Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами ДК 021:2015 код 90520000-8
Утилізація медичних відходів категорії В 10 тон
Постанови КМУ від 20.03.2021 року № 225 “Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг(в редакції постанови КМУ від 29.03.2021р. №248 (зі змінами та доповненнями, що діють на час прийняття рішення), Закон України «Про внесення зміни до розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель» від 01.07.2021 ("3-1. Установити, що на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є лікарські засоби, вакцини або інші медичні імунобіологічні препарати, розхідні матеріали для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичні вироби для вакцинації від COVID-19, медичне обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, системи постачання медичних газів, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19))
Завершена
555 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 775.00 UAH
Період оскарження:19.11.2021 11:49 - 25.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Неправомірна дискваліфікація
Номер:b6cf787891904c1eb0851fdefa2e8379
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "А-ЕНЕРГО", UA-EDR 40277858
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-005557-a.c3
Назва:Неправомірна дискваліфікація
Вимога:
Шановний Замовник! Не деталізуючт саме матеріально-технічну базу потенційного Учасника, а конкретизуючі теріторіальне знаходження Ви зумисно, порушуючі норми Закону та здорового глузду протягуєте лише Вам нужного учасника, який не тільки не має змоги виконати Умови договору, дає ціну вище в три рази, ніж інший Учасник, який має не тільки власне обладнання та транспорт, співпрацює з лікувальними закладами Полтавської области. Зважаючі на вищевикладене, та на відповідь на нашу Вимогу, ТОВ "А-ЕНЕРГО" змушене звернутись до Національної полиції із Заявою про злочин, а саме : Стаття 191. Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:06.12.2021 09:48
Вирішення:Шановний учаснику! Рекомендуємо Вам повторно та зважено ознайомитись із нормами, які нами вказано у відповіді на Ваші вимоги, для Вашого подальшого обґрунтування, в будь-якій інстанції, у чому саме та які саме норми права з приводу проведення закупівель порушено Замовником, як єдину та самостійну підставу для визначення вас переможцем. Закон України "Про публічні закупівлі" забороняє це робити, адже пропозиція учасника ТОВ "А-ЕНЕРГО" не відповідає умовам, визначеним в Оголошенні, на що було надано вичерпну відповідь. Зауважуємо на тому, що ціна – не єдиний критерій, відповідно до якого визначається переможець будь-якої закупівлі, пропозиція учасника має відповідати всім умовам, встановленим в оголошенні. Щодо статті 191 КК України - доцільно ознайомитись як і з ЗУ "Про публічні закупівлі", так і нормами КК України, безпосередньо із об'єктивною стороною злочину, передбаченого ст. 191 чи навіть інших статей цього кодексу на які Ви раніше посилалися, у разі подальшого звернення щодо порушення Ваших прав та доведення наявності складу злочину чи таких обставин під час проведення закупівлі. Бажаємо успіху.
Статус вимоги:Відхилено
Задовільнена:Ні
declined
0
resolved
Вимога
Вирішена
Неправомірне відхилення пропозиції та попередня домовленість Замовника з одним із Учасників
Номер:4c9a206b03b8441896386097a1ecf06d
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "А-ЕНЕРГО", UA-EDR 40277858
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-005557-a.c2
Назва:Неправомірне відхилення пропозиції та попередня домовленість Замовника з одним із Учасників
Вимога:
Відповідно до оголошення, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Якщо Замовник не має можливості та дозволу зберігати відходи на території лікарні, то виникає питання, чи не потрібно Департаменту Охорони здоров'я Полтавської області провести позапланову перевірку у закладі на дотримання чинних норм законодавства щодо поводження з відходами? Замовник вважає та стверджує наступне: «наявність матеріально-технічної бази щодо утилізації медичних відходів класу В у Полтавській області має значення з наступних причин, а саме: відстань обумовлена логістичним навантаженням відвозу дрібних партій відходів та необхідністю в оперативному виконанні договору протягом 2021 року.». Серед цих саме причин жодного посилання на нпа! Тож, це є тільки власним бажанням уповноваженої особи Замовника! ЗУ «Про відходи» в жодній статті не передбачає наявність мтб у тій області, у якій знаходиться Заклад. Те ж саме стосується Наказу МОЗ №325. Жодного посилання щодо обов’язкової наявності мтб у Полтавській області!
Тож, Замовник повністю усвідомлюючи свої дії, обмежує коло Учасників до одного, із яким має попередню домовленість та порушує ЗУ «Про публічні Закупівлі».
Учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО», придержувався Оголошення та Законодавства України, надав лист-роз’яснення із аргументацію на рівні Законодавства, чому насамперед не повинно бути в Учасника мтб у Полтавській області. Замовник же неправомірно відхилив пропозицію Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» на підставі того, що Учасник надав лист-роз’яснення. Що, до речі передбачається Оголошенням у разі якщо учасник або переможець відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати якийсь із вказаних в оголошенні документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі.
Згідно Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 року «Про затвердження Державних санітарно- протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Частина V «Вимоги до відходів категорії В», п. 20 :
- Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства , що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання
Ознайомившись з документами наступного Учасника закупівлі, а саме у ТОВ «ПОЛЕКОЗАХИСТ» відсутнє сертифіковане обладнання для знешкодження клінічних та подібних їм відходів і насамперед ВІДСУТНЄ право на знешкодження, так як згідно Наказу № 175 Міністерства екології та природних ресурсів України від 24.05.2018 року має право лише на збір та зберігання вищевказаних відходів, а в тендерній документації зазначено
2.1. Конкретна назва предмета закупівлі: Код ДК 021:2015-90520000-8 (Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги із поводження з медичними відходами (збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізації (тих, що можуть підлягати утилізації), видалення, знезараження, знищення медичних відходів))
- Інший Учасник розмістив документи субпідрядника , який дійсно має власні потужності по знешкодженню медичних відходів, але ж потужності теж розміщені не у Полтавській області. Отже, інший Учасник НЕ ВІДПОВІДАЄ УМОВАМ тендерної документації до Закупівлі.
Відповідно до п.9 ч.1 ст 10 та ч 14 ст 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа на проведення спрощених закупівель КП «3-Я МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» зобов’язана оприлюднити інформацію Про прийняте рішення в електронній системи закупівель. Станом на 03.12.2021 року Протокол № 202 від 02.12.2021 року не ОПРИЛЮДНЕНИЙ, що є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та позбавляє нас, як Учасника законного права оскарження результатів Закупівлі.
Виходячи з положень статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником самостійно розробляється та затверджується документація (оголошення про проведення спрощеної закупівлі, технічні та кількісні характеристики до предмета закупівлі інші додатки), в якій зазначається критерії та інформація про характеристики предмета закупівлі, але ж це не дає право Замовнику перебирати не притаманні йому функції регуляторної діяльності у сфері, до якої він має дуже далеке відношення. Наголосимо, що такі дії кваліфікуються низкою статей карного Кодексу України, а саме :
Розділ 17 Кримінального кодексу України містить цілу низку кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг.
Статтею 364 КК України передбачена кримінальна відповідальність за зловживання владою або службовим становищем.
Зловживання владою або службовим становищем — умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.
Під зловживанням владою слід розуміти умисне використання службовою особою, яка має владні повноваження, всупереч інтересам служби своїх прав щодо пред’явлення вимог, а також прийняття рішень, обов’язкових для виконання іншими фізичними чи юридичними особами. Зловживати владою може як представник влади, так і службова особа, яка виконує організаційно-розпорядчі обов’язки, оскільки остання також має владні повноваження, що розповсюджуються на підпорядкованих їй осіб.
Зловживання службовим становищем — це будь-яке умисне використання службовою особою всупереч інтересам служби своїх прав і можливостей, пов’язаних з її посадою. У цілому зловживання службовим становищем — це більш широке поняття, воно охоплює зловживання владою, оскільки використовувати всупереч інтересам служби службова особа може і владні права та можливості, якщо вона ними наділена.
Зловживання владою або службовим становищем передбачає наявність взаємозв’язку між службовим становищем винного і його поведінкою, яка виражається в незаконних діях або бездіяльності.
Стаття 3652 КК України встановлює підстави кримінальної відповідальності за зловживання повноваженнями особами, що надають публічні послуги, тільки і виключно у разі наявності спеціальної мети — отримання неправомірної вигоди для себе або інших осіб.
Зловживання повноваженнями — це суспільно небезпечне діяння (дія або бездіяльність), що посягає на встановлений порядок надання публічних послуг.
Задля правильної кваліфікації дій особи необхідно дивитись приписи законодавства, яке визначає обсяг повноважень конкретного суб’єкта, та встановити факт умисного використання наданих повноважень задля отримання неправомірної вигоди (визначення неправомірної вигоди див. вище).
Суспільна небезпека злочину полягає у підриві встановленого порядку надання публічних послуг, в істотному порушенні законних інтересів громадян, організацій, суспільства, держави.
Зловживання повноваженнями карається обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до десяти років.
Стаття 367 КК України.
Під службовою недбалістю слід розуміти невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.
Стаття. 368 КК України,
Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання службовою особою неправомірної вигоди, а так само прохання надати таку вигоду для себе чи третьої особи за вчинення чи невчинення такою службовою особою в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає неправомірну вигоду, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища.
Виходячи із вищеперерахованого зазначимо, що як суб’єкт діяльності у сфері поводження з небезпечними відходами повинен здійснювати свою діяльність лише на підставі Закону, так і Замовник послуг повинен дотримуватись діючого Законодавства, а не створювати прецеденти грубого порушення Закону.
Вимагаємо відмінити Протокольне рішення щодо дискваліфікації Учасника ТОВ «А-Енерго» та провести неупереджений розгляд цієї пропозиції.
Вирішення:В складі пропозиції ТОВ "А-ЕНЕРГО" даний гарантійний лист відсутній.Наказ МОЗ N325 від 08.06.2015 р., на який Ви посилаєтесь у своїх вимогах, не тільки не передбачає, що: «для утилізації відходів категорії В у суб’єкта господарювання, який провадить діяльність із перевезення та утилізації небезпечних відходів має бути матеріально-технічна база саме у Полтавській області», (як Ви зазначаєте у листі-роз’ясненні), - даний наказ взагалі не містить жодних вимог щодо матеріально-технічної бази, адже ним затверджено Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами (зберігання, збирання, транспортування, вимоги до приміщень, тощо) саме закладами охорони здоров’я. Вище згадуваний наказ, ані інші норми закону що регулюють порядок проведення спрощених закупівель не забороняють замовнику деталізувати умови, на яких він бажає в подальшому співпрацювати з потенційними постачальниками
Статус вимоги:Відхилено
Задовільнена:Ні
declined
0
resolved
Вимога
Відхилено
щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:8c572c83eaca450888eab86ae425ae60
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-19-005557-a.a1
Назва:щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Ми вважаємо, що Ваша вимога, яка наявна в тендерній документації, а саме додаток 1 пункт 4: "Наявність матеріально-технічної бази щодо утилізації медичних відходів класу В у Полтавській області (надати гарантійний лист). " являється дискримінаційною, оскільки інші підприємства у яких знаходяться потужності в сусідніх областях не мають змоги прийняти участь, надати якісні послуги та дана вимога дискредитує інших учасників. Відповідно до ч. 5 ст. 14, ч. 4 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація (у випадку здійснення спрощеної закупівлі — оголошення та вимоги до предмета закупівлі) не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Тому ми вимогаємо щоб Замовник КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «3-Я МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ усунув дану дискримінаційну вимогу, оскільки такі дії наштовхуют на думку що тендер "прописаний" під власного постачальника, що дискридитує та звужує коло учасників і не дає змогу прийняти участь в закупівлі, становити здорову конкуренцію та надання якісних послуг. У разі незадоволення нашої вимоги ми будемо змушені звернуись до АМКУ щодо усунення дискримінаційних вимог, що порушують вимоги Законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:24.11.2021 12:13
Вирішення:На даний момент КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ''3-Я МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" працює у режимі надзвичайної ситуації, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру, пов’язаної з поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Замовник не має можливості та дозволу зберігати відходи на території лікарні, враховуючи їх значну кількість та позапланове утворення, утилізація медичних відходів категорії В мають надаватися частково (партіями) за письмовими заявками Замовника. Тому наявність матеріально-технічної бази щодо утилізації медичних відходів класу В у Полтавській області має значення з наступних причин, а саме: відстань обумовлена логістичним навантаженням відвозу дрібних партій відходів та необхідністю в оперативному виконанні договору протягом 2021 року. Відповідна вимога була встановлена Замовником з метою дотримання принципу здійснення публічних закупівель – максимальна економія та ефективність. При оцінці тендерних пропозицій Замовнику необхідно отримати достовірну інформацію про можливість Учасників тривало надавати якісні послуги у стислий строк. Враховуючи, що в даній закупівлі мають надаватися послуги, наявність матеріально-технічної бази грає велике та вирішальне значення. Враховуючи вищезазначене, кваліфікаційні критерії встановлені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі є обґрунтованими.