• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-92, дизельне паливо

Завершена

23 640 090.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 118 200.45 UAH
Період оскарження: 12.11.2021 14:40 - 09.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: 2b88ba27fa344bb487749461eab8649e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-12-011740-a.a1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Маємо підозру, що Замовник навмисно не визначає окремі лоти в закупівлі, оскільки може мати зацікавленість у співпраці з конкретним постачальником. Такі дії з боку Замовника призводять до знищення конкуренції, що прямо суперечить нормам, визначених в статті 5 та в статті 22 Закону «України про публічні закупівлі» в частині заборони встановлення в документації дискримінаційних умов. З огляду на зазначене, вимагаємо внести зміни до закупівлі, шляхом поділу на лоти, відповідно до адрес розташування РЕМ задля створення конкурентного середовища. У випадку не задоволення вимоги – будемо вимушені звернутися із відповідними заявами про можливе виявлення вчиненого кримінального правопорушення до компетентних органів.
Вирішення: Уповноважена особа ТОВ "Луганське енергетичне об’єднання" та представники служби транспорту та логістики уважно розглянувши Ваше звернення, повідомляють наступне. Так як інформація, викладена у вимозі (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-12-011740-a) містить зауваження щодо порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених у ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - встановлення таких вимог, що не дозволить іншим потенційним учасникам прийняти участь та обрання переможцем учасника під якого було заздалегідь прописані відповідні кваліфікаційні критерії, вирішено надати розгорнуту відповідь на отримані звинувачення. Поряд з такими принципами здійснення закупівель, як недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням одним з перших принципів, викладених у ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» здійснення публічних закупівель – є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Всі закупівлі будь-якого Замовника ґрунтуються виключно на його потребі з урахуванням діяльності таких Замовників, але з дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». Вимога, викладена у Таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації, щодо розташування АЗС, які є власністю учасника або використовуються на правах партнерських договорів , продиктована не якимось бар’єром, а кількістю автотранспортної техніки, яку має підприємство та основою його діяльності – безперебійним забезпеченням електропостачання області. Кількість автотранспортної техніки підприємства налічує понад 350 одиниць, головною метою є виконання аварійно-відновлювальних робіт з відновлення пошкоджень ліній електропередач в умовах негоди або війскових дій, коли без електропостачання залишаються тисячі споживачів (підприємство знаходиться в зоні операції Об’єднанних сил) та виконання графіків запланованих робіт, тому будь-який транспортний засіб підприємства повинен мати можливість здійснити заправку в у будь-якій точці області. Будь-який потенцій учасник процедури закупівлі може взяти участь у процедурі, надати свої пропозиції та не обмежений у участі, якщо кваліфікація такого учасника достатня для забезпечення вихідних даних замовника на яких ґрунтується його потреба, а не вимагати скласти умови тендерної документації під власні можливості, аргументуючи такі вимоги розташуванням власних АЗС та зводячи все до застосування непрозорого підходу під час формування умов тендерної документації. Замовник не вимагає наявність тільки власних АЗС, тому кожен потенційний учасник може укласти партнерські договори та прийняти участь у закупівлі. Таким чином, замовником, дійсно, прораховано відповідні кваліфікаційні критерії, але виключно з обґрунтуванням встановлення таких критеріїв. Ваш намір звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів є Вашим правом, як будь-якого учасника процедури закупівлі та передбачений ЗУ «Про публічні закупівлі», проте наголошуємо, що положеннями абз.2 ч.5 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. В своїй скарзі Ви посилаєтесь на Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454, який втратив чинність. Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у Порядку (Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок), встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Пунктом 39 ч. 1 ст. 1 Закону встановлено, що частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктами 34 ч.1 ст.1 Закону та за показником четвертої цифри тобто за класом Єдиного закупівельного словника. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг. З наведених норм права слідує, що визначення предмета закупівлі та поділ його на частини (лоти) є виключним правом замовника, здійснюється ним на власний розсуд, виходячи з економічної доцільності та господарських інтересів з дотриманням порядку, встановленому Уповноваженим органом. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) передбачає право Замовника здійснювати поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його господарських потреб. Зважаючи на зазначене закупівля паливо-мастильних матеріалів (ПММ) за даною процедурою закупівлі в одному лоті жодним чином не дискримінує учасників, та не суперечить вимогам Закону. Транспортні засоби дільниць служби транспорту та логістики Товариства, розташовані територіально по зонам обслуговування районів електричних мереж (далі – РЕМ), в свою чергу зони обслуговування РЕМ поділені на декілька дільниць. Згідно організаційної структури ТОВ «ЛЕО» РЕМи не є юридичними особами та не здійснюють відокремлену економічно-господарську діяльність. Закупівля і розподіл, рух по бухгалтерському обліку всіх ТМЦ, необхідних для господарської діяльності Товариства, до яких відносяться і паливо-мастильні матеріали, здійснюється централізовано службами апарату управління. Також наголошуємо, що ТОВ "Луганське енергетичне об’єднання" заінтересоване у придбанні ППМ у одного постачальника і одночасно, так як це позитивно впливає на формування ціни на замовлену продукцію Враховуючи зазначене ТОВ "Луганське енергетичне об’єднання" визнало за недоцільне визначати окремі лоти в закупівлі ПММ, а проводити закупівлі одним лотом в цілому.
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 26.11.2021 14:03
Підтвердження вирішення: Відповідь надана (вимога не задоволена)