• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015:42710000-6 «Машини для виробництва текстильних виробів» (Обладнання для пралень закладів освіти Святошинського району)

Завершена

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Період оскарження: 10.11.2021 16:36 - 27.11.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо порушення проведення Замовником процедури закупівлі

Номер: 816192e9655947ddbae4570d21302b42
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-10-003281-b.c2
Назва: СКАРГА в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо порушення проведення Замовником процедури закупівлі
Скарга:
Тендерний комітет Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації протоколом № 1230 від 10.11.2021 затвердив тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю: «ДК 021:2015:42710000-6 «Машини для виробництва текстильних виробів» (Обладнання для пралень закладів освіти Святошинського району), ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-10-003281-b. ТОВ «Рестеквіп» спеціалізується на поставці обладнання, яке є предметом закупівлі і має намір взяти участь у вказаній процедурі закупівлі. Крім цього ТОВ «Рестеквіп» взяв участь та пройшов кваліфікацію закупівлі UA-2021-08-02-002403-a, яка була оголошена Замовником щодо того самого обладнання, яке є предметом цієї закупівлі. Проте Замовник наразі визначив такі умови тендерної документації, які призводять до дискримінації потенційних учасників. Тому ТОВ «Рестеквіп» (далі також – Скаржник) змушене звернутися з цією скаргою та просити Антимонопольний комітет зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привівши її у відповідність до положень Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтування дискримінаційних умов тендерної документації. 1. Щодо наявності транспортних засобів: Згідно з п.5 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено таку кваліфікаційну вимогу до учасників закупівлі: Також в складі пропозиції учасник надає оригінал(и) свідоцтва про реєстрацію автотранспортних засобів (не менше трьох). За відсутністю у Учасника власного спеціалізованого автотранспорту надаються документи, які відповідають вимогам чинного законодавства, та надають Учаснику право користування транспортними засобами (договір оренди, надання послуг тощо), в них зазначається марка, модель, тип кузова, реєстраційний номер (не менше трьох транспортних засобів). Скаржник звертає увагу Антимонопольного комітету України на те, що відповідно до Технічного завдання (додаток 1 до тендерної документації) Замовник замовляє до постачання промислові пральні машини у кількості 6 штук. Враховуючи власний досвід у поставках аналогічного обладнання ТОВ «Рестеквіп» може та має технічну можливість поставити товар, що є предметом закупівлі, з використанням 1 транспортного засобу. Тобто, вказана кількість пральних машин може бути безпечно та якісно поставлена Скаржником за допомогою лише 1 транспортного засобу. Водночас умова тендерної документації щодо наявності 3 транспортних засобів штучно обмежує коло потенційних учасників. У закупівлі зможуть взяти участь виключно учасники, які мають у власності або оренді, 3 або більше транспортні засоби. Натомість учасники, які можуть надати економічну вигідну пропозицію та забезпечити якісну поставку, будуть відхилені замовником у зв’язку із відсутність у них більшої кількості транспортних засобів, ніж це насправді потрібно для здійснення поставки. Тобто, наявність такої умови в тендерній документації не дає ТОВ «Рестеквіп» можливості взяти участь в закупівлі, та своєю чергою порушує законні права та інтереси Скаржника. У ТОВ «Рестеквіп» відсутня можливість придбавати або орендувати непотрібні транспортні засоби, наявність яких призведе тільки до підвищення ціни тендерної пропозиції. Саме тому вимога щодо наявності 3 транспортних засобів є дискримінаційною та своєю чергою має бути виключена з тендерної документації. 2. Щодо надання декларації відповідності МТБ вимогам законодавства з охорони праці: Також відповідно до п.5 розділу 3 тендерної документації Замовник вимагає від учасників надання у складі тендерної пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Водночас додатком 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки визначений виключний перелік робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. До переліку включені такі роботи: 1. Виколювання, звалення, розпилювання і обробка блоків природного каменю, переміщення і навантаження їх в транспортні засоби. 2. Промислово-геофізичні дослідження свердловин. 3. Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. 4. Роботи в зонах дії іонізуючого випромінювання, електростатичного та електромагнітного полів, а також роботи із застосуванням лазерів, дозиметрів. 5. Водолазні роботи. 6. Експертиза стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб’єктів господарювання. 7. Сейсморозвідка. 8. Навчання з питань охорони праці працівників інших суб’єктів господарювання. 9. Буксирувальні роботи всіх видів на морському та річковому транспорті. 10. Монтаж, демонтаж, експлуатація, ремонт і переміщення насосних і землесосних установок, драг і земснарядів. 11. Обслуговування і ремонт акумуляторних батарей промислового призначення. 12. Обслуговування лампових, обладнання лампової, апаратури аерогазового контролю і сейсмопрогнозу. 13. Експлуатація та ремонт водозбірних споруд. 14. Гранулювання доменного шлаку. 15. Спорудження і обслуговування крижаних і поромних переправ, доріг, бродів. 16. Гідрометричні, гідрологічні і гідрохімічні роботи: на великих і середніх річках у період повені; рейдові виїзди на безмоторних човнах на озерах і водоймищах; роботи на річках і каналах, пов’язані з використанням човнових переправ, роботи і спостереження з льоду у період нестійкого льодоставу; гідрографічні обстеження водних об’єктів у важкодосяжних і необжитих районах. 17. Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо). 18. Верхолазні роботи та промисловий альпінізм. 19. Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я. 20. Обслуговування верстатів з обробки деревини і металів. 21. Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів. 22. Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів. 23. Ручне виробництво скловиробів (видування), де існує контакт працівника із скломасою. 24. Роботи в термічних цехах та дільницях на електротермічних установках підвищеної та високої частоти. ТОВ «Рестеквіп» звертає увагу Антимонопольного комітету України на те, що до вказаного переліку не включені роботи з монтажу, встановлення або підключення стандартного промислового обладнання. Тобто, монтаж, встановлення, введення в експлуатацію та підключення обладнання, яке є предметом закупівлі, відповідно до законодавства не вимагає наявності у учасника декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. В закупівлі можуть взяти участь тільки ті учасники, які мають декларацію на будь-які інші роботи, натомість інші учасники обмежені в участі у зв’язку з встановленням Замовником умови, яка не передбачена законодавством. Тобто, наявність такої умови в тендерній документації не дає ТОВ «Рестеквіп» можливості взяти участь в закупівлі, та своєю чергою порушує законні права та інтереси Скаржника. Наявність вимоги щодо надання декларації є дискримінаційною умовою, яка обмежує конкуренцію. Саме така вимога підлягає виключенню з тендерної документації. Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, щоб усі закупівлі здійснювалися, зокрема, за такими принципами: - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Додавання Замовником до тендерної документації непотрібних вимог призводить до явної дискримінації учасників та є зловживанням зі сторони Замовника. Натомість зобов’язання Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні умови призведе до проведення прозорої ефективної та конкурентної закупівлі і економії бюджетних коштів. Враховуючи викладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Зобов’язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «ДК 021:2015:42710000-6 «Машини для виробництва текстильних виробів» (Обладнання для пралень закладів освіти Святошинського району), ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-10-003281-b, а саме виключити дискримінаційні умови, які викладені в мотивувальній частині цієї скарги. Директор ТОВ «Рестеквіп» С.Г.Чемерський 22.11.2021
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.11.2021 18:19
Автор: ТОВ "РЕСТЕКВІП", Шевель Татьяна Петровна 380679159209 tatyana.shevel@np.kiev.ua https://np.com.ua/
Скарга
Виконана замовником

Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги

Номер: 205e695871ee41cdba325558973e9250
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-10-003281-b.a1
Назва: Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги
Скарга:
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» код ЄДРПОУ: 42865651 02091, м. Київ, Харківське шосе, буд. 172-Б, офіс 204 Замовник: Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації код ЄДРПОУ: 37498536 03148, м. Київ, вул. Якуба Коласа, 6-А Відомості про процедуру закупівлі: Відкриті торги «ДК 021:2015:42710000-6 «Машини для виробництва текстильних виробів» (Обладнання для пралень закладів освіти Святошинського району) Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-11-10-003281-b С К А Р Г А Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, далі за текстом – Замовник, оголосило публічні закупівлі за процедурою «Відкриті торги» на закупівлю товарів: ДК 021:2015: 42710000-6 «Машини для виробництва текстильних виробів» (Обладнання для пралень закладів освіти Святошинського району), ідентифікатор закупівлі – UA-2021-11-10-003281-b, далі за текстом – публічні закупівлі. Суб’єкт оскарження – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» (далі за текстом – Скаржник), будучи постачальником електричних побутових приладів та приймаючи участь в аналогічних публічних закупівлях, планує прийняти участь у вищезазначеній публічній закупівлі, подавши відповідну пропозицію. Разом з тим, уважно вивчивши тендерну документацію, нами були виявлені необґрунтовані та дискримінаційні вимоги, які обмежують можливість прийняти участь у вищенаведеній закупівлі Скаржнику. Отже вважаємо тендерну документацію такою, що містить дискримінаційні вимоги, які обмежують коло учасників та порушують законодавство у сфері публічних закупівель, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» у сфері публічних закупівель, з огляду на наступне: 1. Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та завантаження файлу(-ів) з, серед іншого, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Згідно з підпунктом 2.1 пункту 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ учасники повинні самостійно завантажити в електронну систему закупівель скановані копії документів у форматі «PDF» або «JPEG» на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно з статтею 16 Закону, а саме довідка в довільній формі, в якій зазначається наступна інформація: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені для постачання предмету закупівлі. Також зазначити керівника робіт щодо підключення та монтажу обладнання. Обов’язковою умовою є наявність в підприємства енергетика (для проведення пусконалагоджувальних робіт). Наявність працівника енергетика додатково підтверджується копією наказу про призначення, повідомленням про прийняття на роботу та квитанцією від уповноваженого органу. Більш того, згідно з підпунктом 2.3 вищезазначеного пункту щодо керівника робіт надати: - посвідчення щодо допущення до роботи в електроустановках напругою до 1000 В з результатами перевірки знань з охорони праці; - посвідчення щодо перевірки знань загального курсу з ОП; - посвідчення щодо перевірки знань НПАОП 0.00-1.71-13 «правила охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями» Щодо енергетика надати: - посвідчення щодо допущення до роботи в електроустановках напругою до 1000 В з результатами перевірки знань з охорони праці; - посвідчення щодо перевірки знань НПАОП 0.00-1.71-13 «правила охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями». З цього приводу зауважуємо, що у штаті Скаржника відсутній відповідний енергетик, але Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» для проведення відповідних робіт має договір на технічне обслуговування холодильного та технологічного обладнання з підприємством, яке має у штаті відповідних кваліфікованих спеціалістів (докази додаються). Отже вважаємо вимогу про наявність саме в штаті постачальника енергетика, який має посвідчення щодо допущення до роботи в електроустановках напругою до 1000 В з результатами перевірки знань з охорони праці та посвідчення щодо перевірки знань НПАОП 0.00-1.71-13 «правила охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями» дискримінаційною вимогою, оскільки це позбавляє можливості досвідчених постачальників обладнання, у т.ч. Скаржника, прийняти участь в цій публічній закупівлі, а також необґрунтованою та протиправною, оскільки предметом закупівлі є товари (постачання обладнання), а не роботи чи послуги, а тим паче чинним законодавством та тендерною документацією не забороняється залучати субпідрядників для виконання окремих робіт (послуг). Навпаки, замовник в тендерній документації допускає, зокрема, використання учасником транспортних засобів інших суб’єктів господарювання за договорами про надання послуг. Отже вимога тендерної документації на закупівлю обладнання щодо наявності виключно у штаті постачальника електрика є дискримінаційною та протиправною, адже обмежує коло потенційних учасників, адже постачальник обладнання повинен мати електриків, що мають посвідчення щодо допущення до роботи в електроустановках напругою до 1000 В з результатами перевірки знань з охорони праці. Скаржник не оскаржує необхідність залучення таких спеціалістів, але наголошує на тому, що вимога про наявність саме в штаті учасника - постачальника обладнання таких спеціалістів та неможливість їх залучення за відповідним договором є необґрунтованою та протиправною, тим паче у випадку, коли мова йде саме про закупівлю товарів. Як зазначалось вище, Скаржник за потреби залучає відповідних спеціалістів (докази додаються). Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. 2. У цілому Тендерна документація містить багато прихованих вимог щодо надання чисельних довідок, гарантійних листів та інформації, які не можуть бути предметом скарги, але поряд з цим в тендерній документації наявні явні суперечності, що роблять неможливим повного одночасного виконання Скаржником усіх вимог тендерної документації, а саме: Пунктом 6 розділу 6 тендерної документації прямо зазначено, що забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається. При цьому, згідно з умовами тендерної документації відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі, що Учасники підтверджують шляхом надання гарантійного листа. Разом з тим, додаток 3 до тендерної документації містить проект Договору, що включає в себе наступні пункти: 11.5. Не пізніше дати укладення договору про закупівлю Продавець надає забезпечення виконання договору в розмірі 5% (п’яти) відсотків вартості договору у формі банківської гарантії, що оформлена відповідно до вимог ст. 560 - 569 Цивільного кодексу України та постанови Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», для надання Продавцем Покупцю гарантій виконання своїх обов’язків за договором про закупівлю. 11.5.1. Забезпечення виконання договору повинно бути дійсним до 31.12.2021 року. 11.5.2. У разі ненадання Продавцем забезпечення виконання Договору, передбаченого п.11.5. Договору, Покупець має право розірвати Договір в односторонньому порядку. 11.5.3. Покупець має право обернути забезпечення виконання Договору на свою користь в разі повного або часткового невиконання Продавцем своїх обов’язків за цим Договором. 11.5.4. Внесення забезпечення виконання Договору або його обернення на користь Покупця не припиняє виконання зобов'язань Продавця за цим Договором. При цьому, згідно з умовами ТД учасники у складі пропозиції надають проєкт договору про закупівлю (відповідно до Додатку 2), який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього та лист-згоду з проєктом договору, що викладений в Додатку. Одночасно Замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити. Таким чином, тендерна документація містить взаємовиключні положення (наявність та одночасно відсутність забезпечення в окремих пунктах тендерної документації), які Замовник може використовувати на власний розсуд (Учасник має подати різну інформацію щодо забезпечення в окремих документах за тендерною документацією). Наявність вищенаведених необґрунтованих дискримінаційних вимог, які обмежують коло учасників та порушують законодавство у сфері публічних закупівель, порушує право та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП» у сфері публічних закупівель, зокрема обмежує право Скаржника прийняти участь у цій закупівлі через неможливість одночасного виконання усіх вимог, що зазначені у скарзі. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Встановити наявність порушення у сфері публічних закупівель Замовником під час проведення закупівлі UA-2021-11-10-003281-b 2. Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши порушення, що зазначені в скарзі. Додатки: 1. Договір на технічне обслуговування холодильного та технологічного обладнання 2. Підтвердження наявності електрика за вищенаведеним договором щодо технічного обслуговування 3. Підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів щодо поставки обладнання для пральні Директор І.С. Бугай 22.11.2021
Дата розгляду скарги: 03.12.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2021 18:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.12.2021 17:01
Дата виконання рішення Замовником: 08.12.2021 09:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни до тендерної документації внесено. Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВ "АГРОТРЕЙДІНГ ГРУП", Іван Бугай +380504115080 agrotreiding@ukr.net