-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Страхові послуги
Торги не відбулися
2 726 651.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 633.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 633.26 UAH
Період оскарження:
09.11.2021 11:57 - 20.12.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника.
Номер:
0c1eb591597f48aebde15fa47a0df44f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-09-005980-b.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника.
Скарга:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Комунальним некомерційним підприємством «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» (далі – Замовник). Предметом закупівлі є: ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги (Послуги добровільного страхування здоров’я медичних працівників на випадок захворювання гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2). Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-11-09-005980-b розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-09-005980-b.
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації (нова редакція) на закупівлю згідно основного словника національного класифікатора України за кодом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник – 66510000-8 (Послуги добровільного страхування здоров’я медичних працівників на випадок захворювання гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2), затвердженої Рішенням уповноваженої особи Цикаловської Ю.О., Протокол № 09/1 від 09.11.2021р. (далі – Тендерна документація), що додається до цієї скарги, вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес».
Так, у пункті 2 Таблиці 2 додатку 2 до Тендерної документації, Замовник встановив, що учасник Процедури закупівлі на підтвердження наявності фінансової спроможності має подати Замовнику копії підтверджуючих документів про «Рівень рейтингу фінансової надійності не нижче – ua ins ААА; рівень довгострокового кредитного рейтингу позичальника для Компанії – ua ААА з прогнозом «стабільний».
Вважаємо, що вказані вище вимоги Замовника у Тендерній документації є дискримінаційними, оскільки не ґрунтуються на положеннях жодних нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні.
Вимоги, згідно з частиною першою статті 984 Цивільного кодексу України, яким повинні відповідати страховики, порядок ліцензування їх діяльності та здійснення державного нагляду за страховою діяльністю встановлюються законом. Відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», іншими нормативно-правовими актами. Умови забезпечення платоспроможності та вимоги до формування страхових резервів врегульовано статтями 30 та 31 Закону України «Про страхування».
Так, обов’язковими умовами забезпечення платоспроможності страховиків є:
1) наявність сплаченого статутного фонду для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів та наявності гарантійного фонду страховика;
2) створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум i страхових відшкодувань;
3) перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності.
Згідно з Положенням про обов’язкові критерії i нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика, затвердженим Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 07.06.2018 р. № 850 (далі — Положення № 850), а саме, згідно з пунктом 3 розділу 1 Положення № 850, страховик зобов’язаний на будь-яку дату дотримуватись критеріїв ліквідності, прибутковості та якості активів страховика, нормативу платоспроможності та достатності капіталу, нормативу ризиковості операцій та нормативу якості активів. При цьому, норматив платоспроможності та достатності капіталу — це сума прийнятних активів, яка на будь-яку дату має бути не меншою нормативного обсягу активів. Нормативний обсяг активів визначається за формулою, затвердженою Положенням № 850 (пункт 1 розділу 3 вказаного Положення).
Отже, звертаємо увагу, що вимоги Замовника стосовно необхідності підтвердження наявності фінансової спроможності страховика для участі у Процедурі закупівлі документом про «Рівень рейтингу фінансової надійності не нижче – ua ins ААА; рівень довгострокового кредитного рейтингу позичальника для Компанії – ua ААА з прогнозом «стабільний», не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного страхування здоров’я на випадок хвороби.
Вважаємо, що Замовник свідомо встановлює вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вище вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги).
Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 04.11.2021р. №21-009/103987 (додається до скарги).
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити у пункті 2 Таблиці 2 додатку 2 до Тендерної документації вимогу щодо надання учасником Процедури закупівлі на підтвердження наявності фінансової спроможності документів про «Рівень рейтингу фінансової надійності не нижче – ua ins ААА та рівень довгострокового кредитного рейтингу позичальника для Компанії – ua ААА з прогнозом «стабільний».
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-09-005980-b).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у Процедурі закупівлі.
До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника.
Відповідно до вимог «Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020р. № 292, Суб’єкт оскарження зазначає реквізити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та зазначеним Порядком:
Одержувач: ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес»
IBAN UA693138490000026505000015504
АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК»
Код ЄДРПОУ 33097568
Додатки:
1. Тендерна документація (нова редакція), затверджена Рішенням уповноваженої особи Цикаловської Ю.О., Протокол № 09/1 від 09.11.2021р.
2. Свідоцтво № РА/2021-06 про присвоєння кредитного рейтингу (рейтингу фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою на рівні uaAA.
3. Лист Національного банку України від 04.11.2021р. № 21-0009/103987.
Пов'язані документи:
Учасник
- 103987.pdf 16.11.2021 13:59
- Рейтинг иаАА до 2022.03.28.pdf 16.11.2021 13:59
- 103987.pdf.p7s 16.11.2021 13:59
- Скарга.pdf 16.11.2021 13:59
- ТД.docx 16.11.2021 13:59
- Рішення від 19.11.2021 № 26006.pdf 19.11.2021 14:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2021 № 26523.pdf 29.11.2021 15:03
- Рішення від 26.11.2021 № 26523.pdf 01.12.2021 12:14
- ScanImage601.pdf 23.11.2021 10:06
- ПОЯСНЕННЯ.PDF 25.11.2021 14:52
- Протокольне рішення УО про внесення змін.docx 07.12.2021 15:59
- Протокольне рішення УО про внесення змін.docx 16.12.2021 10:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.11.2021 14:14
Дата розгляду скарги:
26.11.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2021 14:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.12.2021 12:14
Дата виконання рішення Замовником:
16.12.2021 10:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Внести зміни у тендерну документацію закупівлі за предметом, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 66510000-8 (Послуги добровільного страхування здоров’я медичних працівників на випадок захворювання гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2), а самє: до пункту 2 таблиці 2 додатку 2 Документації, Процедури закупівлі на підтвердження наявності фінансової спроможності.
1.1. Виключити: «має подати Замовнику копії підтверджуючих документів про "Рівень рейтингу фінансової надійності не нижче - ua ins AAA; рівень довгострокового кредитного рейтингу позичальника для Компанії - ua AAA з прогнозом "стабільний"»
1.2. Додати: «має подати Замовнику - Довідку довільної форми та копії підтверджуючих документів (баланс, звітність за останній звітний період)»