-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92 , Дизпаливо
Завершена
42 160.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 210.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 210.80 UAH
Період оскарження:
12.11.2021 12:04 - 18.11.2021 12:01
Вимога
Відхилено
Про АЗС
Номер:
43d142f7ae1242e1951ec2282ef5bab0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-12-007177-a.c1
Назва:
Про АЗС
Вимога:
ВИМОГА вилучення дискримінаційних умов
Оголошення містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Керуючись Оголошенням учасники повинні виконати наступні умови, передбачені п.7 Додатку 1 до Оголошення: «АЗС Учасника мають бути власними або орендованими (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від власника АЗС адресований на ім’я замовника із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника.»
З вище наведених вимог вбачається, що можливість участі у закупівлі Учасника, який використовує АЗС партнерів на договірних умовах не передбачена вимогами документації. Отже, Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі та не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Зазначене вище підтверджує те, що вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС.
Окрім того, Учасник повинен надати оригінал гарантійного листа від власника АЗС адресований на ім’я замовника із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника. Достатнім підтвердженням відносин між Учасниками та суб’єктом господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС є відповідні договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між суб’єктом господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків.
Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про лист від суб’єкта господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів.
Таким чином, вимога щодо надання листа від суб’єкта господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству.
Керуючись статтями 5 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до документації та доповнити можливість участі учасника з мережею партнерських АЗС та вилучити вимоги щодо надання листа від суб’єкта господарювання, що здійснює торгівлю пальним на АЗС.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.11.2021 12:58
Вирішення:
Беручі до уваги досвід проведення попередніх закупівель та вимоги бюджетного законодавства дана вимога є обов'язковою. Ця вимога є гарантом у договірних відносинах між бюджетною установою та стронньою організацією. Також дає змогу придбання товару безпосередньо у виробника за реальними цінами із мінімальними ризиками.
Статус вимоги:
Відхилено