-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфекційний засіб (ДК 021:2015«Єдиний закупівельний словник: 24450000-3 Агрохімічна продукція)
Відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів) та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому Законом для спрощених закупівель".
Завершена
1 196 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 983.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 983.50 UAH
Період оскарження:
16.11.2021 16:52 - 22.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в Додаток №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
9c065722880e46b48fac219a0fee9e6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-16-013606-a.a2
Назва:
Вимога щодо внесення змін в Додаток №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Додатку №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником вказано про те, що «З метою недопущення закупівлі фальсифікату та неякісного товару, Замовником закуповується тільки визначені в тендерній документації деззасоби. Інші деззасоби розглядатися не будуть, це не містить жодних дискримінаційних вимог…», разом з тим Змовником зазначено найменування дезінфікуючих засобів з детальними медико-технічними вимогами, що в свою чергу вказує на те, що Замовник порушує принципи здійснення державних закупівель (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-16-013606-a).
Оскільки закупівля оголошена Замовником є спрощеною, тож вона підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог. ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом.
Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури спрощених закупівель, де однією з ключових вимог до проведення спрощеної закупівлі є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Натомість Замовник зазначив конкретну назву деззасобів без можливості подання еквівалентів. Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Зазначення всіх медико-технічних вимог дезінфікуючих засобів Замовником видається за формальну конкуренцію та дотримання законодавства з питань публічних закупівель, за яким Замовник нібито не звужує коло учасників і надає можливість іншим виробникам приймати участь у закупівлі. Замовник і не намагається якимось чином провести чесні, конкурентні торги, які б призвели б до кращої продукції, більш якісної і головне значно економічно вигідної для Замовника. Проте, Замовника цікавить лише «свої особисті» інтереси, а не інтереси громади, держави, зважаючи на очікувану вартість у 1 196 700,00грн. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. І як підтвердження встановлених дискримінаційних вимог до конкретного виробника та й мабуть для «свого постачальника» встановлено вимогу про гарантійний лист від виробника або офіційного представника виробника на території України (надати авторизаційний лист про повноваження), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується Учасником, в належній якості, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника торгів . Тож, в поєднанні із забороною приймати еквівалент та наданням гарантійного листа Замовник явно визначив одного постачальника в торгах, оскільки всі потенційні постачальники не зможуть отримати гарантійний лист від виробника, бо це й лист зарезервований швидше за все за одним постачальником.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
На підставі вищевикладеного, а також з метою створення конкурентного середовища у
сфері публічних закупівель Вимагаємо внести відповідні зміни в Додаток №2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-16-013606-a), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів дезінфікуючих засобів.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.11.2021 18:07
Вирішення:
Шановний Учаснику! Звертаємо Вашу увагу на той факт що Спрощена закупівля не є процедурою закупівлі в розумінні Закону України про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII(далі — Закон). Перелік процедур закупівель визначено у статті 13 Закону, і до них належать:відкриті торги,торги з обмеженою участю,конкурентний діалог,як виняток, може бути застосовано переговорну процедуру закупівлі.Таким чином, там де у Законі встановлено вимоги до процедур закупівель і не має посилання, що вони застосовуються і у випадку проведення спрощених закупівель, замовник при проведенні спрощених закупівель може їх не застосовувати.А ось проведення спрощеної закупівлі регламентує стаття 14 Закону. Саме з огляду на це зазначені види закупівель мають різні вимоги до порядку їх проведення.Так, частина 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Конструкція «замовник може вказати» говорить про диспозитивну норму Закону, яку замовник може використовувати у власній діяльності. Тобто це право, а не обов’язок замовника, відповідно замовники мають право конкретно вказати назву предмета закупівлі.Вимога не містить жодних обґрунтувань неможливості поставки дезінфекційних засобів із зазначеними технічними характеристиками та не доводить, яким чином такі вимоги порушують права потенційних учасників і перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі всім зацікавлених особам.
Одже, Спрощена закупівля хоч і обов'язкова для замовників, однак у розумінні Закону не є процедурою. А згідно з частиною 1 ст. 8 Закону аудитори можуть проводити моніторинг лише процедур закупівель, які визначені у ст. 13 Закону: відкритих торгів, торгів з обмеженою участю, конкурентного діалогу, переговорної процедури. В свою чергу, виходячи з аналізу вимог, Вам дійсно є сенс звернутися до відповідних установ, для отримання можливості більш фахового розуміння норм Закону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
9bfb1ba16f194b3f9e2eaa92a0259410
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-16-013606-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, чим Ви керувалися вказуючи наступну інформацію в додатку 2 до Оголошення : «УВАГА! З метою недопущення закупівлі фальсифікату та неякісного товару, Замовником закуповується тільки визначені в тендерній документації деззасоби. Інші деззасоби розглядатися не будуть, це не містить жодних дискримінаційних вимог. Замовник діє відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 14 Закону «У вимогах до предмету закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників» замовнику не встановлено заборони для зазначення конкретної торгової марки.»????
В чому полягає зв'язок «з недопущення закупівлі фальсифікату та неякісного товару» та «закуповується тільки визначені в тендерній документації деззасоби»??
На Вашу думку ВСІ інші деззасоби є фальсифікатами та неякісними ?
Вами грубо порушено законодавство України у сфері закупівель та необґрунтовано прописані вимоги під конкретного виробника деззасобу! А саме, вказані навіть конкретні Технічні умови від виробника.
Також, нам не зрозумілі вимоги щодо надання Висновку Державної санітарно-Епідеміологічної Експертизи на Технічні умови та Токсиколого-Гігієнічний паспорту дезінфекційного засобу. Що вже й казати про вимогу надання Рецептури на спирт. Питання, НАВІЩО??
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2021 14:14
Вирішення:
Вітаємо, шановний Учаснику! Дякуємо за інтерес до нашої закупівлі, та по сути вимоги зауважуємо: Частина 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначає, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Конструкція «замовник може вказати» говорить про диспозитивну норму Закону, яку замовник може використовувати у власній діяльності. Тобто це право, а не обов’язок замовника, відповідно замовники мають право конкретно вказати назву предмета закупівлі.
Вимога не містить жодних обґрунтувань неможливості поставки дезінфекційних засобів із зазначеними технічними характеристиками та не доводить, яким чином такі вимоги порушують права потенційних учасників і перешкоджають взяти участь у процедурі закупівлі всім зацікавлених особам.
Статус вимоги:
Відхилено