• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина) (ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))

Торги не відбулися

210 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 UAH
Період оскарження: 17.11.2021 16:34 - 29.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: bb7f6bf5de3a4b78ba909ea098ce14a4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-17-006007-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу від 31.10.2021 року щодо дискримінаційних, на Вашу думку, умов зазначених у Додатку 1 «Технічні вимоги» тендерної документації Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області щодо закупівлі «Машини для обробки даних (апаратна частина) (ДК 021:2015 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)» (закупівля: UA-2021-10-28-003593-c) повідомляємо наступне. Однією з основних вимог щодо закупівлі товару є надання Учасником у складі тендерної пропозиції Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора або виробника комп'ютерів (моноблоків), в Україні, про надання повноважень потенційному учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро, і адресований Замовнику. При вивченні ринку, практики Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) та аналогічних закупівель встановлено, що існує багата чисельність комп’ютерної техніки, яка може бути ввезена в Україну нелегальним шляхом та яка в подальшому не матиме сервісного обслуговування на території України від виробника чи уповноваженого представника, а також техніки яка є неякісною, що в подальшому негативно вплине на її експлуатацію. Так, Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (УКРАВТОДОР). Метою діяльності Служби є забезпечення розвитку та функціонування автомобільних доріг загального користування державного значення у Чернівецькій області шляхом їх будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання в інтересах держави і користувачів автомобільних доріг. Основним предметом діяльності Служби є виконання функцій замовника робіт та послуг з будівництва, реконструкції, ремонтів та утримання автомобільних доріг та іншого державного майна, та одержувача коштів. Основними напрямками діяльності Служби в тому числі є: - визначення в межах її повноважень напрямів та обсягів використання коштів, що надходять на розвиток мережі і утримання автомобільних доріг, за погодженням з головним розпорядником (Укравтодором), через якого Служба одержує бюджетні кошти; - фінансування дорожніх робіт по всій мережі автомобільних доріг та їх складових здійснюється за кошти державного бюджету України, місцевого бюджету всіх рівнів та інших джерел не заборонених законодавством; - забезпечення використання бюджетних коштів відповідно до вимог бюджетного законодавства на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань; - здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів; - організація і проведення публічних закупівель робіт/послуг на виконання робіт з будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг, та їх складових відповідно до законодавства України; - організація та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання статистичної, фінансової, бухгалтерської та іншої звітності Уповноваженому органу управління та відповідним державним органам та органам місцевого самоврядування, у порядку встановленому законодавством; - реалізація державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом. Отже, необхідно зазначити, що у разі закупівлі неякісної продукції, це призведе до неефективного використання бюджетних коштів та негативно вплине на якість виконання своїх обов’язків і повноважень Службою автомобільних доріг, що напряму залежать від формування тендерної документації на закупівлі за бюджетні кошти та роботи з систематизованими базами даних, які за своїми властивостями мають значне програмне навантаження та потребують, якісної комп’ютерної техніки, що може забезпечити безперебійну роботу Служби. Таким чином, вимога щодо надання листа-підтвердження авторизації від офіційного дистриб’ютора або виробника комп'ютерів (моноблоків) надає Службі автомобільних доріг у Чернівецькій області додаткових гарантій на поставки товару та подальшого його сервісного обслуговування на території України та є підтвердженням легального ввозу зазначеного товару на митну територію України, його якість та сплату усіх загальнообов’язкових зборів до бюджету України. Стосовно Вашого посилання на рішення колегії АМКУ у тендерних закупівлях UA-2019-03-14-000597-a та UA-2019-03-15-000266-с слід зазначити, що у зазначених рішеннях АМКУ звернув увагу, що замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції, що у свою чергу вказує на той факт, що Замовник не зміг обґрунтувати, що в його випадку ця вимога є актуальною. Тобто у вказаних рішеннях АМКУ наведено окрему ситуацію, щодо окремого Замовника, окремого випадку із зазначенням конкретних обставин та недоведеності Замовником колегії АМКУ необхідності встановлення такої вимоги саме в його випадку, а не в цілому, що ця вимога є дискримінаційною для всіх учасників і всіх випадків, що виникають у сфері публічних закупівель. Також, тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області при вивченні практики АМКУ встановлено, що є велика кількість рішень, якими у подібних ситуаціях колегія АМКУ відмовляє у задоволенні аналогічних скарг, а саме рішення колегії АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 у закупівлі UA-2020-04-09-000494-с, рішення 11423-р/пк-пз від 10.06.2020 у закупівлі №UA-2020-05-003206-c та інші. Враховуючи викладене, тендерний комітет Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області не вважає вимоги викладені у Тендерній документації та у Додатках до неї, дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію серед потенційних учасників закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.11.2021 18:20