-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №54 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, проспект Корабелів, 10 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
2 672 406.24
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 362.03 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 362.03 UAH
Період оскарження:
10.11.2021 15:35 - 22.11.2021 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на умови, що містяться у тендерній документації Замовника
Номер:
961d7ef6a10e4ac0863877508ddabe92
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-10-012428-a.c2
Назва:
Скарга на умови, що містяться у тендерній документації Замовника
Скарга:
УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі – Замовник) 10.11.2021 року було оголошено закупівлю на «Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №54 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, проспект Корабелів, 10 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)»
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій 26-11-2021, 20:00 год.
Очікувана вартість закупівлі – 2 672 406,24 грн.
Керуючись абзацом 1 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС «ЦЕНТР» реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «УКРАЇНСЬКИЙ ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС «ЦЕНТР» виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує наше право на участь в цій закупівлі, а саме:
1. Відповідно до п.2 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником вимагається довідка, що містить інформацію про наявність у Учасника досвіду виконання аналогічних договорів/аналогічного договору. На підтвердження виконання аналогічного договору надаються договір/договори предметом яких є виконання робіт: нове будівництво та/або реконструкція та/або реставрація та/або капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу будівель об’єктів освіти та/або будівель охорони здоров’я та/або адміністративних будівель.
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже ми маємо досвід виконання аналогічних договорів на капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу будівель об’єктів освіти, але станом на сьогодні ми не маємо вже виконаного договору.
Згідно пункту 4.1. нашого аналогічного Договору, строки виконання робіт - «з дати підпису договору 2021 року по 01.12.2022 року», згідно календарного графіку виконання робіт (Додаток №5).
Тобто, ми маємо аналогічний договір, але він ще не виконаний в повному обсязі, та не може бути виконаний, адже згідно умов укладеного нами договору, ми маємо ще цілий рік на його виконання.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закон України «Про публічні закупівлі» , Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тобто Закон не визначає, що такий аналогічний договір повинен бути повністю виконаним або виконаним в повному обсязі. Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо будь-якого відсотку виконання аналогічного договори тощо. Отже, вимога щодо підтвердження виконання аналогічного договору договору є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Просимо внести зміни до даного пункту, опублікувавши вимогу в наступній редакції: надаються договір/договори предметом яких є виконання робіт: нове будівництво та/або реконструкція та/або реставрація та/або капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу, виконаний в повному обсязі або який ще виконується Учасником.
Перелік доказів: аналогічний договір зі строком виконання робіт по 01.12.2022 р.
https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2021-09-22-005768-b-kapitalnyj-remont-systemy-pozhezhnoyi-syhnalizacziyi-ta-spovishhennya-navchalnoho
2. Відповідно до п.2 Додатку 2 до тендерної документації, Замовником вимагається надати відгук від контрагента, що вказаний у Довідці про наявність у Учасника досвіду виконання аналогічного договору. Відгук повинен містити предмет договору, його дату, номер та ціну, реквізити замовника (повне найменування, адреса, прізвище, ім'я, по-батькові керівника та номер телефону), інформацію про те що роботи за договором на дату надання відгуку виконані якісно та в повному обсязі відповідно до умов договору. Відгук повинен бути оформлений на фірмовому бланку (при наявності) та містити підпис керівника та печатку (при наявності) контрагента.
Достовірність підпису у відгуку від фізичної особи, або фізичної особи – підприємця, підлягає нотаріальному засвідченню.
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже ми маємо досвід виконання аналогічних договорів на капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу будівель об’єктів освіти, але станом на сьогодні ми не маємо повністю виконаного договору.
Згідно пункту 4.1. нашого аналогічного Договору, строки виконання робіт – «з дати підпису договору 2021 року по 01.12.2022 року», згідно календарного графіку виконання робіт (Додаток №5).
Тобто, ми маємо аналогічний договір, але з урахуванням строків його виконання, такий договір ще не виконаний в повному обсязі, тому ми не можемо надати відгук про виконання договору в повному обсязі відповідно.
Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п.3 ч.2 ст.16 Закон України «Про публічні закупівлі» , Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Тобто Закон не визначає, що такий договір повинен бути виконаний в повному обсязі. Закон не передбачає вимоги чи обмежень щодо будь-якого відсотку виконання аналогічного договори. Тому вимога щодо підтвердження виконання аналогічного договору договору є необгрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною.
Також, така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже ми не маємо відгуку, достовірність підпису у якому від фізичної особи підтвердження нотаріально.
Звертаємо Вашу увагу, що достовірність підпису встановлюють шляхом порівняння зі зразком підпису у паспорті громадянина, чи документа, що його замінює, а повноваження - з установчим документом , наказом, дорученням тощо.
Тобто, нотаріально завірення відгуку залежить від волі іншої особи , яка може не погодитися надати свій паспорт чи документа, що його замінює, а також документ про підтвердження повноважень такої особи та знайти час, щоб відвідати нотаріуса та витратити свій час на візит до нотаріуса.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати відгук з інформацією про виконання договору в повному обсязі та нотаріально посвідчити Достовірність підпису у відгуку, що є дискримінаційним по відношенню нас, як до Учасника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В тому числі, Замовником безпідставно покладає на учасників Процедури закупівлі додаткові матеріальні витрати, що призводить до здорожчання предмета закупівлі, що є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону – максимальна економія та ефективність.
Просимо внести зміни до даного пункту, опублікувавши вимогу в наступній редакції: Відгук повинен містити предмет договору, його дату, номер та ціну, реквізити замовника (повне найменування, адреса, прізвище, ім'я, по-батькові керівника та номер телефону), інформацію про те що роботи за договором на дату надання відгуку виконані чи виконуються якісно. Відгук повинен бути оформлений на фірмовому бланку (при наявності) та містити підпис керівника та печатку (при наявності) контрагента.
Перелік доказів: аналогічний договір зі строком виконання робіт по 01.12.2022 р.
https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2021-09-22-005768-b-kapitalnyj-remont-systemy-pozhezhnoyi-syhnalizacziyi-ta-spovishhennya-navchalnoho
3. Відповідно до п. 2 Розділ 5 тендерної документації зазначено, що Учасник в складі пропозиції повинен надати довідку з погодженням, що в разі визнання Учасника переможцем конкурентної закупівлі, він зобов’язується не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, надати Замовнику всі необхідні документи та підписаний договір з додатками на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціон.
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже одночасно положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено можливість Учасника відмовитись від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Додатково звертаємо увагу, що відповідно до положень ст. 627 Цивільного кодексу України, кожна сторона є вільною в укладенні договору, а визнання будь-якого учасника переможцем процедури закупівлі не зобов’язує такого учасника підписувати договір за результатом закупівлі.
Відповідним формулюванням положень тендерної документації, які не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та нормам Цивільного кодексу України Замовник вводить в оману учасників, та змушує їх надавати документи (довідку), які зобов’язуть Учасників вступати в договірні стосунки (та надавати документи, що передують таким договірним стосункам) з Замовником, чи порушуються права Учасників відповідно до Цивільного кодексу України.
Просимо внести зміни до даного пункту, опублікувавши вимогу в наступній редакції: в разі визнання Учасника переможцем конкурентної закупівлі, він повинен не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, надати Замовнику всі необхідні документи та підписаний договір з додатками на суму, що не перевищує ціну останньої пропозиції, поданої Переможцем в Аукціон.
Перелік доказів: Закон України «Про публічні закупівлі».
4. Відповідно до п. 1 Розділу 5 Додатку 2 до тендерної документації зазначений Перелік документів, які вимагаються від переможця закупівлі, в тому числі:
2) довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням грошей) або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону.
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже відповідно до Наказу МВС від 29.11.2016 № 1256 «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України», передбачено видачу довідки для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. При цьому ні цим Наказом, ні іншим нормативним документом, чинним в Україні, не передбачено видачу довідки щодо відсутності (наявності) судимості за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням грошей).
Просимо внести зміни до даного пункту, опублікувавши вимогу в наступній редакції: довідка, в довільній формі щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням грошей) або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону.
Перелік доказів: Закон України «Про публічні закупівлі» , Наказ МВС від 29.11.2016 № 1256 «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України».
5. Відповідно до п. 7 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що ціна пропозиції визначається Учасником відповідно до вимог національних стандартів, але не виключно, а саме: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Така вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, адже ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» втратили свою чинність.
09 листопада набув чинності наказ МІНРЕГІОНУ «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» № 281 від 1.11.2021 р.
Така Дискримінаційна вимога передбачає, що ціна пропозиції повинна визначатись відповідно до вимог норми, яка втратила чинність, що порушує наші права як Учасника.
Просимо внести зміни до зазначеного пункту та виключити недіючий ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 .
Перелік доказів: Наказ МІНРЕГІОНУ «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» № 281 від 1.11.2021 р.
Встановивши дискримінаційні вимоги Замовник грубо порушив принципи здійснення закупівель та наші права, як учасника ринку та даної закупівлі, що претендує на укладання договору.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКИЙ ВИРОБНИЧО-БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС «ЦЕНТР».
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобовʼязати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки, що доводять позицію Скаржника:
- Копія аналогічного договору для підтвердження того, що Скаржник є учасником ринку щодо виконання робіт/надання послуг, стосовно яких здійснюється дана закупівля.
- Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Директор Д.О. Кравцо
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 19.11.2021 15:06
- Свідоцтво про реєстрацію 19.11.2021 15:06
- Додаток 1 до договору 19.11.2021 15:06
- Додатки до договору 19.11.2021 15:06
- Додатки до договору 19.11.2021 15:06
- рішення від 23.11.2021 № 26121.pdf 24.11.2021 11:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2021 № 26756.pdf 02.12.2021 11:51
- рішення від 01.12.2021 № 26756.pdf 03.12.2021 12:22
- UA-2021-11-10-012428-a.doc 25.11.2021 13:55
- Пояснення UA-2021-11-10-012428-a.pdf 25.11.2021 13:55
- Екз.звіт АПС ЗОШ 54.pdf 25.11.2021 16:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.11.2021 16:36
Дата розгляду скарги:
01.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.11.2021 11:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.12.2021 12:23
Вимога
Відхилено
Щодо наявності будівельної ліцензії
Номер:
68c805d72abf4e1fa6380602c9dd23db
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-10-012428-a.a1
Назва:
Щодо наявності будівельної ліцензії
Вимога:
Просимо Вас, усунути порушення під час проведення закупівлі, шляхом виключення дискримінаційної вимоги, що міститься у тендерній документації.
Додатком 2 до тендерної документації вимагається надання: «На підтвердження наявності у Учасника ліцензій на виконання робіт за предметом закупівлі, Учасник в складі пропозиції повинен надати діючу ліцензію на виконання робіт за предметом закупівлі відповідно до Постанови КМУ «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками» від 30.03.2016 №256 (не нижче СС2)»
Замовник повинен розуміти, що така вимога суперечить законодавству України, адже ліцензування цієї господарської діяльності не здійснюється з 18.03.2020 року.
Відповідно до статті 37¹ Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Органом ліцензування є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Контроль за дотриманням ліцензійних умов та здійсненням будівельних робіт на об’єктах будівництва здійснюється органом ліцензування. Разом з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» (набрала чинності 18.03.2020) затверджено Перелік постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками)», якою затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню; постанова Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 «Про ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури», якою затверджено Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури. Також постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 внесено зміни до Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609, якими виключено Державну архітектурно-будівельну інспекцію України із переліку органів ліцензування. Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 № 294 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219) Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурнобудівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Враховуючи зазначене, ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками з 18.03.2020 не здійснюється, як і внесення змін до вже виданої ліцензії на будівництво (лист Міністерства розвитку громад та територій України №7/30/12145-20 від 15.07.2020 року). Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 р. № 197 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 р. № 850) (далі – Положення) Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сфері благоустрою населених пунктів, державну політику у сфері житлово-комунального господарства, державну політику у сфері поводження з побутовими відходами, державну політику у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у сфері контролю житлово-комунального господарства та у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель. Згідно з підпунктом 39 пункту 4 Положення Мінрегіон відповідно до покладених на нього завдань інформує та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики у відповідних сферах. Разом з цим, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (далі – Закон), відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов'язані із створенням об'єкта архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил. Відомості про особу, яка отримала кваліфікаційний сертифікат, вносяться до реєстру атестованих осіб. Порядок проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури та Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554. Зважаючи на викладене, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники/суб’єкти господарювання, які мають в наявності ліцензії отримані до 18.03.2020 року, що є прямою дискримінацією по відношенню до інших учасників/суб’єктів господарювання, які не можуть отримати вказані ліцензії, адже ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками з 18.03.2020 не здійснюється (лист Міністерства розвитку громад та територій України №7/30/12145-20 від 15.07.2020 року).
До того ж звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі згідно його назви є «Капітальний ремонт....." , а капітальний ремонт - є різновидом будівництва згідно статті 1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». Так само монтування СПЗ не є будівництвом згідно визначення статті 1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» . Відповідно до визначень пункту 3.15 ДБН В.2.5-56:2014 СПЗ є «Комплекс технічних засобів, що змонтований на об’єкті, призначений для виявлення, локалiзування та ліквідування пожеж без втручання людини, захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі», а згідно пункту 4.1.9 ДСТУ 2273:2006 «установка пожежної сигналізації - Комплекс технічних засобів, призначений для виявлення ознак горіння, формування сигналів про виникнення пожежі та технічний стан цих засобів, а також для передавання сигналів на інші виконавчі пристрої без втручання людини», те саме згідно 4 «Правил з пожежного спостерігання» затверджені Наказом МВСУ№349 від 30.03.2015 Зареєстровані в Міністерстві юстиції України 29 липня 2015 р. за № 920/27365 «СПЗ - комплекс технічних засобів, що змонтований на об’єкті, призначений для виявлення, локалізації та ліквідування пожеж без втручання людини, захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі». Разом з цим відповідно до змін внесених до ПКМУ №852 від 23.11.2016 р. Постановою Кабінету Міністрів України № 1190 від 2 грудня 2020 р. з додатку до ПКМУ №852 видалено суперечну примітку в якій йшла мова про будівельну ліцензію. Тобто з 02 грудня 2020 року усунуто суперечність з пунктом 13 статті 7 ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» - тобто роботи та послуги протипожежного призначення здійснюються виключно за ліцензією на роботи та послуги протипожежного призначення.
Таким чином, зазначена вище вимога документації є дискримінаційною та такою, що відповідно до ст.5 Закону порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що підтверджується практикою АМКУ (Рішення від 22.06.2021 № 13949). Просимо внести зміни до документації шляхом видалення дискримінаційної вимоги. У разі відсутності належного реагування на дану вимогу, ми, як потенційний учасник закупівлі, будемо вимушені звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України для захисту порушених прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.11.2021 17:02
Вирішення:
Закупівля передбачає виконання будівельних робіт з капітального ремонту на об’єкті класу наслідків СС2, згідно ч.1 Ст. 37-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» зі змінами: «Господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом», відповідно учасник повинен мати діючу ліцензію на виконання робіт за предметом закупівлі.
Відповідно до п.9 ст.7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до п.13 ст.7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, а саме:
1) Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2) Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
3) Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4) Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5) Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6) Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7) Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
В цьому переліку відсутнє поняття «капітальний ремонт». Отже отримання ліцензії на виконання робіт за предметом закупівлі здійснюється відповідно до п.9 ст.7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".
Статус вимоги:
Відхилено