• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» ПЛ-110 кВ, що розташовані в адміністративних межах Ротмістрівської сільської ради, Смілянської територіальної громади, Тернівської сільської громади Черкаського району Черкаської області.

Асортимент, кількість послуг та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї. Тендерна документація додається (ТД). Згідно умов цієї процедури закупівлі, тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу «ТД», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації.

Торги відмінено

2 040 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 200.00 UAH
Період оскарження: 16.11.2021 16:32 - 24.12.2021 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації

Номер: 37bbab0657274f159df2f06c93bc017c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-16-013084-a.a4
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Дата розгляду скарги: 23.12.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.12.2021 19:27
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.12.2021 18:02
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 29.12.2021 18:02
Автор: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Папіж Сергій Валерійович +380445015597 office@landcom.kiev.ua
Вимога
Відхилено

Вимога Замовнику на усунення дискримінаційних вимог

Номер: 654def8bcc81465eb91134a55bd98c1d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-16-013084-a.b3
Назва: Вимога Замовнику на усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога Замовнику на усунення дискримінаційних вимог щодо наявності органу з сертифікації в реєстрі Національного агентства з акредитації України
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Доброго дня, шановний Учасник! Ознайомившись з поданою Вами вимогою згідно ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. На виконання вимог Закону, повідомляємо, пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу, щодо надання сертифікату відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (надалі – сертифікат). При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері архітектури, інжинірингу, геології, та геодезії. Сертифікат має бути чинним та дійсним протягом всього строку надання послуг, виданим органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності). Орган з сертифікації повинен бути в реєстрі Національного агентства з акредитації України на підтвердження надати довідку з інформацією про порядковий номер органу з сертифікації в відповідному реєстрі». Зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії та управління діяльністю організації, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому діяльність компанії. Наявність сертифікату гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо виконання землевпорядних робіт, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 5 9001:2015) є процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для відповідності замовника Стандартам якості. Тому Замовник, з метою отримання якісних послуг, встановив вимоги пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, завдяки яким учасник документально має можливість підтвердити можливість якісного наданя послуг. Тобто документи, що вимагаються у п. 4 та п. 6 Розділу №2 Додатку №5 до Тендерної документації дозволять пересвідчитися у сумлінності, порядності контрагента та законності його дій при наданні послуг. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Відповідно до Положення про Національне агентство з акредитації України,затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 року № 1318 єдиним національним органом України з акредитації є Національне агентством з акредитації України (далі – НААУ). І хоча така акредитація органів з оцінки відповідності є добровільною для таких органів проте вона встановлена на законодавчому рівні та гарантує Замовнику що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів. Таким чином, у пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, відсутні вимоги, що б стали причиною дискримінації, обмеження конкуренції, оскільки на ринку України представлена достатня кількість учасників, для яких отримання зазначених документів не є (і не було раніше) перешкодою для участі у аналогічних тендерах. Та дані вимоги встановлюються замовником не з мотивів створення антиконкункурентного середовища підчас проведення закупівлі, а через бажання уникнути ризику саме недобросовісності з боку учасників. Також, варто додати, що у відповідності до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Замовником дотримано вимоги Закону України "Про публічні закупівлі", в тому числі ст.5 Закону не порушено принципи добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Водночас, якщо учасник виявив вимоги, що на його думку є дискримінаційними чи такими, що порушують його права, відповідно до ст. 18 Закону він може подати скаргу до органу оскарження. Кваліфікація дискримінаційних умов тендерної документації належить виключно до повноважень Антимонопольного комітету України. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, а тому не є дискримінаційними. На жаль, Учасник не довів необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує цого права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частин. Дякуємо за звернення!!!
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційної вимоги

Номер: e434b1c7ba8e4ca1a49ddb5a59cbdf96
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-16-013084-a.a2
Назва: Щодо дискримінаційної вимоги
Вимога:
Замовником грубо порушено норми пп. 1, пп. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки встановлено дискримінаційну вимогу у пп. 3.13 п. 3 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, вимоги щодо наявності яких передбачені законодавством та які Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, зокрема, сертифікат відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». При цьому, сертифікат повинен підтверджувати управління якістю у сфері архітектури, інжинірингу, геології та геодезії. Зазначена вимога не відповідає вимогам Закону України «Про землеустрій». Цей Закон визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Землеустрій», правову основу землеустрою становлять Конституція України, Земельний кодекс України, закони України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про планування і забудову територій", цей Закон, закони України та інші нормативно-правові акти. Жодний нормативно-правовий акт не встановлює обов’язок розробника документації із землеустрою відповідати системі управління якості міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою. Відповідальними особами за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники (ст. 66 Закону України «Про землеустрій»). Відповідність документації із землеустрою в електронному вигляді положенням нормативно-технічних документів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується кваліфікованим електронним підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, з використанням кваліфікованої електронної позначки часу, а в паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою (ч. 4 ст. 25 Закону України «Про землеустрій»). За приписами ст. 28 Закону України «Про землеустрій», розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією. Отже, Закон України «Про землеустрій» нормативно-правовий акт, який визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, встановлює єдину та чітку вимогу до контролю якості робіт із землеустрою та покладається на сертифікованого інженера – землевпорядника, що працює у розробника документації із землеустрою за основним місцем роботи. Закон не визначає інших вимог до контролю якості, отримання додаткових сертифікатів якості, а тому вимога щодо подання у складі тендерної документації сертифікату відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 є неправомірною та дискримінаційною та має бути виключена з умов тендендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, ознайомившись з поданою Вами вимогою повідомляємо наступне: пп. 3.13 п. 3 розділу ІV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не містить вимогу, щодо надання будь яких сертифікатів, натомість, пп. 3.13 п.3 розділу VI «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу, щодо надання сертифікату відповідності на систему управління якості вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (надалі – сертифікат). Зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії та управління діяльністю організації, з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому діяльність компанії. Наявність сертифікату гарантує якісне виконання своїх зобов’язань щодо виконання землевпорядних робіт, оскільки одним з основних принципів побудови якості системи менеджменту відповідно до вимог Стандартів ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 5 9001:2015) є процесний підхід до діяльності, де діяльність складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в системній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою і є обов’язковою умовою для відповідності замовника Стандартам якості. На жаль, Учасник не довів необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та його законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги в цій частин.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимоги щодо основних спеціалістів, що будуть залучені до виконання договору

Номер: 56592cb73ad3407397aa220f845a8fc0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-16-013084-a.a1
Назва: Вимоги щодо основних спеціалістів, що будуть залучені до виконання договору
Вимога:
Вимоги щодо основних спеціалістів, що будуть залучені до виконання договору Шановний замовнику! Тендерною документацією встановлені вимоги щодо основних спеціалістів, що будуть залучені до виконання договору. Розділ ІІІ п.5 пп.5.1.1. - довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства, що підтверджує наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості, що передбачена статтями 26, 66 Закону України «Про землеустрій», а саме сертифіковані інженери-землевпорядники - не менше 2 (двох) осіб та сертифікований інженер-геодезист. Вимоги щодо наявності за основним місцем роботи сертифікованого інженера-геодезиста при виконання топографо-геодезичних робіт з використанням апаратури СРНС, обробки результатів вимірювань, отриманих за допомогою апаратури СРНС були зазначені в п.7 Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.1998 р. № 1075. Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 р. № 1141 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.1998 р. № 1075 «Про Порядок використання апаратури супутникових радіонавігаційних систем під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проектних, дослідницьких робіт і вишукувань та кадастрових зйомок» втратила чинність. Відповідно до вимог ст. 1 Закону України «Про землеустрій» до видів робіт із землеустрою відносяться: обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою. В ст. 25 Закону України «Про землеустрій» зазначений виключний перелік документації із землеустрою. Ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначає хто є замовниками та розробниками документації із землеустрою, а саме: Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи. Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію. Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором. Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором. В Законі України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» ст. Стаття 5-1. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою. Виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт може здійснюватися за такими напрямами: а) основні геодезичні роботи; б) загальнодержавні топографічні знімання; в) інженерні вишукування для будівництва та великомасштабні топографічні знімання. Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України "Про землеустрій". Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону. Відповідно до змісту тендерної документації предметом закупівлі є Послуги з виготовлення документації із землеустрою на земельні ділянки під об’єктами енергетики ПАТ «ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО» ПЛ-110 кВ, що розташовані в адміністративних межах Ротмістрівської сільської ради, Смілянської територіальної громади, Тернівської сільської громади, передбачається розробка видів документації із землеустрою згідно ст.25 Закону України «Про землеустрій». Виходячи з вищевикладеного просимо виключити з тендерної документації вимоги щодо наявності за основним місцем роботи сертифікованого інженера-геодезиста, як таку, що не відповідає вимогам чинного законодавства та призводить до дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, ознайомившись з поданою Вами вимогою повідомляємо наступне: Критерії були сформовані з урахуванням вимог та складу робіт під час надання послуг з виготовлення проектної документації із землеустрою. У відповідності до Закону України «Про топографо-геодезичну діяльність» результатами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо. Відповідно до ст.5¹ Закону професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії. Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт, тому з урахуванням положень закону були сформовані вимоги до кількості та кваліфікації спеціалістів які будуть задіяні під час надання послуг. Також відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеустрій» документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо. Документація із землеустрою у складі текстових матеріалів обов’язково містить пояснювальну записку, в якій зазначаються: опис процедури виконання топографо-геодезичних робіт . Виконання топографо-геодизичних робіт належить до повноважень інженерів-геодизистів. Також повідомляємо у ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у тендерній документації встановлюються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КРИТЕРІЯМ і вимогам згідно із законодавством. Згідно положень ст. 16 Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі ОБЛАДНАННЯ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Отже, замовник встановлює кваліфікаційні критерії самостійно, на власний розсуд. А з урахуванням очікуваної вартості предмета закупівлі, обсягу надання послуг та обмеження у строках надання послуг, виконавці таких видів послуг повинні мати відповідних працівників у достатній кількості. Вимоги в нашій тендерній документації, встановлені, виходячи з вище зазначеного та відповідно норм чинного законодавства,. Разом з цим зазначаємо, що відповідно до абзацу 2 частини 3 ст. 16 Закону України про «Публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановив кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Статус вимоги: Відхилено