• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Придбання шкільного автобуса для Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Шкільний автобус)»

Торги не відбулися

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 12.11.2021 16:14 - 24.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 803caf862a094da9b358aaf44b9e04cd
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-12-015051-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник, розглянувши Ваше звернення повідомляємо наступне. Варто зазначити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 Закону. Статтею 23 Закону, на замовника прямо покладається обов’язок визначати у технічній специфікації опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частина 3 ст. 23 Закону визначає, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Іншими словами, при визначенні предмету закупівлі, за результатами проведених попередніх ринкових консультацій, замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим «зазначенням або еквівалент». По тексту звернення, Ви посилаєтесь на ДСТУ 7013:2009 і самі зазначаєте що цим стандартом встановлюються саме технічні вимоги до предмету закупівлі. Сертифікатом відповідності або сертифікат типу підтверджують відповідність предмета закупівлі технічним вимогам цього стандарту. Зазначимо також, що кожен транспортний засіб, будь то автомобіль, автобус, тощо, виробляються в комплектаціях як із кондиціонером або клімат - контролем так і без них, його встановлення – це додаткова якісна комфортна опція для водія або пасажирів. Шкільні автобуси будь якого українського виробника (ATAMAN, ЕТАЛОН, ЗАЗ, або Богдан) можуть бути обладнані даною опцією і це безпосередньо стосується вимог до якості товару, про що ідеться в пункті 3 статті 23 Закону. Якщо проаналізувати технічну літературу виробників шкільних автобусів (ATAMAN, ЕТАЛОН, ЗАЗ, БОГДАН) то всі виробники зазначають в ній можливість обладнання даною опцією автобусів для перевезення школярів. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення вимог до предмету закупівлі, проведення самої закупівлі та прийняття відповідних рішень. Дану умову тендерної документації може задовільними більш як 3 Виробника, кожен з яких має декілька дистриб’юторів, тим самим наявна конкуренція. Стосовно рішень органу оскарження, звертаємо Вашу увагу, вони не є загальноприйнятою практикою, а стосуються певної закупівлі, її оскарження, а також, трапляються випадки коли однотипні скарги мають кардинально різні результати розгляду органом оскарження. Резюмуючи вищевикладене, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині, Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, та запрошуємо усіх бажаючих брати участь в процедурі закупівлі за рівними для всіх учасників вимогами, та звертаємо увагу потенційних учасників на пункт 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», де зазначено, що єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій - є «Ціна». Дякуємо за звернення !
Статус вимоги: Відхилено