-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Ноутбуки
Завершена
199 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 997.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 997.50 UAH
Період оскарження:
18.11.2021 00:50 - 24.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Не правомірна дискваліфікація
Номер:
ab647fec7c97496fb6a01e59db517823
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-18-000016-b.c2
Назва:
Не правомірна дискваліфікація
Вимога:
Учасником ТОВ "Поділля Фінанс" було надано ноутбук у повній відповідності до технічого завдання. Учасник підтверджує характеристики ноутбука у порівняльні таблиці де зазначено, що, усі комплектуючі будуть встановлюватися в АВТОРИЗОВАНОМУ сервісному центрі зі збереженням усіх умов та термінів гарантійного обслуговування від виробника. Операційна система переноситься у АСЦ на новий накопичувач спеціальними програмними засобами, тобто без її перевстановлення. Виробником не забороняється модернізація ноутбука у авторизованому сервісному центрі, яка проводиться на платні основі та за рахунок учасника ТОВ "Поділля Фінанс" . Звертаємо вашу увагу, та наголошуємо, що учасник запропонував ноутбук згідно з вимогами тендерної документації замовника. Замовником не заборонялося розширювати конфігурацію ноутбука у авторизованому сервісному центрі.
Так, відповідно до п.1 ч. 13 ст. 14 «Спрощені закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що «Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі».
Вимагаєио повернути на кваліфікацію пропозицію ТОВ "Поділля Фінанс".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2021 14:38
Вирішення:
Розглянувши вимогу учасника ТОВ «Поділля Фінанс» про повернення його пропозиції на кваліфікацію повідомляємо наступне.
Учасником запропоновано ноутбук LENOVO ThinkBook 15 G3 ACL (21A40092RA).
Відповідно до пункту 1.6 Додатку №1 до оголошення про проведення електронної закупівлі UA-2021-11-18-000016-b Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовником встановлено, що ноутбук LENOVO ThinkBook 15 G3 ACL (21A40092RA) має наступні технічні характеристики :
Екран 15.6" IPS (1920x1080) Full HD, матовий / процесор AMD Ryzen 5 5500U (2.1 — 4.0 ГГц) / оперативна пам’ять 8 ГБ / накопичувач SSD 256 ГБ / відео карта AMD Radeon Graphics / LAN / Wi-Fi / Bluetooth / вебкамера / Windows 10 Pro 64 bit.
За своїми технічними характеристиками запропонований товар не відповідає вимогам до предмета закупівлі.
Середня ринкова роздрібна ціна такого товару на момент проведення електронного аукціону становила 25280 грн.
Ціна пропозиції учасника 198000,60 грн. Ціна за одиницю товару складає 28285,80 грн.
Предметом закупівлі є готовий товар. Придбання товару із заміною комплектуючих не є предметом цієї закупівлі, будь-які інші послуги чи дії щодо товару, що є предметом закупівлі, умовами цієї закупівлі не передбачені.
Умовами, визначеними в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогами до предмета закупівлі передбачено об’єм оперативної пам’яті не менше 16 Gb, накопичувач SSD не менше ніж 512 Gb.
У порівняльних характеристиках щодо накопичувача SSD учасник вказав об’єм пам’яті 512 Gb, хоча комплектація запропонованого товару - ноутбука LENOVO ThinkBook 15 G3 ACL (21A40092RA) визначена виробником товару і передбачає накопичувач SSD з об’ємом пам’яті 256 Gb. Учасник не вказав, що об’єм накопичувача SSD запропонованого товару в комплектації товару насправді становить 256 Gb. Тобто, не вказав одну з обов’язкових технічних характеристик запропонованого товару, яку необхідно було вказати відповідно до умов закупівлі.
Учасником вказано наступні технічні характеристики товару: «оперативна пам’ять об’єм пам’яті 8 GB (8 GB гарантуємо встановлення в авторизованому сервісному центрі, з дотримання всі умов гарантії)». З такого формулювання неможливо зробити висновок, що об’єм оперативної пам’яті буде не менше 16 Gb (не вказано, що буде встановлено «додатково 8 Gb», бо слово «додатково» відсутнє).
Операційна система повинна бути попередньо встановленою виробником. Ні ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», ні авторизовані сервісні центри не є виробником запропонованого товару. Тому встановлення операційної системи суб’єктом, який не є виробником, не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Вимогами до предмета закупівлі передбачено, що операційна система повинна бути саме попередньо встановлена виробником, а не перенесена за допомогою програмних засобів в авторизованому сервісному центрі.
У своїй вимозі учасник також не зазначив правових підстав для його повернення на кваліфікацію.
З огляду на викладене вище, правові підстави для задоволення вимоги про повернення на кваліфікацію пропозиції ТОВ «Поділля Фінанс» відсутні.
Технічні характеристики товару, що є предметом закупівлі, визначались замовником на основі наявних на ринку декількох пропозицій цього виду товару різних виробників в достатньо широкому ціновому діапазоні, що створювало необхідні умови для добросовісної конкуренції та позбавляло необхідності вдаватись до маніпуляцій з комплектацією товару. Учасник мав можливість запропонувати товар, який би за своїми технічними характеристиками відповідав вимогам до предмета закупівлі, але не скористався такою можливістю.
На підставі викладеного вище, керуючись ч.11-12 ст. 14, ч. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в задоволенні вимоги ТОВ «Поділля Фінанс» про повернення на кваліфікацію пропозиції ТОВ «Поділля Фінанс» вирішено відмовити;
надати відповідь ТОВ «Поділля Фінанс» через електронну систему закупівель.
Дякуємо за участь у процедурі закупівлі! Запрошуємо Вас брати участь у наступних процедурах закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
7ea80d39e53f47dcaf2d84f21fb47f8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-18-000016-b.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем
видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.11.2021 14:09
Вирішення:
Ваша вимога задоволена, оголошення про закупівлю викладено у новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено