• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

персональні комп'ютери

персональні комп'ютери

Торги відмінено

2 238 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 6 820.00 UAH
Період оскарження: 08.09.2017 16:18 - 22.09.2017 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: 090aba99ae8a4014b5a89f9213a3bccb
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-08-001614-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
1. «Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Законом не передбачено окремих преференцій для вітчизняних виробників, мова йде лише про вітчизняних та іноземних учасників» Проте, Законом України «Про захист економічної конкуренції», а саме статтею 4 прямо передбачений обов’язок органів влади, органів місцевого самоврядування (до яких належить Замовник), а також органів адміністративно-господарського управління та контролю сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Між тим, статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, частиною третьою статті 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а статтею 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. 2. «При детальному моніторингу, дане обладнання можуть запропонувати не менше 4 компаній, за даними сайту hotline, які завозять таке або аналогічне обладнання.» «Сайт hotline» є офіційним джерелом? 3. «Придбання ПК та моніторів одного виробника у одного ж постачальника впливає на ціну лише позитивно, Замовник зможемо придбати якісний продукт вироблений одним виробником, відтестований для ідеальної роботи. Маючи позитивний досвід роботи з ПК відомих брендів, , вважаємо, що для наших завдань це найкраще рішення.» Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у рази потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В Додатку 4 тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» Лот 2 – комп’ютери, зазначено технічні вимоги до комп’ютера, а саме: 1. «Комп’ютер з характеристиками не гірше: Dell OptiPlex 3050 Mini Tower (N021O3050MT), або еквівалент: Core i5 7500/RAM 8GB/ 1Tb SATA 7200rpm/ DVD±RW/keyboard USB/ mouse USB/ Монітор Dell 21.5”/ Microsoft Windows 10 Professional Ukr 64-bit 1pk DSP DVD– 50 шт. Програмне забезпечення поставляється у складі обладнання, невід’ємна складова.» Незважаючи на норми законів, Вами в ТД прописаний конкретний виробник – Dell та взагалі відсутнє будь-яке обґрунтування його необхідності. 4. Повторно, звертаємо Вашу увагу, на те, що 28/08/2017 року Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері державних закупівель було винесено рішення № 5896-р/пк-пз, яким зобов’язало Вас, як Замовника, внести зміни до тендерної документації за аналогічною закупівлею з метою усунення порушень. Так, в п. 3, зазначеного вище рішення, АМКУ встановив, що «вимога від одного виробника» - порушує один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону – недискримінація учасників. (скан. копія Рішення № 5896-р/пк-пз від 28/08/2017 додається). Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи наведене вище, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю «30210000-4 - машини для обробки даних (апаратна частина), (30213000-5 - персональні комп'ютери) лот 1 - автоматизоване робоче місце (АРМ) адміністратора, моноблок, ноутбук; лот 2 – комп’ютери.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ваші зауваження враховані. Були внесені в тендерну документацію відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: f0b124a7aded4d40b8023db8beb13ff4
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-08-001614-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В Додатку 4 тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ» Лот 2 – комп’ютери, зазначено технічні вимоги до комп’ютера, а саме: 1. «Комп’ютер з характеристиками не гірше: Dell OptiPlex 3050 Mini Tower (N021O3050MT), або еквівалент: Core i5 7500/RAM 8GB/ 1Tb SATA 7200rpm/ DVD±RW/keyboard USB/ mouse USB/ Монітор Dell 21.5”/ Microsoft Windows 10 Professional Ukr 64-bit 1pk DSP DVD– 50 шт. Програмне забезпечення поставляється у складі обладнання, невід’ємна складова.» А в загальних вимогах також зазначається, що всі компоненти повинні бути оригінальними від одного виробника, заміна компонентів на неоригінальні не допускається (надати підтвердження). Вимога «від одного виробника» реально зумовлює порушення законних прав учасника брати участь у торгах згідно встановленого законом порядку, процедури їх проведення. Оскільки, частиною 1 статті 5 Закону встановлено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Крім того, дана вимога носить дискримінаційний характер по відношенню до вітчизняних виробників, бо жоден із вітчизняних виробників одночасно не виробляє зазначені вище компоненти, що виключає можливість вітчизняних виробників прийняти участь в торгах. Так, пунктом 3 частини 2 статті 22 Законом установлено, що тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у рази потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Водночас, вимога «від одного виробника» не тільки не підпадає – а ні під якісні, а ні під технічні та кількісні характеристики, а ще й призводить до зниження ефективності витрачання бюджетних коштів. Посилання на конкретного виробника Dell повинно бути обґрунтованим. В опублікованій тендерній документації, взагалі ж відсутнє будь-яке обґрунтування. Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначені принципи здійснення закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників. Також, частиною третьою статті 5 названого закону передбачено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а статтею 22 Закону визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Законом України «Про захист економічної конкуренції» також визначено, що економічна конкуренція (конкуренція) це змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також, названим Законом встановлено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Таким чином, вважаємо, що зазначені вище умови тендерної документації конкурсних торгів є незаконними і такими, що порушують наші права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі, так як ми маємо досвід і бажаємо взяти участь у торгах, а умовами тендерної документації встановлені дискримінаційні умови та звужується економічна конкуренція. Також звертаємо Вашу увагу, на те, що 28/08/2017 року Постійною діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері державних закупівель було винесено рішення № 5896-р/пк-пз, яким зобов’язало Вас, як Замовника, внести зміни до тендерної документації за аналогічною закупівлею з метою усунення порушень. Однак, замість виконання даного рішення, Вами було оголошено нову процедуру закупівлі, з наявними помилками. (скан. копія Рішення № 5896-р/пк-пз від 28/08/2017 додається). Враховуючи наведене вище, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю «30210000-4 - машини для обробки даних (апаратна частина), (30213000-5 - персональні комп'ютери) лот 1 - автоматизоване робоче місце (АРМ) адміністратора, моноблок, ноутбук; лот 2 – комп’ютери, а саме видалити - видалити вимогу «від одного виробника».
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Законом не передбачено окремих преференцій для вітчизняних виробників, мова йде лише про вітчизняних та іноземних учасників. При детальному моніторингу, дане обладнання можуть запропонувати не менше 4 компаній, за даними сайту hotline, які завозять таке або аналогічне обладнання. Придбання ПК та моніторів одного виробника у одного ж постачальника впливає на ціну лише позитивно, Замовник зможемо придбати якісний продукт вироблений одним виробником, відтестований для ідеальної роботи. Маючи позитивний досвід роботи з ПК відомих брендів, , вважаємо, що для наших завдань це найкраще рішення.
Статус вимоги: Відхилено