• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

Місцезнаходження замовника - 50071, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, будинок 32. Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.

Завершена

27 494 493.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 137 472.47 UAH
Період оскарження: 09.11.2021 11:04 - 06.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Проект договору

Номер: 6ed9e6608ca94d5eb3d5620d771ebc8f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-09-004192-b.b1
Назва: Проект договору
Вимога:
1. Формулювання «за 20 (двадцять) календарних днів з дати підписання Споживачем» встановлює невизначений термін оплати за договором, оскільки проект договору не містить терміну розгляду споживачем актів приймання-передачі для їх підписання. В даній редакції положення п. 5.9. суперечать п. 4.12. ПРРЕЕ, 4.12. Розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. Отже, п. 5, п.8 Комерцыйної пропозиції та пункт 5.9. пропонуємо привести у відповідність п. 4.12 ПРРЕЕ, або встановити термін для підписання акту приймання-передачі споживачем. 2. Положення абзацу 3 п. 5.9. «затримки фінансування з Державного бюджету України чи місцевого бюджету не може розцінюватись як несплата і не може бути підставою для нарахування штрафних санкцій, інфляційних витрат та притягнення Замовника до відповідальності відповідно до чинного законодавства», суперечить ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов’язання. Також, ВС/КГС в черговий раз зазначив, що відсутність бюджетного фінансування (бюджетних коштів) не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов`язання (ВС КГС, справа № 916/1345/18, 07.11.19). Отже, абзац 3 п. 5.9 договору пропонуємо видалити. 3 Термін в 45 календарних днів не відповідає ПРРЕЕ, жодних обмежень щодо терміну для ініціювання процедури припинення/обмеження електропостачання ПРРЕЕ не містять, окрім пп. 2, п. 7.5. ПРРЕЕ, де зазначено, припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу здійснюється: електропостачальником за умови попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня відключення. Отже, п. 8.1. пропонуємо викласти в редакції: «Постачальник має право звернутися до оператора системи з вимогою про відключення об’єкта Споживача від електропостачання у випадку наявності у Споживача заборгованості за оплату поставленої (спожитої) електричної енергії в порядку розділу VII ПРРЕЕ». 4. Умовами проекту договору не визначено розмір відповідальності за порушення термінів оплати споживачем. Відповідно до пп. 8, п. 5.2.1. ПРРЕЕ, електропостачальник має право, на стягнення пені та застосування інших санкцій за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії відповідно до вимог законодавства. Згідно з вимогами абз. 3, ч. 2, ст. 231 ГК України, у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах: за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Отже, пропонуємо розділ 9 проетку доповнити п. 9.9 та викласти в наступній редакції: «У разі порушення Споживачем строків оплати, Споживач сплачує Постачальнику пеню в розмірі 0,1 відсотка несплаченої суми за кожний день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково штраф у розмірі 7 % від суми боргу.» 5. Положення проекту договору містять умови щодо можливості дострокового розірвання в односторонньому порядку лише Споживачем, що не відповідає принципу п. 6 ч. 1 ст. 3 ЦК України, справедливість, добросовісність та розумність. Також відсутність положень щодо можливості дострокового розірвання обох Сторін Договору, суперечать ПРРЕЕ, зокрема п. 3.2.4., у разі зміни умов договору про постачання електричної енергії споживачу, у тому числі комерційної пропозиції, електропостачальник не пізніше ніж за 20 днів до їх застосування повідомляє про це споживача з урахуванням інформації про право споживача розірвати договір. У разі надання у встановленому порядку електропостачальником споживачу повідомлення про зміни умов договору про постачання електричної енергії (у тому числі зміну ціни), що викликані змінами регульованих складових ціни (тарифу на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії, ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг та/або "останньої надії") та/або змінами в нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни або умов постачання електричної енергії, договір вважається із зазначеної в повідомленні дати зміни його умов (але не раніше ніж через 20 днів від дня надання споживачу повідомлення), про що зазначається у повідомленні: 1) достроково розірваним (без штрафних санкцій) за ініціативою споживача - у разі надання електропостачальнику письмової заяви споживача про незгоду/неприйняття змін протягом 5 робочих днів з дня отримання такого повідомлення, але не пізніше ніж за 10 календарних днів до зазначеної в повідомленні дати зміни умов договору; 2) зміненим на запропонованих електропостачальником умовах - якщо споживач не надав електропостачальнику письмову заяву про незгоду/неприйняття змін у встановлений цим пунктом термін. Отже, на вимогу п. 13.4. додатку №5 до ПРРЕЕ, пропонуємо доповнити проект договору (п. 13.4.) наступним змістом: «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 20 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: 1) споживач прострочив оплату за постачання електричної енергії згідно з Договором у розмірі більшому ніж вартість електричної енергії, спожитої протягом двох попередніх місяців, за умови, що Постачальник здійснив попередження Споживачу про можливе розірвання цього Договору; 2) споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів. Суттєвим порушенням умов договору Сторону визнають зокрема, непогодження Споживачем обгрунтованої зміни ціни на підставі ст. 41 ЗУ "Про публічні закупівлі", в порядку додатку №3 договору». 6. п. 12 Комерційної пропозиції в частині "діє до 31.12.2021 включно" не відповідає умовам закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня шановний Учасник закупівлі! Щодо Ваших питань, викладених у вимозі до даної закупівлі повідомляємо наступне. Керуючись положенням чинного законодавства, в тому числі положеннями, які врегульовують порядок проведення публічних закупівель, Замовником підготовлено, затверджено та в подальшому опубліковано в електорнній системі закупівель тендерну документацію за предметом закупівлі «Електрична енергія». При цьому однією зі складових тендерної документації є проєкт договору та невід’ємні додатки до нього. При підготовці тендерної документації та проєкту договору Замоником враховано та суворо дотримано основних принципів здійснення публічних закупівель визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог щодо складення тендерної документації та її складових. Замовником уважно та детально вивчено кожне з порушених вами питань, проаналізовано у розрізі з нормами чинних нормативно-правових актів, що стосуються даної закупівлі. Вимоги тендерної документації та проєкту договору складені з урахуванням можливостей потенційних Учасників, відповідальних та надійних постачальників товару, який є предметом закупівлі, реалізації принципу добросовісної конкуренції серед Учасників, недискримінації Учасників та рівного ставлення до них, а головне – ефективності закупівлі та максимальної економії бюджетних коштів. На Вашу вимогу щодо внесення змін до Тендерної документації, а саме змісту договору (додаток №5 Тендерної документації) повідомляємо, що можливі підстави для часткового внесення змін до змісту договору, виходячи з наступного. 1. Відповідно до преамбули Закону, цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару; Статтею 41 Закону передбачено чіткий перелік основних вимог до договору про закупівлю. Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Статтею 626 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Статтею 627 ЦК України передбачено свободу договору. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. В свою чергу, згідно вимог ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними. Абзацом першим пункту 5.9. проєкту договору передбачено, що оплата фактично відпущеної (спожитої) електричної енергії за звітний розрахунковий період, обсяги якої підтверджені Актом прийому-передачі товару (електричної енергії), підписаним обома Сторонами, здійснюється Споживачем у строк, який не може бути більшим за 20 (двадцять) календарних днів з дати підписання Споживачем Акта прийому-передачі товару (електричної енергії), сформованого Постачальником за звітний розрахунковий період, в залежності від реального фінансування бюджетних видатків Споживача та з дотриманням норм частини 1 статті 23 та частини 4 статті 48 Бюджетного кодексу України (бюджетні зобов'язання та платежі, які виникають за цим Договором, здійснюються лише за наявності у Споживача відповідних бюджетних призначень, затверджених Головним розпорядником бюджетних коштів на відповідні розрахункові періоди поточного року). Додатком 2 до договору передбачено спосіб оплати, термін надання рахунку за спожиту електричну енергію, та строк його оплати (пункти 5, 6, 7 відповідно). Враховуючи пропозицію Учасника процедури закупівлі щодо внесення змін до проєкту договору в частині встановлення терміну для підписання акту приймання передачі споживачем, Замовником буде підготовлено та внесено відповідні зміни. 2. Вивчаючи положеннями абзацу 3 п. 5.9. проєкту договору яким передбачено, що затримка платежів при умові відсутності коштів на рахунку Замовника, згідно з бюджетною класифікацією, у разі затримки фінансування з Державного бюджету України чи місцевого бюджету не може розцінюватись як несплата і не може бути підставою для нарахування штрафних санкцій, інфляційних витрат та притягнення Замовника до відповідальності відповідно до чинного законодавства, необхідно перш за все враховувати положення абзацу 3 п. 5.9. проєкту договору яким передбачено, що у разі затримки бюджетного фінансування оплата фактично відпущеної (спожитої) електричної енергії здійснюється протягом 3 (трьох) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного фінансування на свій реєстраційний рахунок в Держказначейській службі України. Вищенаведені положення договору викладено у даній редакції враховуючи, що Замовник в розумінні бюджетного законодавства України не належить до головних розпорядників бюджетних коштів, а є розпорядником нижчого рівня. Звертаємо увагу шановного Учасника, що Замовник не має жодного наміру щодо ухилення від взятих у майбутньому зобов’язань згідно договору. Крім того, Замовник розуміє та дотримується у своїй діяльності положення частини першої статті 629 ЦК України, якими встановлено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами. Так, п.п. 1 п. 6.2. проєкту договору встановлено обов’язок споживача забезпечувати своєчасну та повну оплату спожитої електричної енергії відповідно до умов цього Договору. Пунктом 8.2. договору передбачено, що припинення електропостачання не звільняє Споживача від обов'язку сплатити заборгованість Постачальнику за спожиту електричну енергію за цим Договором, у обсягах електричної енергії, які було узгоджено Сторонами відповідно розділу 2 Договору. Пунктом 9.1. договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену цим Договором та чинним законодавством. Відповідно до статті 526 ЦК України зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Частиною другою статті 712 ЦК України визначено, що до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Частиною першою статті 655 ЦК України передбачено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Разом з тим згідно з частиною першою та другою статті 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару. Договором купівлі-продажу може бути передбачено розстрочення платежу. Відповідно до частини першої статті 631 ЦК України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. Відповідно до частини першої статті 527 ЦК України боржник зобов'язаний виконати свій обов'язок, а кредитор - прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов'язання чи звичаїв ділового обороту. При цьому згідно зі статтею 599 ЦК України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Враховуючи вищенаведене та положення статтей 626, 627 ЦК України положення проєкту договору не суперечать вимогам чинного законодавства. 3. Відповідно до преамбули та розділу 1 проєкту договору визначено, що сторони при укладенні договору керуються вимогами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, а також Закону України «Про публічні закупівлі», а умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312 (далі - ПРРЕЕ). Відповідно до ст. 56 ЗУ «Про ринок електричної енергії» постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу. Частиною 7 вищевказаної статті ЗУ «Про ринок електричної енергії» встановлено, що умови постачання електричної енергії, права та обов’язки електропостачальника і споживача визначаються договором постачання електричної енергії споживачу. У договорі постачання електричної енергії споживачу визначаються: 1) найменування та місцезнаходження електропостачальника; 2) перелік послуг, що надаються електропостачальником; 3) ціна електричної енергії та послуг, що надаються; 4) показники якості електропостачання, зокрема якості електричної енергії; 5) види послуг з технічного обслуговування, які пропонуються електропостачальником; 6) умови та порядок відшкодування (компенсації), що застосовується у разі недотримання електропостачальником показників якості послуг, визначених договором, зокрема у разі виставлення невірного рахунка та/або несвоєчасного виставлення рахунка; 7) порядок та засоби повідомлення актуальної інформації щодо чинних тарифів, вартості послуг з технічного обслуговування, очікуваних змін цін та умов постачання електричної енергії; 8) порядок організації комерційного обліку електричної енергії та надання даних комерційного обліку електричної енергії; 9) порядок подання звернень, претензій, скарг споживачем та порядок їх розгляду електропостачальником, методи ініціювання процедур вирішення спорів; 10) строк дії договору, умови припинення, пролонгації та розірвання договору, зокрема в односторонньому порядку споживачем у разі зміни електропостачальника, а також умови дострокового розірвання договору із зазначенням наявності чи відсутності санкції (штрафу) за дострокове розірвання договору; 11) зобов’язання електропостачальника щодо надання споживачу інформації про захист прав споживачів, зокрема у розрахункових документах (рахунках); 12) права та обов’язки електропостачальника і споживача у разі неможливості виконання своїх зобов’язань та у разі тимчасового зупинення постачання; 13) інші положення залежно від специфіки та виду послуг, що надаються електропостачальником. Положення викладеного у тендерній документації договору містять вищенаведені положення ЗУ «Про ринок електричної енергії». В свою чергу посилання на 45 днів стосуються виключно у випадку порушення Споживачем строків оплати. При цьому у разі виникнення у Споживача заборгованості з оплати за електричну енергію, договором передбачено порядок складення графіка погашення заборгованості Споживача. А договір в частині проведення розрахунків діє до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором. 4. Умовами проєкту договору визначено, що за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену цим Договором та чинним законодавством. Порядок документального підтвердження порушень умов цього Договору, а також відшкодування збитків встановлюється ПРРЕЕ. При цьому при визначенні обсягів відповідальності враховано, що споживач здійснює свою діяльність виключно на підставі положення, та є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та неприбутковою організацією. Частиною 9 статті 56 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що загальні положення та умови договору мають бути справедливими і прозорими, викладеними чітко і ясно, не містити процедурних перешкод, що ускладнюють здійснення прав споживача. Статтею 216 Господарського кодексу України визначено господарсько-правову відповідальність учасників господарських відносин. Учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором. Застосування господарських санкцій повинно гарантувати захист прав і законних інтересів громадян, організацій та держави, в тому числі відшкодування збитків учасникам господарських відносин, завданих внаслідок правопорушення, та забезпечувати правопорядок у сфері господарювання. Господарсько-правова відповідальність базується на принципах, згідно з якими: потерпіла сторона має право на відшкодування збитків незалежно від того, чи є застереження про це в договорі; передбачена законом відповідальність виробника (продавця) за недоброякісність продукції застосовується також незалежно від того, чи є застереження про це в договорі; сплата штрафних санкцій за порушення зобов'язання, а також відшкодування збитків не звільняють правопорушника без згоди другої сторони від виконання прийнятих зобов'язань у натурі; у господарському договорі неприпустимі застереження щодо виключення або обмеження відповідальності виробника (продавця) продукції. Пунктом 9.1. договору передбачено, що за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену цим Договором та чинним законодавством. Враховуючи вищенаведене, положення проєкту договору не суперечать вимогам чинного законодавства. 5. Положення проєкту договору складено згідно вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, а також Закону України «Про публічні закупівлі», про що зазначено у преамбулі проєкту договору та враховано вимоги статтей 651 ЦК України та 188 ГК України. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Пунктом 5 додатку 3 до проєкту договору передбачено право кожної зі сторін ініціювати процедуру дострокового розірвання договору. Враховуючи вищенаведене, положення проєкту договору не суперечать вимогам чинного законодавства. 6. Проєктом договору визначено, що умови договору можуть змінюватися за взаємною згодою Сторін відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з дотриманням вимог, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Сторона, яка одержала пропозицію про зміну договору повідомляє другій стороні про результати її розгляду. Зміна умов договору оформлюється шляхом підписання додаткової угоди. У разі, якщо Сторони не досягли згоди щодо зміни Договору або в разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована Сторона має право ініціювати процедуру дострокового розірвання або зміни Договору в судовому порядку відповідно до ч. 2 – ч. 4 ст. 652 Цивільного кодексу України. В частині терміну дії договору та умов пролонгації, викладених в пункті 12 додатку 2 до проєкту договору враховуючи зауваження Учасника процедури закупівлі, Замовником буде підготовлено та внесено відповідні зміни. Додатково замовник звертає увагу, що встановлення детальних та змістовних положень договору визначає такі вимоги до Учасника закупівлі, які не є надмірними, а їхня деталізація сприяє чіткому розумінню сторонами договору своїх дій у тому чи іншому випадку, що є об’єктивно необхідним для успішного виконання Сторонами договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації та договору чітких недискримінаційних умов, замовник обґрунтовано збільшує коло потенційних учасників закупівлі, сприяючи необмеженій кількості постачальників, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. З огляду на вищевикладене сподіваємося, що Ви як Учасник закупівлі зацікавлені у проведенні відкритих торгів, які матимуть максимальну конкуренцію, а відповідно і максимальну економію та ефективність, і як наслідок економічно вигідну ціну.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.11.2021 10:37