-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
12 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 500.00 UAH
Період оскарження:
12.11.2021 16:31 - 09.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації на закупівлю по предмету: «ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія»
Номер:
c17334eb8f0349fca6c6da5469a65a67
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-12-003094-c.c1
Назва:
Вимога про виключення встановлених незаконних та дискримінаційних вимог з тендерної документації на закупівлю по предмету:
«ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія»
Вимога:
12 листопада 2021 року ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ “ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРИ ТА БАЛЕТУ ІМЕНІ М.В.ЛИСЕНКА” (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкриті торги по предмету: «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-11-12-003094-c .
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ознайомившись із тендерною документацією на закупівлю товару по предмету: «ДК 021 - 2015:09310000-5 Електрична енергія», що оприлюднена Замовником 12 листопада 2021 року, вважаємо що, наведені нижчі вимоги, що містяться у тендерній документації мають дискримінаційні та незаконні вимоги, що порушують принципи здійснення закупівлі, в частині передбачених статтею 5 Закону та обмежують наше право на участь у процедурі закупівлі.
Пунктом 3 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена наступна вимога, до учасників, які бажають прийняти участь у закупівлі:
Відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону та з метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни тендерної пропозиції щодо предмета закупівлі, учасники у складі тендерної пропозиції надають гарантійний лист у довільній формі, в якому гарантують дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України та розрахунок ціни своєї тендерної пропозиції згідно наведеного нижче розрахунку.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Ціна тендерної пропозиції = Цфакт*Ф, де:
Цфакт – вартість електричної енергії за 1 кВт/год. на розрахунковий період;
Ф – плановий обсяг споживання електричної енергії (кВт*год), який Замовник має намір придбати за результатами цієї процедури закупівлі.
Розрахунок вартості електричної енергії (Цфакт), здійснюється наступним чином:
Цфакт=(Цод*(1+К/100)+Тп+В)*1,2; де:
«Цод» - ціна за 1 кВт*год електричної енергії.
«Цод» для даної процедури закупівлі не може бути нижчою прогнозованої ціни РДН ОЕС України, яка для даної закупівлі визначається як значення середньозваженої ціни РДН ОЕС України за даними ДП «Оператор ринку», що розміщені на його веб-сайті www.oree.com.ua за місяць, що передує даті останнього дня подання пропозицій, збільшеної з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). «Цод» не включає ПДВ, Тп, К, В.
«Тп» - затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послуги передачі електричної енергії затвердженого постановою НКРЕКП № 2353 від 09.12.2020 року «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК УКРЕНЕРГО» на 2021 рік» у розмірі 0,29393 грн./кВт*год (без ПДВ). «Тп» є регульованою складовою ціни Договору
«В» - затверджений постановою НКРЕКП від 11.06.2021 № 971 тариф на здійснення операцій купівлі-продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку в розмірі 0,00323 грн./кВт*год . «В» є регульованою складовою ціни Договору.
«1,2» -математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ) – 20%), яке нараховується згідно Податкового кодексу України.
«К» - коефіцієнт прибутковості Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), запропонований Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Цод), %. Величина «К» не може бути від’ємною.
*Примітка. З метою запобігання демпінгу серед Учасників, Замовник буде відхиляти пропозиції Учасників, в яких величина маржі буде від’ємна.
До розгляду приймаються тендерні пропозиції з ціною, що є не нижче ціни, розрахованої за вищенаведеним розрахунком, та яка включає в себе ціну електричної енергії (з урахування ПДВ), ціну на послуги з передачі електричної енергії (з урахуванням ПДВ) відповідно тарифу на послуги з передачі електричної енергії, затверджених зазначеними постановами НКРЕКП.
Вважаємо, що наявність встановлених Замовником вказаних вимог у тендерній документацією не обґрунтована Замовником у відповідності до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», порушують принцип «вільної ціни електричної енергії», що передбачений Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», а відтак є дискримінаційними до відношенню до потенційних Учасників, що є суб’єктами ринку електричної енергії у тому числі і до особи, що подала дану вимогу, а тому вони мають бути виключені з умов тендерної документації, виходячи з наступного.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), встановлено, що: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством України не передбачено обов’язку Учасниками ринку електричної енергії розраховувати ціну електричної енергії, за яку Учасник згоден виконати замовлення Замовника за встановленою останнім у тендерній документації формулою.
Відповідно до підпункту 3.1.1. пункту 3.1. (Договірні умови постачання електричної енергії на роздрібному ринку) розділу ІІІ. (Постачання електричної енергії на роздрібному ринку) Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», далі – Постанова, постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником «останньої надії».
Згідно підпункту 3.1.2. Постанови, для забезпечення постачання електричної енергії споживачам електропостачальник здійснює купівлю електричної енергії на ринку електричної енергії за вільними цінами. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах.
Таким чином, розрахунок ціни електричної енергії Учасниками, які бажають прийняти участь у даній закупівлі за формулою встановленою у тендерній документації, порушують Постанову, а також позбавляють Учасника, як під час подання тендерної пропозиції для у часті у закупівлі, так і у майбутнього після укладення договору про закупівлю із Замовником поставляти електричну енергію за вільними цінами, а відтак дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх потенційних учасників, які бажають прийняти участь у закупівлі в тому числі і по відношенню до особи, що подала вимогу.
Замовник в даному випадку не має права вимагати щоб цінові пропозиції учасників були на певному ціновому рівні. Причини та порядок формування ціни кожним учасником визначаються індивідуально, виходячи з певних конкретних умов та обставин кожного учасника, що можуть істотно відрізнятись.
Слід зазначити, що відповідно до частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.
Відповідно частини 12 статті 29 Закону якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Таким чином, Законом не передбачене право замовника до аукціону до розгляду приймати тендерні пропозиції з ціною, що є не нижче ціни, розрахованої за вищенаведеним розрахунком, та яка включає в себе ціну електричної енергії (з урахування ПДВ), ціну на послуги з передачі електричної енергії (з урахуванням ПДВ) відповідно тарифу на послуги з передачі електричної енергії, затверджених зазначеними постановами НКРЕКП.
Також слід зазначити, що ненадання або невідповідність умовам тендерної документації розрахунку ціни своєї тендерної пропозиції не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Отже, враховуючи зазначене, зазначені вище вимоги тендерної документації не відповідають вимогам ст. 28,29 31 Закону України «Про публічні закупівлі» і порушують принципи закупівель, що передбачені ст. 5 Закону, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою дотримання Замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо виключити вказані вимоги із тендерної документації у процедурі закупівлі: відкриті торги по предмету: «ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія» згідно ідентифікатора оголошення, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за № UA-2021-11-12-003094-c .
Одночасно, повідомляємо, що у випадку незадоволення вказаної вимоги з метою захисту своїх порушених прав, ми будемо змушені скористатися механізмом процедури оскарження, що передбачений статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом подачі відповідної скарги до постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА ТЕАТР ЛИСЕНКА.PDF 30.11.2021 19:21
Дата подачі:
30.11.2021 19:21
Вирішення:
Шановний учаснику!
Ми уважно ознайомились з вашою вимогою та готові відповісти наступне:
В силу високої волатильності ринку електричної енергії, де ціна може змінюватися на понад 10% протягом доби, прогнозувати фіксовану ціну для розрахунку очікуваної вартості без прив'язки до зміни біржових котирувань на великий час наперед є безвідповідально та майже неможливо.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ДП ХНАТОБ завжди дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації та надає учасникам закупівлі можливість самостійно реалізовувати принципи вільної ціни електричної енергії, що передбачений Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» (далі-Постанова), при цьому п. 3.2.7 Постанови містить формулювання: «ціна та/або порядок її розрахунку» щодо істотних умов договору про постачання електричної енергії, тож регулятор дозволяє застосовувати порядок розрахунку ціни.
Абз. 1 ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), встановлено, що: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою запобігання необґрунтованого заниження (демпінгу) ціни тендерної пропозиції щодо предмета закупівлі Замовник, спираючись на рекомендації регулятора та лист Мінекономіки № 3304-04/54265-06 від 11.12.2018, вимагає від учасників у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист у довільній формі, в якому потенційні учасники гарантують дотримання порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України та розрахунок ціни своєї тендерної пропозиції згідно наведеного у пункті 3 розділу V тендерної документації.
Бажаємо відзначити, що у проекті договору, який міститься у Додатку 2 тендерної документації, формульний розрахунок не застосовується, а оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону згідно з п.1 ст.29 Закону, тож скарги шановного Учасника з приводу позбавлення можливості «як під час подання тендерної пропозиції для участі у закупівлі, так і у майбутнього після укладення договору про закупівлю із Замовником поставляти електричну енергію за вільними цінами» не обґрунтована, та містить маніпулювання формулюваннями.
Відповідно до частини першої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції. В такому випадку розкриття інформації про ціну тендерної пропозиції учасника на цьому етапі є порушенням законодавства з питань публічних закупівель. Тендерна пропозиція учасника, яка містить інформацію про ціну тендерної пропозиції цього Учасника, що є доступною для перегляду на цьому етапі, вважається такою, що не відповідає умовам та вимогам цієї тендерної документації, та буде відхилена Замовником. Замовник вимагає надати лише гарантійний лист про додержання учасниками порядку формування своєї цінової пропозиції за цінами на електричну енергію, які встановлені на ринку України та розрахунку ціни згідно наведеного у пункті 3 розділу V тендерної документації.
На підставі вищезазначеного Замовник не бачить причин для задоволення вимоги шановного учасника, з тим дякуємо за увагу до наших закупівель та спільне бажання дотримуватися усіх норм законодавства України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.12.2021 13:09