-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт покрівлі КП «Медичний лікувально- діагностичний центр» с Кулевча,Білгород – Дністровський район Одеська область (код ДК 021:2015: 45450000-7 – Інші завершальні будівельні роботи)
Наявне фінансування закупівлі на момент оголошення торгів складає 450 000,00 грн. по об"єкту.
Завершена
1 444 861.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 224.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 224.31 UAH
Період оскарження:
17.11.2021 09:46 - 23.11.2021 17:00
Вимога
Відхилено
СКАРГА/ВИМОГА про вчинення дій з метою добровільного усунення порушення порядку проведення спрощеної процедури закупівлі в частині незаконного відхилення учасника – ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ та визначення переможцем ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС", вчинене уповноваженою особою Сирова Тетяна Михайлівна
Номер:
e9ef8c2d39064928a8aef19b9b57d21b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-17-001657-a.b1
Назва:
СКАРГА/ВИМОГА про вчинення дій з метою добровільного усунення порушення порядку проведення спрощеної процедури закупівлі в частині незаконного відхилення учасника – ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ та визначення переможцем ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС", вчинене уповноваженою особою Сирова Тетяна Михайлівна
Вимога:
№ 1 від «02» грудня 2021 року
Кулевчанська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області
Код ЄДРПОУ 04380643
68261, Україна , Одеська обл., с. Кулевча, вул. Центральна, 52
sirovatania86@gmail.com
СКАРГА/ВИМОГА про вчинення дій з метою добровільного усунення порушення порядку проведення спрощеної процедури закупівлі в частині незаконного відхилення учасника – ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ та визначення переможцем ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС", вчинене уповноваженою особою Сирова Тетяна Михайлівна по предмету: Капітальний ремонт покрівлі КП «Медичний лікувально- діагностичний центр» с Кулевча,Білгород – Дністровський район Одеська область (код ДК 021:2015: 45450000-7 – Інші завершальні будівельні роботи) за ідентифікатором UA-2021-11-17-001657-a за адресою www.prozorro.gov.ua (надалі – Процедура закупівлі).
Положеннями частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року №922-VIII року в реакції від 19.04.2020 року № 114-IX (далі – Закон) встановлено, що учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Частиною 4 статті 33 Закону встановлено, що учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Повідомляємо, про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вчинене замовником з огляду на наступне.
Кулевчанською сільською радою Білгород-Дністровського району Одеської області (далі – Замовник) оголошено спрощену закупівлю по предмету Капітальний ремонт покрівлі КП «Медичний лікувально- діагностичний центр» с Кулевча,Білгород – Дністровський район Одеська область (код ДК 021:2015: 45450000-7 – Інші завершальні будівельні роботи).
До участі в закупівлі подано наступні пропозиції:
Дата і час розкриття: 01 грудня 2021 14:36
Учасник Остаточна пропозиція
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ 1 400 000,00
UAH з ПДВ
ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС" 1 444 000,00
UAH з ПДВ
Вважаємо, що Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель, що встановлені статтею 5 Закону, зокрема такі як: - добросовісна конкуренція серед учасників; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Законодавцем сформульовано орієнтир для усіх замовників та учасників закупівлі, що процедури публічних закупівель покликані максимально створити конкурентний ринок при використанні публічних коштів та інформація про використання таких коштів, повинна бути максимально відкритою. Саме це і є основою роботи системи електронних публічних закупівель «Prozorro». Варто зауважити, що публічність та відкритість при процедурах публічних закупівель є не лише обов’язком замовника закупівлі, а і учасника, суб’єкта господарювання, що прийняв рішення в забезпеченні потреб держави та територіальної громади необхідними товарами, роботами та послугами.
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель вчинене Замовником торгів полягає у незаконному відхиленні пропозиції учасника ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ в розрізі вимог за оголошенням та у незаконному визначенні переможцем ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС".
Вимоги до учасників закупівлі затвердженні в оголошенні про проведення закупівлі через систему електронних торгів затвердженому рішенням уповноваженої особи від 17.11.2021 року (зі змінами від 23.11.2021 року).
Протокольним рішенням Замовника № 1-02/12 від 02.12.2021 року, що оприлюднено через електронну систему закупівель Prozorro було відхилено пропозицію учасника ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ. Ми не погоджуємось із зазначеним рішенням Замовника та вважаємо, що воно не вмотивоване, оскільки грубо порушено вимоги законодавства про публічні закупівлі.
Щодо незаконного відхилення пропозиції ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ.
1. В Додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вказано:
«Якщо форми вищезазначених документів, які вимагаються у складі пропозиції, не передбачені для Учасника законодавством України, в такому випадку Учасник повинен надати довідку у довільній формі про те, що ці документи не подаються з посиланням на відповідні норми законодавства України. Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин втрати чинності або зміни форми, назви тощо, Учасник надає інший рівнозначний документ або письмове пояснення».
В той же час в Додатку №2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагається надання документів які не передбачені для фізичних осіб-підприємців, а саме:
• копія рішення відповідного органу учасника (протоколу загальних зборів, рішення власника/засновника тощо) та наказ (копією наказу) / розпорядженням (копією розпорядження) про призначення або про вступ на посаду у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження визначені статутом;
• довіреністю/дорученням у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження не визначені статутом, а також документальним підтвердженням повноважень особи, яка видала довіреність/доручення, щодо видачі довіреності/доручення;
• оригінал або копія Статуту або іншого установчого документу (за наявності) оформлена відповідно до вимог цього оголошення. У разі, якщо державна реєстрація установчого документу чи змін до нього, була здійснена після 13.12.2015 року додатково необхідно надати копію «Опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії» з відповідним кодифікатором реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу (Форма Ф-1, Ф-2), копія звіту про рух грошових коштів (за наявності).
В складі пропозиції мною надано лист-пояснення (файл «1. ПРОПОЗИЦІЯ» сторінка 5 наступного змісту:
ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ даним листом повідомляє про неподання у складі тендерної пропозиції оригіналу або копію фінансового балансу за останній звітний період; оригінал або копія звіту про фінансові результати за останній звітний період; оригінал або копія звіту про рух грошових коштів за останній звітний період, оскільки за змістом тендерної документації вимога про їх подання стосується виключно учасників юридичних осіб.
Я є само зайнята особа/фізична особа-підприємець, а не юридична особа.
Окрім цього мною не подаються документи, які стосуються юридичних осіб, зокрема:
- копія рішення відповідного органу учасника (протоколу загальних зборів, рішення власника/засновника тощо) та наказ (копією наказу) / розпорядженням (копією розпорядження) про призначення або про вступ на посаду у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження визначені статутом;
- довіреність/дорученням у разі підписання документів тендерної пропозиції особою, чиї повноваження не визначені статутом, а також документальним підтвердженням повноважень особи, яка видала довіреність/доручення, щодо видачі довіреності/доручення;
- оригінал або копія Статуту або іншого установчого документу (за наявності) оформлена відповідно до вимог цього оголошення. У разі, якщо державна реєстрація установчого документу чи змін до нього, була здійснена після 13.12.2015 року додатково необхідно надати копію «Опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії» з відповідним кодифікатором реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- Копія балансу підприємства за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу. Копія звіту про фінансові результати за останній звітний період з відміткою про прийняття відповідного органу (Форма Ф-1, Ф-2), копія звіту про рух грошових коштів (за наявності).
Повідомляю, що в жодними нормами законодавства не встановлено положення, що фізична особа-підприємець не повинна мати статут, подавати фінзвітність та інші документи що передбачені для юридичних осіб. Нормами законодавства встановлено обов’язок для юридичних осіб складати документи які описані вище.
Не існує норми законодавства на які можна посилатися, що для фізичних осіб-підприємців не передбачено статуту та інших документів описаних вище.
Таким чином, підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції відсутні, адже нами виконано вимогу оголошення та надано лист-пояснення у повній відповідності до вимог Замовника.
2. Щодо другої підстави відхилення.
Мною виконано вимоги оголошення про оформлення документів, а саме: Документи, що складаються Учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання (на фірмовому бланку (за наявності), з обов’язковим зазначенням вихідного номера та дати (не раніше дати оголошення), в тому числі за власноручним підписом Учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу пропозиції власноручним підписом Учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі пропозиції в оригіналі або, якщо такі документи (матеріали та інформація) отримані Учасником у формі електронного документа від органів виконавчої влади та існує можливість перевірки факту їх видачі у відповідних державних реєстрах (про що учасник має зазначити в пропозиції).
Моя пропозиція повністю відповідає вимогам щодо оформлення документів, а саме всі документи подані в оригіналі, адже завантажені в кольоровому вигляді з підписом та печаткою уповноважених осіб.
В оголошення відсутня вимога, про необхідність окремо надавати якусь іншу інформацію крім тої яка подана нами у складі пропозиції.
Таким чином, підстави для відхилення нашої тендерної пропозиції відсутні, адже нами виконано вимоги оголошення щодо оформлення пропозиції.
Шановний Замовник, враховуючи вищевикладене Ви повинні скасувати рішення про відхилення пропозиції ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ.
Додатково повідомляю, що мені відомо про змову Замовника з ПП "ТОРГСТРОЙСЕРВІС", адже роботи по об’єкту «Капітальний ремонт покрівлі КП «Медичний лікувально- діагностичний центр» с Кулевча,Білгород – Дністровський район Одеська область» розпочались задовго до оголошення закупівлі. Таким чином є факт вчинення корупційного злочину, про що буде повідомлено відповідні органи.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про уповноважену особу, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за документацією учасником процедури закупівлі/безпідставно відхиляти пропозицію учасника. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Застосувавши вибіркове тлумачення вимог документації та документів зі складу пропозиції ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ, відхиливши найбільш економічно вигідну пропозицію, Замовником торгів порушено основні принципи здійснення закупівель. Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку.
З метою повернення Процедури закупівлі в правове поле:
ВИМАГАЄМО:
1. Добровільно усунути порушення шляхом скасування рішення про відхилення ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ та в подальшому визначити переможцем закупівлі ФОП ПОПОВА СТАНІСЛАВА ВАСИЛЬОВИЧА.
2. У випадку ігнорування наведених обставин незаконного відхилення ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ змушені будемо звернутися до суду за захистом наших прав на об’єктивну оцінку пропозицій учасників закупівлі.
3. У випадку ігнорування наведених обставин незаконного відхилення ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ залишаємо за собою право звернутися до Державної аудиторської служби України зі зверненням про порушення законодавства про публічні закупівлі вчинені уповноваженою особою Замовника та необхідності проведення моніторингу закупівлі відповідно до ст. 8 Закону та притягнення Сирову Тетяну Михайлівну до відповідальності.
4. Буде написано заяву до органів МВС про вчинення службової недбалості та розтрати бюджетних коштів в сумі 44 000,00 грн. вчинене Сировою Тетяною Михайлівною.
Додатково інформуємо, що ч. 3 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачає:
«Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».
ФОП ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до замовника.docx 02.12.2021 15:32
Дата подачі:
02.12.2021 15:32
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Ваша вимога UA-2021-11-17-001657-a.b1 від 02 грудня 2021 року розглянута Замовником.
За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Рішенням Уповноваженої особи про відхилення Учасника №1-02/12 від 02.12.2021 року пропозиція учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ відхилена оскільки пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, п.1 ч.13 ст.14 Закону.
В результаті детального розгляду пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ виявлено, що пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а саме: відповідно до додатку 2 до Оголошення якщо форми вищезазначених документів, які вимагаються у складі пропозиції, не передбачені для Учасника законодавством України, в такому випадку Учасник повинен надати довідку у довільній формі про те, що ці документи не подаються з посиланням на відповідні норми законодавства України. Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин втрати чинності або зміни форми, назви тощо, Учасник надає інший рівнозначний документ або письмове пояснення.
Учасником було надано в складі пропозиції Лист- пояснення, який не містить посилання на відповідні норми законодавства України, що не відповідає вимогам до учасника.
Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ на виконання вищезазначеної вимоги Оголошення повинен був надати довідку у довільній формі про те, що документи, які перелічені ним у в Листі –поясненні, не подаються з посиланням на відповідні норми законодавства України.
Відповідно до частини 2 статті 50 Цивільного кодексу України фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом.
Порядок реєстрації приватним підприємцем (ФОП) визначається нормами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»..
Результатом здійснення реєстраційних дій є отримання виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань
Юридичний статус та порядок реєстрації юридичних осіб, регламентує: Цивільний кодекс України; -Господарський кодекс України; Закон України «Про товариства з обмеженою відповідальністю та додатковою відповідальністю»; Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Згідно з частиною першою статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження. Установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до статті 88 Цивільного кодексу України у статуті товариства вказуються найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені цим Кодексом або іншим законом.
Нормативними документами, що регулюють порядок складання фінансової звітності є: Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність»; Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»; Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність»; Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою КМУ від 28.02.2000 № 419.
Таким чином, Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ не виконав вищезазначені вимоги додатку 2 Оголошення та не надав довідку у довільній формі про те, що документи, які перелічені ним у в Листі –поясненні, не подаються з посиланням на відповідні норми законодавства України.
Відповідно до додатку 2 до Оголошення документи, що складаються Учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання (на фірмовому бланку (за наявності), з обов’язковим зазначенням вихідного номера та дати (не раніше дати оголошення), в тому числі за власноручним підписом Учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу пропозиції власноручним підписом Учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі пропозиції в оригіналі або, якщо такі документи (матеріали та інформація) отримані Учасником у формі електронного документа від органів виконавчої влади та існує можливість перевірки факту їх видачі у відповідних державних реєстрах (про що учасник має зазначити в пропозиції).
На виконання цієї вимоги Оголошення Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ повинен був надати документ про те, що вимога щодо засвідчення того чи іншого документу пропозиції власноручним підписом Учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі пропозиції в оригіналі або, якщо такі документи (матеріали та інформація) отримані Учасником у формі електронного документа від органів виконавчої влади та існує можливість перевірки факту їх видачі у відповідних державних реєстрах.
Проте, в складі пропозиції такий документ відсутній, а, отже наявні підстави для відхилення пропозиції Учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ.
На підставі викладеного, пропозиція Учасника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПОПОВ СТАНІСЛАВ ВАСИЛЬОВИЧ правомірно відхилена як така, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, п.1 ч.13 ст.14 Закону.
Ваша вимога UA-2021-11-17-001657-a.b1 від 02 грудня 2021 року не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено