-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Придбання обладнання та предметів довгострокового користування (код ДК 021-2015 Єдиного закупівельного словника- 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) (ноутбук, код ДК 021-2015 Єдиного закупівельного словника- 30213100-6- Портативні комп’ютери -3 шт.; моноблок, код ДК 021-2015 Єдиного закупівельного словника 30213000-5 -Персональні комп’ютери-6шт. )»
Завершена
228 660.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 143.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 143.30 UAH
Період оскарження:
15.11.2021 11:34 - 27.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
467a916c874b4676a8844745d3c20bca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-15-004935-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол №132.pdf 19.11.2021 10:28
Дата подачі:
18.11.2021 19:23
Вирішення:
Шановний учаснику, у відповідь на Вашу вимогу повідомляємо: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону , тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Повідомляємо, що при формуванні тендерної документації враховувалося: досвід минулих закупівель, необхідність безперебійної роботи ноутбуків, моноблоків , що закуповується, якісне та оперативне гарантійне обслуговування. Враховуючи досвід Замовника відсутність сервісного центру у м. Львові створює незручності для швидкого обслуговування техніки та унеможливлює ефективне використання робочого часу працівниками. Згідно п.12.Додатку №1 тендерної документації передбачено: Для підтвердження наявності сервісного центру Учасник повинен надати: довідку в довільній формі з адресою та номерами контактних телефонів сервісного центру, яка підтверджує наявність приміщення (сервісного центру), розташованого в м. Львів, разом з копіями документів, підтверджуючих право на використання цього приміщення (приміщень) в якості сервісного центру. У разі відсутності сервісного центру Учасника в місті Львові Учасник повинен надати копії діючих (діючого) договорів (договору) з підприємствами (підприємством), розташованими (розташованим) в м. Львів, на виконання робіт щодо гарантійного обслуговування товару, що являється предметом закупівлі, разом з адресою та номерами контактних телефонів цих підприємств, або лист від Виробника щодо сервісного центру Виробника, розташованого в м. Львів з адресою та номерами контактних телефонів сервісного центру на базі якого можливо проводити гарантійне обслуговування всієї продукції даного Виробника.
Дану вимогу Замовник вважає недискримінаційною. Підтвердженням цього така вимога є в наступних закупівлях контролюючих органів: UA-2020-09-18-001964-b , UA-2019-09-02-001673-a.
Щодо дискримінаційної вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника -Замовник не встановлював в тендерній документації такої вимоги.
Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено