• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги Р-37 Енергодар – Василівка – Бердянськ на ділянці км 128+866 – км 163+310

Завершена

470 986 650.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400 000.00 UAH
Період оскарження: 13.07.2017 14:34 - 11.08.2017 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 22ab2d9ed21c46b783b2e0665c73784c
Ідентифікатор запиту: UA-2017-07-13-000388-c.b1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Ознайомившись із змістом тендерної документації, вбачається, що окремі умови, встановлені Замовником у тендерній документації, не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» тим самим, порушують законні права та інтереси учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови для потенційних учасників, які мають бажання та можливості виконати предмет зазначеної закупівлі. Дискримінаційні вимоги по відношенню до учасників тендерної процедури, полягают в наступному, а саме: Замовником в тендерній документації встановлені дискримінаційні умови відносно підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «наявності документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на надання послуг з поточного середнього ремонту (виконання робіт з капітального ремонту, реконструкції та будівництва) автомобільних доріг загального користування» (п.3 Додатку 1 до тендерної документації»). Безпосередньо дискримінація полягає в вимозі Замовника надати аналогічний договір на ремонт виключно автомобільних доріг загального користування в Україні або автомобільних доріг у країнах Європейського Союзу у період з 2014 року по 2017 рік. Крім того Замовник в порушення ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановив дискримінаційну норму, яка полягає в наданні потенційними учасниками вищезазначеного договору в якому повинні бути виконані певні види робіт які Замовник перерахував в Примітки до п. 3 Додатку 1 тендерної документації, та в обмежених обсягах наданих послуг, а саме: - регенерація шарів дорожнього одягу методом «холодного ресайклінгу» та/або влаштування шару основи із щебенево-піщаної суміші укріпленої цементом – 171 730 м2; - влаштування нижніх (вирівнюючих) шарів основи чи покриття із асфальтобетонних сумішей – 220 600 м2; - влаштування верхнього шару покриття із ЩМАС –220 600 м2. Стаття 16 та інші норми Закону не встановлюють кваліфікаційні критерії щодо видів доріг, обсягів виконаних робіт та періоди в яких повинні були виконуватися роботи в підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Відповідно до цього Замовник під час встановлення вищенаведених кваліфікаційних критеріїв розширив свої повноваження та суб’єктивно встановив дискримінаційні умови в п. 3 додатку 1 тендерної документації, тим самим порушив статтю 3 Закону яка встановлює, що закупівля здійснюється за такими принципами як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до зазанченого просимо Замовника виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо надання аналогічного договору в частині автомобільних доріг загального користування в Україні або автомобільних доріг у країнах Європейського Союзу у період з 2014 року по 2017 рік. Та дозволити учасникам шляхом внесення змін до тендерної документації в підтвердження даного критерію надавати договори на виконання будівництва, реконструкції, капітального, поточного ремонту автомобільних доріг, вулиць, проїздів без конкритизації виду доріг, виду та обсягів виконаних робіт. По-друге Замовник не виконав вимогу п. 3 ч.2 ст. 22 Закону і не зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідної технічної специфікації», що є обов’язковою складовою, яку повинна містити тендерна документація (відповідно до вимог п.3 ч.2 ст. 22 Закону), а також не обґрунтовано зробив посилання на конкретні торговельні марки обладнання (машин та механізмів). Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону встановлені обов’язкові складові, які повинна містити тендерна документація, серед яких є інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники: посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Всупереч зазначеному вище положенню Закону, у тендерній документації Замовника не визначена «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та не додана «технічна специфікація», в якій повинні, зокрема, міститись позначки «або еквівалент» в частині, де зазначаються конкретні торговельні марки. Відповідно до вищенаведеного в тендерної документації не вбачається ані технічних характеристик обладнання (машин та механізмів) тих торгових марок, які зазначені Замовником та яким обладнання учасників закупівлі повинне відповідати, ані критеріїв оцінки «еквівалентності» обладнання (машин та механізмів) інших марок до марок, зазначених Замовником в проектній документації. Враховуючи викладене, дії Замовника порушують вимоги частини четвертої ст. 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також повідомляємо, що зазначені дискримінаційні критерії щодо виду доріг, строку (періоду) виконання договорів, обсягів робіт та не зазначення технічної специфікації в тендерній документації визнаються постійно діючою адміністративною колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель дискримінацією по відношенню до учасників (рішення № 3111-р/пк-пз від 22.05.2017 р.). Відповідно до зазначеного, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та опублікувати технічне завдання (технічну специфікацію) в якому буде чітко визначена інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та буде зазначено за якими технічними параметрами буде здійснюватися порівняння запропонованого еквіваленту машин та механізмів, що запропоновані учасниками.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Запорізькій області за результатами розгляду вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі ( протокол від 08.08.2017 №5) відмолено у задоволенні звернення щодо внесення змін у тендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 77aa37228ae449ab9150a6de2239cd8f
Ідентифікатор запиту: UA-2017-07-13-000388-c.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга щодо дискримінаційних вимог в тендерній документації, відповідно до статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі". Більш детально зазначено в тексті скарги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.08.2017 20:48
Автор: ТОВ "БЕРДЯНСЬКБУДТРЕСТ", Гаманець Дмитро Миколайович +30992175977 TENDER.BST@GMAIL.COM