• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт покриття вулиці Заводська в місті Нововолинськ Волинської області

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Тендерні пропозиції учасників повинні бути складені українською мовою. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інших вимог зазначено в тендерній документації

Завершена

2 139 741.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 698.71 UAH
Період оскарження: 19.11.2021 13:03 - 02.12.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» )

Номер: eb0057e754bc44dbb5127adb0f3075b0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-19-001881-c.b1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» )
Скарга:
19 листопада 2021 року через електронну систему закупівель виробничим управлінням комунального господарства Нововолинської міської ради (далі - Замовник) розпочато процедуру відкритих торгів на закупівлю послуг у виді : «ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт покриття вулиці Заводська в місті Нововолинськ Волинської області» (далі - "Процедура закупівлі") та цього ж дня оприлюднено тендерну документацію. Так, згідно пункту 2 Додатку № 2 до Тендерної документації (далі - ТД) Замовника по даній процедурі закупівлі зазначено : «Учасник у складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну Довідку в довільній формі про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт по предмету закупівлі із зазначенням: найменування посади, ПІБ, освіти* та спеціальності*, загального стажу роботи на цій посаді в підприємстві (учасника) (роки), із зазначенням – штатної/сумісництво/цивільно-правова угода. Вважаємо, що вимога Замовника у ТД, згідно пункту 2 Додатку № 2, щодо обов’язкового загального стажу роботи на цій посаді саме в підприємстві (учасника) та з посиланням на його термін (роки), є дискримінаційною, порушує добросовісну конкуренцію серед учасників торгів, та може свідчити про певні зловживання Замовника. Так, аналіз дій Замовника щодо встановлення вимоги про наявність трудового стажу інженерно-технічних та інших працівників саме на підприємствах учасників торгів, може свідчити про те, що вказані умови внесено під конкретного учасника торгів. Крім того, вищевказана дискримінаційна вимога Замовника, усуває від участі в торгах будь-якого суб’єкта підприємницької діяльності, який може виконувати даний вид робіт згідно ТД, однак нещодавно створений та зареєстрований, або має намір залучити до цих робіт інженерно-технічних та інших працівників, необхідних для виконання даного виду робіт одноразово, чи які працюють на постійній основі у інших підприємствах чи установах, що в свою чергу теж порушує добросовісну конкуренцію між учасниками торгів. Також, на думку Скаржника, висунення вищевказаної вимоги є способом перемоги в аукціоні учасником не за обґрунтованим критерієм найнижчої цінової пропозиції, а внаслідок недобросовісної конкуренції, чи можливих зловживань зі сторони Замовника, що є порушенням принципу максимальної економії, передбаченого ст. 5 Закону. Згідно загальновизнаної практики, кваліфікація працівника підтверджується відповідною освітою та практичним досвідом діяльності за спеціальністю, а тому є незрозумілим, яким чином трудовий стаж інженерно-технічних працівників саме на підприємствах учасників вплине на якість виконання робіт. З даного приводу у Замовника відсутні законні та об’єктивні обґрунтування у ТД. Крім того, вимога Замовника у ТД, що міститься у пункту 2 Додатку № 2, суперечить розділу 5 ТД замовника, оскільки у розділі 5 абзаці 2 ТД зазначено : «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців». З вищенаведеного стає незрозумілим, яким чином по даній закупівлі учасник торгів може залучити для виконання робіт працівників інших суб’єктів господарювання, які мають необхідні знання та досвід, оскільки пункт 2 Додатку № 2 ТД містить обов’язкову вимогу - наявність загального стажу роботи на цій посаді для даних працівників саме в підприємстві (учасника) торгів та (роки). Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також максимальної економії. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону визначено, що орган оскарження – Антимонопольний комітет України. Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 1 Закону – суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Відповідно до пункту 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних. Слід відмітити, що аналогічна позиція викладена у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ № 10889-р/пк-пз від 08.08.2019, яка підтверджує неправомірність включення Замовником до тендерної документації вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Беручи до уваги вищезгадані порушення виробничим управлінням комунального господарства Нововолинської міської ради законодавства про захист економічної конкуренції, Закону України "Про публічні закупівлі", керуючись ст. ст. 1, 3, 5, 18, 28, 30, 31 Закону України "Про публічні закупівлі", ст. 3, ст. 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет", ПРОШУ: 1. Прийняти рішення щодо призупинення процедури закупівлі до прийняття рішення за результатами розгляду цієї скарги. 2. Зобов’язати Замовника - виробниче управління комунального господарства Нововолинської міської ради привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства України шляхом внесення до неї змін, а саме : виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу про обов’язкову наявність загального стажу роботи на цій посаді в підприємстві (учасника) та (роки) для працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для виконання робіт по предмету закупівлі. Додатки: 1) Тендерна документація Замовника; 2) копія рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ № 10889-р/пк-пз від 08.08.2019 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 03.12.2021 10:10
Автор: ПП "МП Сантехмонтаж", Коптюк Анатолій Васильович +380334436162 montag2nvlc@ukr.net