-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Карпатського національного природного парку на площі 13046 га
Торги не відбулися
3 951 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
12.11.2021 12:27 - 12.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2021-11-12-001691-b, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників та порушення порядку оприлюднення тендерної документації і змін до неї
Номер:
fab85e9d366c4da38a9f0ed5c89f8c00
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-12-001691-b.a2
Назва:
СКАРГА
що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2021-11-12-001691-b,
стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником
дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
та порушення порядку оприлюднення тендерної документації і змін до неї
Скарга:
Стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником
дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
та порушення порядку оприлюднення тендерної документації і змін до неї
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація.pdf 23.11.2021 18:03
- Відомості з ЄДРПОУ.pdf 23.11.2021 18:03
- Скарга.pdf 23.11.2021 18:03
- Скарга.doc 23.11.2021 18:03
- документи, що підтверджують наявність працівників.pdf 23.11.2021 18:03
- Рішення від 26.11.2021 № 26469.pdf 26.11.2021 15:59
- інформація про перенесення розгляду скарги + запит Замовнику від 06.12.2021 № 15019.pdf 06.12.2021 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.12.2021 № 27507.pdf 14.12.2021 14:07
- Рішення від 13.12.2021 № 27507.pdf 16.12.2021 14:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.11.2021 18:08
Дата розгляду скарги:
06.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.11.2021 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.12.2021 14:02
Дата виконання рішення Замовником:
23.12.2021 14:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерний комітет Карпатського національного природного парку вирішив виконати рішення Антимонопольного комітету України №27507-р/пк-пз шляхом оприлюднення додатку до протоколу №101 від 19.11.2021 р
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації та усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
2d642f778d9f4e1091356c305b300a12
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-12-001691-b.a1
Назва:
Щодо порушення законодавства
та встановлення замовником дискримінаційних
вимог у тендерній документації
та усунення порушення під час
проведення процедури закупівлі
Вимога:
Карпатським національним природним парком (надалі – Замовник,) проводиться процедура закупівлі – «Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Карпатського національного природного парку на площі 13046 га., код за ДК 021:2015 – 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії» з очікуваною вартістю 3 951 300,00 грн. з ПДВ (інформація опублікована в електронній системі публічних закупівель Prozorro за номером оголошення: UA-2021-11-12-001691-b) (надалі – Процедура закупівлі).
Ми плануємо взяти участь у Процедурі закупівлі, та, ознайомившись із тендерною документацією (надалі – документація) виявили в ній положення, які обмежують принцип конкуренції при здійсненні державних закупівель та дискримінують учасників процедури.
Так, відповідно до п.1 Додатку 1 до Тендерної документації (Наявність обладнання та матеріально – технічної бази )Замовником вимагається надання, копії сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю».
Така вимога є дискримінуючою з огляду на наступне:
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Однак, згідно з частиною 4 статті 22 цього ж Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001:2015) затверджено наказом Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості"від 21.12.2015 р. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики.
З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ISO 9001:2015, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. За даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001:2015 також не є обов’язковою.
Крім того вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн. і більше. У разі відсутності сертифіката ISO, який вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який є необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця.
Враховуючи вищезазначене, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи здійснення закупівель, визначені статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У зв'язку з викладеним вимагаємо:
1) усунути правопорушення в процедурі закупівлі шляхом внесення змін до документації (інформація опублікована в електронній системі публічних закупівель Prozorro за номером оголошення: UA-2021-11-12-001691-b), а саме:
В п.1 Додатоку 1. Тендерної документації внести зміни, та виключити вимогу стосовно надання, копії сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю».
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 18.11.2021 14:21
Дата подачі:
17.11.2021 12:23
Вирішення:
Вимога (Скарга)׃
Щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації та усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Тендерний комітет Відповідаючи на Ваше запитання, повідомляє наступне. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних характеристик послуги загальновизнаним вимогам шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні, який визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг. Наявність у підприємства вказаного сертифікату на систему менеджменту якості, свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної-правової документації
Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Керуючись пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» також передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. З огляду на викладені норми вбачається, що замовник не позбавлений права самостійно визначати необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та інші критерії до предмета закупівлі і до учасників, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів, оскільки замовник має на меті отримання найкращого предмета закупівлі. У ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» зазначено, що запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту забезпечує створення можливостей для підвищення задоволеності замовників. ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю» встановлює вимоги до системи управління якістю, оскільки організація-учасник повинна показати свою здатність постійно надавати послуги, які задовольняють замовника та застосовані законодавчі та регламентовані вимоги. Саме тому замовник вважає за необхідне дотримуватись найактуальніших вимог та стандартів для забезпечення отримання найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих. На підставі вищевикладеного, замовник скористався своїм передбаченим законодавством правом на обрання необхідних та бажаних йому характеристик предмета закупівлі і учасника, встановивши вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне. Вимагаючи наявність зазначених сертифікатів, замовник визначає, що відповідність учасника всім зазначеним вимогам є ознакою його компетентності, дисциплінованості, що впливає на якість предмета закупівлі, і в свою чергу, збільшує вірогідність відповідності предмета закупівлі його інтересам. На сьогоднішній день є чинним Закон України «Про стандартизацію», який установлює правові та організаційні засади стандартизації в Україні і спрямований на забезпечення формування та реалізації державної політики у відповідній сфері. З огляду на викладене та з метою ефективного використання складових матеріально-технічної бази в процесі надання послуг учасником для забезпечення якості такої послуги, учасник має надати у складі тендерної пропозиції копію сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю».
Тому вказані в тендерній документації дані вимоги жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, не містять жодних дискримінаційних складових та не порушують права та законні інтереси учасників, що пов`язані з участю у процедурі. Даний факт підтверджується рішенням № 11674-р/пк-пз від 12.06.2020 р. (оголошення UA-2020-05-13-003231-а) та рішенням № 19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (оголошення UA-2019-11-25-003122-b) за результатами проведених моніторингів Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. На підставі викладеного, Замовник вважає зазначену Учасником вимогу безпідставною та залишає її без задоволення.
ВИРІШИЛИ: Доручити секретарю оприлюднити відповідь на вимогу (скаргу) на закупівлю UA-2021-11-12-001691-b Розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) Карпатського національного природного парку на площі 13046 га на електронному майданчику в системі «PROZORRO».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.11.2021 14:22