщо страхова сума за окремим об'єктом перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів на останню звітну дату. Загальна страхова сума на одну людину, тобто за окремим об’єктом страхування за закупівлею, визначена у розмірі 30000,00 грн. Для компаній, що здійснюють таке страхування з урахуванням ліцензійних вимог ця сума не підпадає під перестрахування. Крім того, законодавство в сфері перестрахування не передбачає обов’язковості перестрахування ризиків у перестраховиків-нерезидентів. Дана вимога є дискримінаційною та суттєво обмежує перелік можливих учасників.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Стосовно Вашого питання , законодавство у сфері перестрахування дійсно не передбачає обов’язкового перестрахування ризиків у перестраховика - нерезидента. Але це є вимога тендерної документації Замовника для підтвердження надійного страхового захисту застрахованих осіб у зв’язку з великим значенням, яке Замовник приділяє «Добровільному медичному страхуванню на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я» в умовах пандемії коронавірусної хвороби
Статус вимоги: Задоволено