-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 66510000-8 Страхові послуги 66512200-4 Послуги зі страхування здоров’я
Завершена
846 846.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 234.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 234.23 UAH
Період оскарження:
15.11.2021 15:54 - 27.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Учасників закупівлі.
Номер:
c82224e5f3234f2381ce0b7ad79c6dab
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-15-013361-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Учасників закупівлі.
Вимога:
Шановний Замовник! Ознайомившись зі змістом Тендерної документації , затвердженою рішенням уповноваженої особи КУ «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» протокол № 34 від 15 листопада 2021 року (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» (Учасників), а саме:
1. Підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 2 – «Документи для підтвердження інформації про відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям» Тендерної документації Замовник вимагає від учасника закупівлі подання документально підтвердженої інформації про наявність в учасника представництва страхових компанії в Одеській області.
2. Пункт 1. Додатоку 3, згідно якого необхідно надати гарантійний лист від Учасника на ім’я Замовника про Наявність власного департаменту врегулювання страхових випадків в Одеській області, з зазначенням місцезнаходження (адреси), контактних телефонів, графіку роботи.
3. Пункт 2. Додатоку 3, згідно якого ризики, пов’язані з здійсненням Добровільного медичного страхування на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я, повинні бути застраховані в страховій компанії та перестраховані у перестраховика – нерезидента (за виключенням будь-якого перестрахування та/або ретроцесії у страховиків/перестраховиків Російської Федерації) із рівним рейтингу за класифікацією одного з нижче наведених міжнародних рейтингових агентств, що відповідає або не нижчий ніж «Moody’sInvestorsServise» (США)-«А», «Standard andPoor`s» (США) – «А», «FitchRatings» (Великобританія) – «А» (надати довідку за особистим підписом керівника Учасника, в якій зазначити найменування Перестрахувальника та його контактні дані).
Вважаємо вказані вимоги Замовника дискримінаційними, оскільки обов’язкова наявність у страховика відокремлених підрозділів (філій та представництв, департаментів) для здійснення ним страхової діяльності на території України – не передбачена законодавством України.
Наголошуємо, що наявність чи відсутність у учасника закупівлі зареєстрованого представництва/департаменту врегулювання збитків в Одеській області жодним чином не впливає на якість надання ним послуг із добровільного страхування на випадок хвороби, оскільки представництво згідно із вимогами законодавства не має права здійснювати діяльність із страхування. Відповідно з нормою частини другої статті 95 Цивільного кодексу України представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист такої юридичної особи.
Крім того, для обов’язкової наявності представництва в Одеській області для надання послуг з добровільного страхування на випадок хвороби немає жодних обґрунтувань та встановлених вимог уповноваженого органу, що здійснює регулювання та нагляд страхової діяльності. Страхові випадки на всій території України супроводжуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком 0 800), а страхові виплати здійснюються страховиком на підставі надісланих заяв застрахованих осіб та медичних документів, що встановлюють факт хвороби, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, або для отримання в касі банківської установи за вибором отримувачів коштів.
Тому вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність у учасника закупівлі представництва в Одеській області незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» (Учасників) у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції з підстав невідповідності кваліфікаційним умовам, зазначеним у Тендерній документації.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Відповідно до ЗУ «Про страхування» Страховик зобов’язаний укласти договір перестрахування тільки в тому випадку, якщо страхова сума за окремим предметом договору страхування перевищує 10 відсотків суми сплаченого статутного капіталу і сформованих вільних резервів та страхових резервів. В інших випадках перестрахування ризиків відбувається відповідно до внутрішньої політики Страховика. Також, Законом не передбачено обов’язку проводити перестрахування ризиків лише у перестраховиків-нерезедентів, як і не обумовлено необхідність наявності певного рейтингу перестраховика. В даному випадку розмір страхової суми не вимагає обов’язкового перестрахування.
Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі.
Вимоги Суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника усунути порушення Закону шляхом внесення відповідних змін до положень Тендерної документації:
1) виключити положення про наявність в учасника представництва страхових компанії в Одеській області;
2) виключити положення про наявність власного департаменту врегулювання страхових випадків в Одеській області;
3) виключити положення про обов’язкове перестрахування ризиків.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.PDF 19.11.2021 16:28
- 23.11.2021 протокол щодо надання розяснень.docx 23.11.2021 13:36
Дата подачі:
19.11.2021 16:28
Вирішення:
Доброго дня !
Замовник розглянув Ваше звернення, а саме вимогу про усунення порушення від 19.11.2021, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, та надає наступні роз’яснення на звернення:
1. Законодавство у сфері перестрахування дійсно не передбачає обов’язкового перестрахування ризиків у перестраховика - нерезидента. Але це є вимога тендерної документації Замовника для підтвердження надійного страхового захисту застрахованих осіб у зв’язку з великим значенням, яке Замовник приділяє «Добровільному медичному страхуванню на випадок захворювання вірусом COVID-19 працівників, які працюють у медичних закладах охорони здоров’я» в умовах пандемії коронавірусної хвороби».
2. Замовником встановлені в тендерній документації такі вимоги, як наявність в учасника представництва страхових компанії в Одеській області та положення про наявність власного департаменту врегулювання страхових випадків в Одеській області, для зручності застрахованим особам комунікувати зі страховиком у разі настання страхового випадку захворювання вірусом COVID – 19, оскільки медичні заклади та працівники медичних закладів, які страхуються на випадок захворювання вірусом COVID - 19 перебувають та проживають на території Одеської області.
Враховуючи викладене, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Дякую за запитання.
Статус вимоги:
Задоволено