-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
64 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 320.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 320.50 UAH
Період оскарження:
14.11.2021 15:29 - 19.11.2021 00:00
Вимога
Вирішена
щодо усунення дискримінаційних умов
Номер:
7d2e68aae8244f26bf07bc3a589bd8c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-14-000043-b.a1
Назва:
щодо усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 9 , ВИМОГИ, викладених у Додатку №3 до тендерної документації, учасник повинен надати «Гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника, якщо їх повноваження поширюються на територію України), який засвідчує факт відносин між учасником і виробником, та яким підтверджується можливість вчасної та в повному обсязі поставки товару, який є предметом закупівлі»
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням даного, вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону, оскільки значно звужують коло учасників, так як за таких умов взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Крім того, варто зазначити, що безпосередньо сам виробник являється зареєстрованою у встановленому порядку юридичною особою та суб’єктом господарювання, що крім виготовлення продукції може займатися і її реалізацією, зокрема шляхом участі в публічній закупівлі.
За таких обставин учасники, які не являються виробниками продукції, об’єктивно не матимуть можливості брати участь у процедурі закупівлі, а безпосередньо виробники перебуватимуть в більш привілейованому становищі, що прямо заборонено відповідно до законодавства про публічні закупівлі.
В свою чергу, учасник може мати в наявності продукцію відповідно до предмета закупівлі на підставі раніше укладених угод, а отже об’єктивно не потребує отримання будь-яких гарантійних або авторизаційних листів від виробника, оскільки фактично має можливість поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією.
Зокрема, звертаємо Вашу увагу на те, що вимога щодо надання гарантійного листа від виробника була визнана дискримінаційною Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9702-р/пк-пз від 19.09.2018 року.
До того, Міністерством охорони здоров'я спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України було підготовлено низку рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які викладені у спільному листі N 01.7/33810 від 19.12.2018 (http://moz.gov.ua/uploads/1/9246-moz_mert.pdf). Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів. До розробки рекомендацій були залучені відповідні департаменти МЕРТ і МОЗ, які мають значний досвід в організації публічних закупівель, а також ГО «Центр протидії корупції», «Трансперенсі Інтернешнл».
У відповідності з пунктом 8 даних рекомендацій вимогу щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки визнано такою, що не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників процедури закупівлі.
З урахуванням вищенаведеного, просимо Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з Додатку №3 до тендерної документації вимогу, відповідно до якої учасник повинен надати «Гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника, якщо їх повноваження поширюються на територію України), який засвідчує факт відносин між учасником і виробником, та яким підтверджується можливість вчасної та в повному обсязі поставки товару, який є предметом закупівлі» або, задля сприяння розвитку здорової конкуренції, доповнити дану вимогу можливістю надання учасниками альтернативних гарантій на кшталт: «або учасник повинен надати інформацію про технічні та якісні характеристики предмету закупівлі шляхом надання відповідних документів (договір/або накладна/або акт приймання-передачі), додатково такі учасники повинні надати гарантійного листа, яким підтверджують можливість поставки даного товару у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені замовниками торгів».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.11.2021 09:39
Вирішення:
Шановний Учаснику, зауваження щодо усунення дискримінаційних умов буде врахоано та відповідні зміни будуть внесені до Технічного опису предмету закупівлі
Статус вимоги:
Задоволено