-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
код за ДК 021:2015 – 0931000-5 «Електрична енергія»
Завершена
6 634 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 170.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 170.00 UAH
Період оскарження:
18.11.2021 15:20 - 15.12.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо довідок ОСР
Номер:
a5185c512d304e7588c86d4682b08369
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-18-010614-a.c1
Назва:
Щодо довідок ОСР
Вимога:
Додатком 2 п.3.4, п. 2.4 зазначена вимога «Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість спожив оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані не пізніше 30 діб відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій.» Тобто, Замовником вимагається надання такому Постачальнику довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР. Доводимо до Вашого, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту. Тобто, для отримання необхідної інформації учаснику може знадобитися тривалий проміжок часу, враховуючи те, що відповідно до укладеного договору ОСР не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі. При цьому вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. ОСР, незважаючи на відокремлення (unbundling) діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників у частині, зокрема, що передбачена статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію за вказаним кодом класифікації, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлюються порушення у вигляді встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На основі вищевикладеного, просимо видалити вимогу щодо надання Учасником, який обслуговує менше 100 000/ 50 000 споживачів, довідок від всіх ОСР про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, як таку, що порушує основні принципи публічних закупівель. Або надати більше часу для отримання таких довідок, а саме надання довідок від всіх ОСР виданих в поточному році
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.11.2021 12:36
Вирішення:
Шановний постачальник!
Розглянувши вимогу UA-2021-11-18-010614-a.c1, повідомляємо про таке.
Відповідно до пункту 2 розділу 5 Тендерної документації, затвердженої рішенням №
428 від 18.11.2021 року, визначено наступне: «У разі якщо учасник або переможець не повинен
складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної
пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм
законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях
документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в
довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або
копію/ії роз'яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису.» Також
даним пунктом тендерної документації визначено, що відсутність документів, що не
передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних
осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення
замовником.
Разом з тим, строки визначені пунктом 2.4. Додатку 2 до Тендерної документації
найближчім часом будуть збільшені, шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено