• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Дезінфекційні засоби

Учасник закупівлі додатково підтверджує відсутність підстав для відмови згідно ч.2 ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі". Інформація про відсутність підстав надається у формі довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності).

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 500.00 UAH
Період оскарження: 11.11.2021 16:10 - 30.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін в Тендерну документацію

Номер: cc7718f617524cab84589c8e5036496e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-11-003003-b.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін в Тендерну документацію
Вимога:
Шановний Замовнику! Однією з ключових вимог до проведення відкритих торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Проте, згідно Додатку № 2 Технічна специфікація до тендерної документації містить дискримінаційні вимоги у вигляді встановлення в конкретних вимог до складу, обмеження та заборона різних діючих речовин, які не входять до складу замовлених. Вимоги до антисептичних засобів порушують Наказ МОЗ №798 та №236 від 04.04.2012р Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів: п.9.11. Медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або ІНШИХ швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) та Наказу МОЗ від 21.09.2010 №798 Про затвердження методичних рекомендацій “Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу ” Властивості антисептиків на основі спирту* * Сучасні високоякісні антисептики містять різні пом'якшувальні добавки для догляду за шкірою рук. 1) Згідно вимог позиція1 та 2: Засіб на основі етилового спирту не менш ніж - 75,0, хлоргексидину біглюконат від 0,5, перекис водню від 0,45. Обов’язкова наявність високоякісних добавок для догляду за шкірою: гліцерин, д-пантенол, вітамінний комплекс, екстракти чаю зеленого та евкаліпту, регулятор рН, інші речовини які забезпечують посилення та пролонгацію діючих речовин, вода з нанокластерами срібла. П.13. Відсутність в складі препарату фарбників, амінів, гуанідінів, кислот, бутандіолу, пропілових спиртів, триклозану, повідону, йоду, ферментів. Відсутність знежирюючого очищення шкіри. Позиція 3. Засіб для гігієнічної та хірургічної обробки рук на основі 2-пропанолу, вміст спирту не менше 75%, у вигляді рідини. П.10. Відсутність в складі препарату фарбників, віддушки, ЧАСів, амінів, гуанідінів, хлоргексидину, кислот, бутандіолубутандіолу, хлоргексидину, ПАР, 2-феноксіетанолу,перекису водню, повідону, йоду Наявність у складі засобу добавок (декспантенол та этилгексилгліцерин) для догляду за шкірою рук; Можливість зберігання засобу після відкриття протягом 12 місяців. Як видно наказами МОЗ регулюється кількість різних спиртів(понад 65,0%) та дозволені інші діючі речовини, які ви забороняєте. Тому Ваші вимоги повністю протилежні наказові і це вже є порушенням законодавства та дискримінацією учасників. Крім того, згідно вимог п.1. Засіб для гігієнічної та хірургічної обробки рук якимось чином має застосування антисептичної обробки шкіри стоп з метою профілактики грибкових захворювань, а також їх рецидивів; дезінфекції взуття з метою профілактики дерматомікозів; - це для цього закуповується засів, або яким чином, вами закуплений антисептичний засіб буде застосовуватись у відділеннях діалізу крові, трансплантації органів, у вашому закладі такі відсутні, то навіщо про це писати, яке має це відношення до потреб закупівлі? Вимога такого змісту трішечки дивна: Можливість зберігання засобу після відкриття протягом 12 місяців. Кожен засіб має термін застосування, відповідно після відкриття, бо як інакше, та гарантійний термін зберігання, як може 1л засобу у вашому закладі використовуватись 12 місяців, ви не дотримуєтесь санітарних норм, адже тоді у вас розхід засобу буде значно більший і 1л ніяким чином не вистачить на 12 місяців. Невзначай в п.3 ви зазначили: Засіб «Дезманол пур (Desmanol® pure)» виявляє пролонговану бактерицидну дію, але склад, який ви вказали, не містить жодної діючої речовини, яка б мала такі властивості. Ще одна вимога , яка містить дискримінаційний характер та властива лише зазначеному засобу: Засіб стерильно профільтрований (фільтр 0.45 / 0.2 µm) під час виробництва для попередження зараження мікроорганізмами, включаючи бактеріальні спори; стабільний протягом не менше 3 років. Отже, вимагаємо видалити вище зазначені дискримінаційні вимоги до антисептиків та викласти їх у відповідності до дії наказів МОЗ №798 та 236. 2) Вимога позиція5. Ферментативний миючий засіб для перед стерилізаційногоочищення виробів медичного призначення має свої упередження, а саме: Рідкий концентрат на основі комплексу ферментів, (що розчиняють білки, жири, вуглеводи) у кількості не менше 0,6% та неіоногенних ПАР у кількості не менше 10,0%. 1. Відсутність пошкоджу вальної дії на інструменти та матеріали, виготовлені із корозійностійких і нестійких до корозії металів, термостабільних і термолабільних матеріалів, скла, гуми, каучуків, полімерних, пористих матеріалів та інших (сталь, мідь, латунь, цинк, залізо, алюміній, поліетилен, полістирол, акрилнітрилобутадієнстирол, поліметилметакрилат, полікарбонат, поліоксиметилен, поліетилентерефталат, поліамід-6, полісульфон, полівінілхлоридтвердий та м'який; натуральний, бутадієнакрилонітрильний, ізобутенізопреновий та бутадієнстирольний, поліметилсилоксановий і фторований каучуки, хлоропреновагума, етиленпропілентерполімер, поліефіруретан, альгінат,силікони та інші). Отже, знову є обмеження діючих речовин та дуже детальний опис матеріалів із яких можуть бути зроблені ВМП? Навіщо так детально, для того щоб знайти у іншого запропонованого засобу невідповідність ? Ви знаєте який інструмент виготовлений із бутадієнакрилонітрильного каучуку чи виготовлений із поліетилентерефталату? Це штучно вигадана вимога для усунення конкурентів, тож це є також дискримінація учасників, оскільки обмежують коло учасників. Навіщо знову згадуєте застосування фементного засобу у відділеннях яких не маєте: Засіб може застосовуватися в усіх підрозділах закладів охорони здоров'я, зокрема, у операційних блоках, відділеннях інтенсивної терапії, неонатології, пологових будинках, центрах з трансплантації органів, клінічних, бактеріологічних, вірусологічних та інших лабораторіях. Вимога п.11. Термін зберігання засобу, у відкритій та повторно щільно закритій ємності такий же, як і у закритій оригінальній упаковці. Кожна Інструкція по застосуванню засобу містить всю інформацію про термін придатності та термін зберігання, якщо є такі обмеження виробник про них вказує, якщо їх не має, то це всім зрозуміло, окрім виробника заявленого вами засобу. 3) Вимога до складу засобу п.6. занадно відверта, щоб не зрозуміти про який засіб йдеться мова: До складу засобу входять: перкарбонат натрію - не більше 15,1%, тетраацетилетилендіамин - не більше 9,9%, протеаза - не менше 0,2%, ліпаза - не більше 0,1%, амілаза - не менше 0,1%, целюлаза - не менше 0,03% (діючі речовини); інгібітори корозії, лимонна кислота, карбонат натрію, сульфат натрію, похідні ЕДТА, неіоногенні сурфактанти, комплексоутворювач, інші допоміжні речовини до 100,0. До складу робочих розчинів входять: надоцтова кислота, протеаза, ліпаза, амілаза, целюлоза (діючі речовини); інгібітори корозії, лимонна кислота, карбонат натрію, сульфат натрію, похідні ЕДТА, неіоногенні сурфактанти З таким конкретним обмеженням жодного еквіваленту не має, тож це є дискримінацією. Далі вимога взагалі не професійна: Вимога п.5. вказує, що у вашому закладі не все гаразд із дотримання санітарних норм, хоча б Наказ МОЗ 03.08.2020 № 1777 , перегляньте його зміст: 1) перед проведенням дезінфекції слід ретельно очистити будь-яке обладнання мийними або ферментними засобами для очищення; слід видалити видимі органічні залишки (наприклад, залишки крові і тканин) і неорганічні солі шляхом очищення;очищати обладнання слід якомога раніше після використання (наприклад, в місці використання), з метою недопущення висихання забруднювачів (процес очищення після висихання більш тривалий і менш ефективний, внаслідок чого знижується або втрачається ефективність дезінфекції); Як видно із вимог засіб замовлявся за конкретним застосуванням, за яким і буде застосовуватись: Засіб для дезінфекції, достерилізаційного очищення, дезінфекції високого рівня та стерилізації, але навіщо прописувате, що як правило не використовуєтья : Засіб може бути також використаний в підлогомийних, посудомийних, пральних машинах. П.15. Засіб застосовується для дезінфекції тканин будь-якого ступеню забруднення. Білизну різного ступеню забруднення (І-ІV ступенів) . Саме ці пункти дають змогу відхиляти всіх інших учасників, адже для таких цілей заклади використовують інші засоби, більш дешеві. Тож ця вимога є дискримінаційною. 4) Дискримінаційною є вимога п.7 до складу засобу: Засіб на основі ароматичних спиртів (2-дифенілетанол) – не менше 17,0%, ЧАСів (бензалконій хлорид – не менше 22,0%), амінів (n-С10-16-алкілтриметиленді) - не більше 1%, інгібітори корозії, неіоногенні ПАР. В складі препарату не повинні міститись альдегіди, хлор, надкислоти, окислювачі, кислоти, ферменти, гуанідіни. Кількість амінів – не більше 1%. Величина рН концентрату складає 8,6. Кількість діючих речовин не менш трьох. п. 10. Можливість використання робочих розчинів у системах серветок протягом 35 діб.- Яким чином ця вимога стосується засобу п.13. Засіб розфасовано у пластикові каністри по 5л. П.11. Можливість багаторазового використання розчинів методом занурення для дезінфекції виробів та інструментів протягом 35 діб. Ви справді будете використовувати засіб для дезінфекції протягом 35 діб, а як же випаровування, контроль? Ще одна дуже цікава та не менш дискримінаційна вимога позиція 8. Засіб для дезінфекції, перед стериліза-ційного очищення, стерилізації медичних інструментів, дезінфекції поверхонь 1. Засіб на основі ЧАС (диметилдиоктиламониум хлорид) – не менше 10.0%, лаурилпропілендіаміну – не менше 9.5.0%, алкілгуанінацетату – не менше 15.6%, феноксіпропанолу – не менше 15.0%, з наявністю антикорозійних добавок, неіонних ПАР, регулятора рН. 2. Кількість АДР у концентраті засобу повинна становити не менше 50%. Питання до складу зрозуміле, чому саме такий склад, яким наказом МОЗ керувались прописуючи саме його? Чому така висока концентраціяАДР? 3.Порушення закону в частині дискримінації є в кожній і наступній позиції: прописаний конкретний склад: Позиція 9. Дезінфекція та миття шкіри рук, тіла та слизових: Засіб повинен містити: срібла нітрат від 0,1-0,2%; лаурилсульфат натрію; оксиетильовані жирні спирти; комплекс спеціальних косметичних ПАР; олію ароматичну; кислоту молочну; алантоїн. Позиція 10. Засіб для дезінфекції невеликих поверхонь, обладнання. Готовий до застосування препарату вигляді рідини на основі комбінації спиртів: етанолу денатурованого – не менше 25,0%; 1-пропанол- не менше 35,0%; В складі засобу не повинні міститись альдегіди, аміни, гуанідіни, бутандіоли, ЧАСи, ПАР, барвники, хлоргексидин, кислоти, 2-феноксіетанол, йод, перекис водню, повідон, жирові речовини, у т.ч. комплекси по догляду за шкірою рук Позиція 11. Засіб для обробки та маркування операційного, ін’єкційного поля, шкіри перед та після проведення різних маніпуляцій . Засіб на основі комбінації 2-пропанолу не менш - 45,0% та 1-пропанолу не менш - 10,0%, з додаванням 2-біфенілолу - 0,2%, розчину перекису водню (30%) - 0,33%, барвники, які відносяться до харчових (Е 104, Е 110, Е 151).Відсутність в складі препарату віддушки, амінів, гуанідінів, хлоргексидину, кислот, бутандіолу, триклозану, повідону, йоду, домішок які пом’якшують шкіру. Практично не має можливості надати еквівалентні засоби інших виробників та виконати всі викладені вимоги, тому формальне зазначення про еквівалент ніяким чином не доводить неупередженість замовника та не дискримінацію учасників. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, ВИМАГАЄМО привести у відповідність до чинного законодавства України Тендерну документацію та внести відповідні зміни з вищезазначеними вимогами в Тендерну документацію (UA-2021-11-11-003003-b), оскільки вимоги є дискримінаційними обмежуючи коло учасників вказавши в тому числі згадку про Засіб «Дезманол пур (Desmanol® pure)». Дані технічні вимоги до засобів підходять тільки для одного виробника, і не дають можливості пропонувати еквіваленти іншого виробника, а це є штучним обмеженням. Якщо замовник к вважає інакше просимо вказати ще одного виробника засобів з такими технічними характеристиками, щоб довести всім учасникам, що існує мінімум два різних виробника засобів, які б відповідали 100% всім зазначеним вимогам в технічній частині тендерної документації замовника. Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю, Антимонопольного комітету України щодо надання ними належної правової оцінки умовам Оголошення на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація складена з дотриманням вимог статті 5, пункту 3 частини 2 статті 22, статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі». В Тендерній документації зазначені медико-технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, в Додатку № 2 до тендерної документації наведена Технічна специфікація. В Технічній специфікації зазначено: «*всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент». Еквівалентом в розумінні даної документації є товар, який за якісними характеристиками повністю відповідає товару, що є предметом закупівлі». Замовник під час формування тендерної документації самостійно визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, фінансування, тощо. Зазначення медико-технічних вимог жодним чином не є дискримінацією, чи таким що обмежує коло учасників, оскільки Замовником вказано про можливість подачі еквіваленту учасниками, а тому тендерна документація не містить вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Державний реєстр дезінфекційних засобів містить декілька тисяч зареєстрованих засобів, серед них багато еквівалентних засобів. Всі засоби, які планує закупити наш заклад розповсюджують по всій території України багато різних постачальників, тому вимоги скаржника є необґрунтованими. Замовник замовляє засоби, які необхідні для надання якісної допомоги та забезпечення надійного санітарно-епідеміологічного режиму в нашій установі та запобігання спалаху внутрішньо-лікарняної інфекції. Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури публічних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим Замовником вимогам. Що стосується Наказів МОЗ, на які посилається учасник, то Наказом МОЗ України від 03.08.2021р. N 1614 «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров'я та установах / закладах надання соціальних послуг / соціального захисту населення» визнано таким, що втратив чинність Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 04 квітня 2012 року N 236 "Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 червня 2012 року за N 912/21224. Відповідно до положень Наказу МОЗ України від 03.08.2021р. N 1614 «Про організацію профілактики інфекцій та інфекційного контролю в закладах охорони здоров'я та установах / закладах надання соціальних послуг / соціального захисту населення» усі питання, щодо забезпечення надання якісної (безпечної) медичної допомоги населенню вирішуються на рівні лікувального закладу і заклад самостійно вирішує що і в якій кількості йому потрібно для цього. Хочемо зауважити, що у Наказах на які посилаються у даній вимозі також вказано те, що у закладі (навіть у одному відділенні) повинно бути декілька різних антисептичних засобів. На питання- «Ви знаєте який інструмент виготовлений із бутадієнакрилонітрильного каучуку чи виготовлений із поліетилентерефталату?» Надаємо наступну відповідь - знаємо, бо дороговартісне обладнання потребує особливого ставлення до себе і використання тільки тих засобів які дозволено виробником обладнання.
Статус вимоги: Відхилено