• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)

Завершена

59 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 299.50 UAH
Період оскарження: 09.11.2021 10:09 - 15.11.2021 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

ВИМОГА щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі «КОМПАКОМ-2000» та про намір укласти договір

Номер: 67f2ac9f15544ecbb94bf46ef448384c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-09-002531-b.a2
Назва: ВИМОГА щодо скасування рішення про визначення переможцем закупівлі «КОМПАКОМ-2000» та про намір укласти договір
Вимога:
опис у вкладені
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: cancelled
Дата скасування: 22.11.2021 11:28
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 1bd7a18e4acf432e84cd2e994911a44e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-09-002531-b.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування. 1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. 2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташований Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизованих сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо наступне. Тендерна документація не містить нступну дисримінаційну вимогу, тому що Замовником не вимагається технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або за договором на сервісне обслуговування (сервісний інженер). У Додатку 1 до Оголошення «технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі Замовник зазначає, що «Учасник має підтвердити наявність сервісного (-их) центру (-ів) або представництва або представника, який забезпечить гарантійну підтримку обладнання протягом визначеного гарантійного терміну в м. Дніпро, шляхом надання копії договору учасника із сервісним центром та наданням додаткової угоди до договору…» Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Учасник зазначає про те, що дискримінаційними є вимоги, які може задовольнити лише одна компанія, при цьому в наступному абзаці наводячи факт про множинність компаній, що відповідають вимогам, встановленим замовником. Таким чином, з аналізу вимоги UA-2021-10-28-000719-a.b1 від 31.10.2021р. не зрозуміло, в чому саме, на думку учасника, полягає порушення, та яку саме вимогу оголошення про проведення спрощеної закупівлі слід усунути. З огляду на вказане, вимога не підлягає задоволенню. Будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників). Саме з метою здійснення ефективних та економних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає можливість застосування таких умов та вимог. Таким чином, факт невідповідності учасника вимогам тендерної документації не є порушенням вимог законодавства та не свідчить про дискримінаційний характер такої вимоги. Положення про необхідність наявності сервісного центру на або представництва або представника, який забезпечить гарантійну підтримку обладнання протягом визначеного гарантійного терміну в м. Дніпро обґрунтоване практичними потребами замовника, зокрема, можливістю звернення до сервісного центру в день виникнення такої потреби та відсутністю потреби в подальшому контролі руху обладнання, направленого на сервісне обслуговування. Відсутність сервісного центру на території міста Дніпро обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до сервісного центру, та/або контролі приймання обладнання на сервісне обслуговування, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що у відповідь на вимогу UA-2021-11-09-002531-b.b1 від 11.11.2021р в закупівлі UA-2021-11-09-002531-b наведено роз’яснення мети встановлення вимог тендерної документації та детальне обгрунтування пропорційності вимог, встановлених замовником у цій спрощеній закупівлі до його практичних потреб. Вимога UA-2021-11-09-002531-b.b1 від 11.11.2021р не містить жодних конкретних пропозицій чи вимог, які могли б бути розглянуті та враховані замовником. Зауважуємо, що інтереси та практичні потреби Замовника завжди є вирішальним фактором при визначенні вимог та методів закупівель під час вибору постачальника. Такий підхід до закупівель повністю відповідає принципу пропорційності, закріпленому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». В той же час, висловлене у вимозі припущення стосовно підготовки тендера «під» конкретного учасника ставить Замовника у невизначену ситуацію. Виходячи з такого твердження, у випадку надходження пропозиції, що найбільше відповідає потребам замовника, саме від вказаного у вимозі постачальника, Замовник повинен або укласти договір з ним і тим самим підтвердити таке припущення, або в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та всупереч власним потребам відхилити таку тендерну пропозицію за для захисту власної ділової репутації. У зв’язку з цим, у випадку наявності обгрунтованих підстав для оскарження дій Замовника до зазначених у вимозі органів, повідомляємо, що учасник може реалізувати відповідне право в будь-який момент. В той же час, інформуємо, що Замовник не буде відхилятись від забезпечення власних практичних потреб з дотриманням вимог чинного законодавства лише через надходження погрози «впливу». Додатково зауважуємо, що у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено принцип добросовісної конкуренції серед учасників. Усунення вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі на користь конкретного учасника всупереч інтересам замовника, як і зміна формулювання такої вимоги на користь конкретного учасника не відповідає вищевказаному принципу. Вимоги вказаного принципу більш детально розкриті у Законі України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Аналіз змісту вимоги дає підстави стверджувати про порушення одночасно декількох вимог Глави 3 вказаного Закону – Створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції. Окремо зауважуємо на дискредитації суб’єкта господарювання у спосіб, що покликаний завдати шкоду діловій репутації замовника. З огляду на наявність у вимозі порушень принципу добросовісної конкуренції серед учасників, закріпленого у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», порушень глави 3 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» та відсутність будь-яких конкретних вимог чи пропозицій до замовника, вимога UA-2021-11-09-002531-b.b1 від 11.11.2021р не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено