Закупівля проводиться відповідно до абзацу 4 пункту 31 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі»: Установити, що на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів) та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому цим Законом для спрощених закупівель.
Завершена
9 900 400.00UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 502.00 UAH
Період оскарження:16.11.2021 18:18 - 22.11.2021 00:01
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін
Номер:8233c6db0c124be5b95626480a067e46
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-11-16-014585-a.b1
Назва:Вимога щодо внесення змін
Вимога:
Відповідно до технічної специфікації (додаток №2) Оголошення на закупівлю ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 33140000-3 – Медичні матеріали (НК 024 2019: 50280 – Коронавірус (SARS – CoV – 2), антигени IVD, набір, імунохрома тографічний експрес аналіз) Замовником зазначено: «1. Відповідно до п.4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» «вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи форму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Враховуючи вищевикладене. Замовник вважає за потрібне вказати, що ніякі аналоги та/або еквіваленти прийматися у пропозиціях учасників не будуть.».
Нагадую, що закупівля оголошена Замовником є спрощеною, а тому вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», де метою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. Еквівалентний, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Проте, чомусь Замовник обрав єдиного виробника без будь-якої можливості створюватиме конкурентне середовище в закупівлі, грубо порушуючи принципи здійснення державних закупівель.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Тож, порушення з вашого боку щодо процедури спрощених закупівель є очевидним, адже однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Проте Замовник зазначив конкретну назву без можливості подання еквівалентів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Зазначення всіх технічних вимог Експрес тест на антиген SARS – Co V – 2 GENEDIA W COVID-19Ag Виробник GreenCrossMedical ScienceCorp Країна: Південна Корея Замовником видається за формальну конкуренцію та дотримання законодавства з питань публічних закупівель, за яким Замовник нібито не звужує коло учасників і надає можливість іншим виробникам приймати участь у закупівлі.
Підсиленням своїх надуманих та незаконних вимог є встановлена вимога щодо: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості яких вимагає тендерна документація, надати у складі тендерної пропозиції сканкопії оригіналів гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (якщо їх повноваження поширюються на територію України), якими підтверджується можливість учасника поставки товару для потреб замовника у відповідній кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен містити посилання на повну назву учасника, ідентифікатор закупівлі розміщеного оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно з оголошенням.», тобто Замовник вже визначив свого постачальника, оскільки виробник надасть звісно лише один гарантійний лист для «свого постачальника», а тому конкуренції не буде. Замовник і не намагається якимось чином провести чесні, конкурентні торги, які б призвели б до кращої продукції, більш якісної і головне значно економічно вигідної для Замовника. Проте, Замовника цікавить лише «свої особисті» мабуть інтереси, а не інтереси громади, держави, зважаючи на очікувану вартість у 9 900 400,00грн. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Тож, вимагаю забезпечити конкуренцію в торгах, і прибрати ганебну вимогу щодо заборони приймати еквіваленти, адже замовник зобов’язаний керуватись принципами здійснення публічних закупівель в першу чергу. З метою недопущення свавільного порушення Закону України «Про публічні закупівлі» буду змушений звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки встановленим вимогам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:17.11.2021 10:48
Вирішення:У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне, пункт 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» містить наступне:
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Проаналізувавши норму чітко випливає що спрощена закупівля дає можливість замовнику НЕ вказувати еквіваленти.
Наша потреба в зазначеному у Закупівлі товарі є цілком обгрунтована.
Після аналізу цін нами було розподіллено тест-системи за наступними ціновими діапазонами:
1. 80 -110 грн/тест
2. 110-180 грн/тест
3. 180 - 300 грн/тест
До першого цінового діапазону відносяться системи виробництва переважно країн третього світу. Даним системам притаманна низька достовірність результату тестування. Зокрема, у тестах цієї групи відсутня інформація стосовно чутливості до виявлення вірусу у пацієнтів без симптомів з низьким вірусним навантаженням. Натомість, саме виявлення вірусу у безсимптомних пацієнтів є однією з основних функцій експрес-тестів. Таким чином, достовірність цієї групи тестів є не інформативною або принаймні, сумнівною.
До другого цінового діапазону відносяться системи з високою точністю отримання результатів, однак виготовлені не світовим лідерами уданій галузі. Результати наведених досліджень свідчать про високу точність виявлення вірусу SARS-CoV-2 як у симптомних так і безсимптомних пацієнтів в лабораторних та клінічних умовах. На сайті представлені результати не тільки лабораторних, а ї клінічних досліджень, що є в край важливим та інформативним в реальних умовах. Точність досліджень не є нижчою, ніж у тестів третьої цінової групи.
До третьої цінового діапазону відносяться тести, виготовленні брендовими світовими лідерами. Безумовно, тести даної групи є точними інформативними та якісними. Достовірність отримання результатів за допомогою даних тестів визнається у Європейському Союзі та інших розвинених країнах світу. Проте, порівнявши іх клінічну точність на сайті https://covid-19-diaRnostics.irc.ec.europa.eu/devices ми дійшли висновку, що вона не є вищою, ніж у тестів другої цінової групи. Однак, вартість цих тестів є суттєво вищою.
Таким чином, ми дійшли висновку, що у співвідношенні ціна/якість найраціональнішим є аналіз тестів з другої цінової групи. В даній групі є достатньо достойних виробників з високоякісною продукцією.
Нажаль, не всі вони представлені на Українському ринку, а з наявних не всі можуть здійснити поставку значної кількості тестів в обмежені терміни.