-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія на 2022рік
Торги не відбулися
336 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 680.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 680.00 UAH
Період оскарження:
17.11.2021 13:46 - 29.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо умов закупівлі
Номер:
a979fd871083478484635e7a070658c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-17-007562-a.b2
Назва:
Щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! ВІдповідно до Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження виконання аналогічних договорів учасник у складі пропозиції повинен надати оригінали попередньо укладених договорів (не менше 3-х), відгуків, що стосуються наданих договорів, а також документів, що підтверджують їх фактичне виконання. редакція даної вимоги передбачає надання інформації щодо аналогічних договорів, які є виконаними на момент подання пропозиції учасника, оскільки разом з договором потрібно надати документи, що підтверджують їх фактичне виконання. Звертаємо увагу Замовника, що відповідно до п.п.3 ч. 2 ст. 16 ЗУ Про публічні закупівлі Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не передбачає в підтвердження даного кваліфікаційного критерію надання інформації щодо аналогічних договорів. що виконані у повному обсязі учасником закпівлі. Тому, вимога, закріплена вами у Додатку 1 до тендерної документації , обмежує коло учасників даної закупівлі та не допускає до її участі постачальників, що розпочали свою діяльність з постачання електричної енергії у 2021 році. Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, що тендерна документація замовника містить дискримінаційні положення, чим порушує положення ст. 5 ЗУ Про публічні закупівлі. Вимагаємо внести відповідні зміни до документації, в іншому випадку учасник залишає за собою право оскаржити умови закупівлі до АМК України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2021 12:18
Вирішення:
Зверніть увагу, у Додатку1 у примітках зазначено, що:
- учасник повинен подати документи з урахуванням особливостей законодавства та цієї тендерної документації (у разі відсутності документа учасник повинен подати лист-пояснення з зазначенням підстави неподання документа з посиланням на нормативно-правові акти). Документи, що вимагаються замовником, але не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Таким чином, якщо Ви новоутворене підприємство, то Ваші пропозиції будуть розглядатися не залежно від вимог, вказаних в п16 та п.17 Закону.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Сертифікати
Номер:
aceeb4ca9d01413f9766d44afae23fe8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-17-007562-a.b1
Назва:
Сертифікати
Вимога:
- Під час підготовки пропозиції встановлена наявність положень, що суперечать принципам, які встановлені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Так в тендерній документації в Додатку 1 розділ 3. Інші документи п. 8. передбачено надання: Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Вимоги, про документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління», суперечить положенням ст. 5, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційним та таким, що суперечить розвитку конкурентного середовища у сфері публічних закупівель з огляду на наступне: чинним законодавством не передбачено обов’язкової сертифікації систем управління якістю чи дотриманням екологічних вимог. В той же час, процес отримання Сертифікатів є доволі довготривалим процесом, внаслідок чого, учасники процедури закупівлі, що не мають таких сертифікатів станом на момент публікації оголошення, будуть протиправно обмежені у можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Встановлення додаткових дискримінаційних вимог суперечить також Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до п. 1, п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Керуючись ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В той же час, ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» містить виключний перелік відомостей, що зазначаються у тендерній документації, та, відповідно, можуть вимагатися Замовником від учасників процедури закупівлі. Наголошуємо, що Сертифікати до цього переліку не відносяться. Так, вищезазначеною нормою закону передбачено, що Тендерною документацією може бути встановлено, зокрема: 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; В той же час, згідно ч. 1-3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Отже, положеннями ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено надання аналогічного за змістом Сертифікату. Не містить такої вимоги і ст 17 Закону України «Про публічні закупівлі». П. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено ж вимоги щодо підтвердження відповідних характеристик саме предмета закупівлі – тобто, у Закупівлі саме електричної енергії, що буде поставлятися переможцем процедури закупівлі. Сертифікати ж, в свою чергу, підтверджують саме систему управління якістю та екологічного управління, систему управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування що стосується організації роботи менеджменту учасника Закупівлі, однак жодним чином не підтверджують якість товару. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Як уже було зазначено, вимоги щодо обов’язкової наявності Сертифікатів не передбачені законодавством. Отже, Замовником безпідставно та всупереч Закону України «Про публічні закупівлі» включено вимогу щодо наявності Сертифікатів. Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. 5, ст. 22, ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо усунути порушення під час проведення тендеру, а саме внести зміни до Тендерної документації та вилучити з вимог Тендерної документації дискримінаційне положення про надання сертифікатів ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.11.2021 14:33
Вирішення:
Зверніть увагу, у Додатку1 у примітках зазначено, що:
- учасник повинен подати документи з урахуванням особливостей законодавства та цієї тендерної документації (у разі відсутності документа учасник повинен подати лист-пояснення з зазначенням підстави неподання документа з посиланням на нормативно-правові акти). Документи, що вимагаються замовником, але не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб – підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Таким чином, якщо Ви новоутворене підприємство, то Ваші пропозиції будуть розглядатися не залежно від вимог, вказаних в п16 Закону.
Статус вимоги:
Задоволено