• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

робочі станції для оформлення та видачі документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, з комплектом обладнання для зняття біометричних даних (параметрів) особи

робочі станції для оформлення та видачі документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, з комплектом обладнання для зняття біометричних даних (параметрів) особи

Завершена

97 020 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 485 100.00 UAH
Період оскарження: 18.08.2017 13:00 - 21.09.2017 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Технічна вимога, що не дозволяє подавати пропозиції по техніці різних брендів

Номер: 15092fdceaac4df2892c4ddf106e9281
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c8
Назва: Технічна вимога, що не дозволяє подавати пропозиції по техніці різних брендів
Вимога:
В технічних вимогах до повносторінкового зчитувача документів (OCR, RFID, MRZ) з модулем для ID-карт РС вказана тех.характеристика "сумісність з Dermalog Passport Reader SDK версії 2.1.5 або вище". Дана характеристика передбачає поставку зчитувача лише одного бренду, а саме, Dermalog, що суперечить законодавству. Вимагаємо спростувати дану технічну характеристику, забезпечивши можливість поданя пропозицій з якісною технікою інших світових торгових марок.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник вже має в своєму розпорядженні спеціальне програмне забезпечення (СПЗ) для оформлення та видачі документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, взяття їх біометричних даних (параметрів) і реєстрації/зняття з реєстрації місць проживання/перебування громадян України, іноземців та осіб без громадянства. Це СПЗ розроблено для пристроїв, що сумісні з Dermalog Passport Reader SDK версії 2.1.5 або вище і на даний час успішно використовується в підрозділах ДМС України. У випадку поставки іншого обладнання, не сумісного з Dermalog Passport Reader SDK версії 2.1.5 або вище, Замовнику доведеться виконувати доопрацювання наявного СПЗ, що призведе до додаткових бюджетних витрат і необхідності заміни вже протестованого та функціонуючого СПЗ.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо розмірів повносторінкового зчитувача документів

Номер: 702a616d4d86434182fa4b85e5530be7
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c7
Назва: Щодо розмірів повносторінкового зчитувача документів
Вимога:
Доброго дня. В технічних вимогах тендерної документації вказані точні розміри для повносторінкового зчитувача документів. Але дана вимога визначає лише конкретну модель конкретного виробника. Сканери будь-яких інших виробників будуть мати інші розміри. Вимагаємо спростити дану характеристику.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Питання внесення змін до тендерної документації буде розглянуто на наближчому засіданні тендерного комітету
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо відповідності законодавству змісту тендерної пропозиції

Номер: 21eb9b96bf8d46acb6c1a09bddbb03f1
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c6
Назва: Щодо відповідності законодавству змісту тендерної пропозиції
Вимога:
Метою Закону України "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Зміст тендерної документації повинен відповідати вимогам частини другої статті 22 Закону. Перелік вичерпний! Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Підкреслюємо - ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА! Для вимог тендерної документації (пункт 1 Розділу 3) щодо змісту окремих позицій тендерної пропозиції учасника є законодавчі підґрунтя, а саме: до пунктів 2), 3), 4), 16) тендерної пропозиції – пункти 2), 3), 4) частини другої статті 22 Закону відповідно; до пунктів 10), 11) тендерної пропозиції – пункти 3), 11) частини першої статті 17 Закону відповідно; пункту 17) тендерної пропозиції – абзац восьмий частини другої статті 21 Закону відповідно. Просимо надати ЗАКОНОДАВЧЕ підґрунтя ДО КОЖНОГО З ПУНКТІВ тендерної пропозиції (пункт 1 Розділу 3), а саме: 1), 5), 6), 7), 8), 9), 12), 13), 14), 15), 18), зазначивши конкретні законодавчі (нормативні, нормативно-правові акти), їх статті, пункти, підпункти, абзаци на підставі яких такі вимоги висуваються до учасників. У разі неможливості наведення чіткого посилання для кожного з пунктів ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА, вимагаємо виключити такі вимоги з тендерної документації на підставі статті 19 Конституції України, згідно з якою НІХТО НЕ МОЖЕ БУТИ ПРИМУШЕНИЙ РОБИТИ ТЕ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОДАВСТВОМ. До відома, кваліфікаційний критерій "наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами)", встановлений частиною другою статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", втратив чинність разом із цим Законом 01 серпня 2016 року на підставі пункту 5 розділу ІХ Закону України "Про публічні закупівлі". Тому й вимагати Замовником відповідних документів від учасника немає підстав. Теж саме стосується й інших документів від учасників. З Вашими хибними відповідями не по суті порушених вимог до тендерної документації ознайомлені.
Вирішення: Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено обов’язковий перелік складових, що повинна містити тендерна документація. При цьому, частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Зважаючи на викладене, чинне законодавство, у т.ч. Закон України «Про публічні закупівлі», не забороняє замовнику вимагати від учасника документи та інформацію, надання яких прямо не передбачено положеннями частини 2 статті 22 Закону. З урахуванням викладеного, вимоги замовника, передбачені пп. 1, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 18 п.1.1 розділу 3 тендерної документації, не суперечать законодавству та не вказують на перевищення повноважень з боку замовника.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо приведення проекту договору до вимог законодавства

Номер: 282cd46cf39145d38e9c7630e49142a2
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c5
Назва: Вимога щодо приведення проекту договору до вимог законодавства
Вимога:
Проект договору, викладений у додатку 5 до тендерної документації містить положення, які суперечать законодавству України. Так, відповідно до Закону "Про публічні закупівлі" договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари є саме "договір про закупівлю", а не "договір на закупівлю робочих станцій для оформлення та видачі документів…" Пунктом 2.1. проектом договору передбачено поставку обладнання, монтаж і пусконалагодження поставленого обладнання здійснюються Виконавцем не пізніше 60 КАЛЕНДАРНИХ ДНІВ З ДАТИ УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ, АЛЕ НЕ ПІЗНІШЕ 15.12.2017. Проте, враховуючи дату проведення аукціону 24.10.2017 та передбачені Законом строки оцінки Замовником тендерних пропозицій, прийняття та публікацію рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем, період оскарження 10 днів, реально договір може бути укладений не раніше 13.11.2017. Таким чином, з дати укладання договору до встановленого проектом кінцевого строку виконання всіх робіт залишається календарний місяць, але ж ніяк не 60 днів. Таким чином, проект договору має передбачати продовження його виконання у 2018 році, а відлік 60 календарних днів повинен розпочинатись з дати отримання виконавцем авансу. Розділ 15 проекту договору про конфіденційність є таким, що неможливо реалізувати, оскільки відповідно до Закону договір про закупівлю після його укладання має бути опублікованим в електронній системі закупівель та має бути доступним для ознайомлення. Пункт 16 проекту договору встановлює, що усі умови цього Договору є істотними і такими, що повністю погоджені Сторонами. Проте, це суперечить вимогам статті 638 Цивільного кодексу України та статті 180 Господарського кодексу України про те, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Віднесення усіх умов проекту договору в односторонньому порядку до істотних є не допустимим. Таким чином, вимагаємо привести проект договору у відповідність до вимог законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідь: Щодо назви договору. Згідно з визначенням п.5 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Зважаючи на викладене, до договорів про закупівлю належать договори, що укладаються між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі. Щодо строків проведення торгів та виконання договору. замовником проводиться процедура відкритих торгів з урахуванням особливостей, визначених для закупівель, очікувана вартість яких перевищує суму, еквівалентну для товарів - 133 тисячам євро. Згідно з положеннями абзацу другого частини 5 статті 28 Закону дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Зважаючи на викладене, дата аукціону, визначена електронною системою закупівель, є орієнтовною і буде змінена у залежності від дати оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Щодо конфіденційності договору. Відповідно до п.15.2 проекту договору, викладеного у Додатку 5 до тендерної документації, сторони погодилися про те, що будь-які відомості про умови, положення цього Договору, додатків до Договору і додаткових угод до Договору та/або відносини Сторін за цим Договором є конфіденційною інформацією і не можуть розголошуватися (передаватись) третім особам без попередньої письмової згоди на це іншої Сторони Договору, крім випадків, коли таке розголошення (передача) пов’язано(ні) з одержанням офіційних дозволів, інших документів для виконання цього Договору або сплати податків, інших обов’язкових платежів, а також у інших випадках, передбачених законодавством України. Зважаючи на викладене, умови проекту договору передбачають конфіденційність щодо будь-яких відомостей про умови, положення цього Договору, додатків до Договору і додаткових угод до Договору та/або відносини Сторін за цим Договором. Щодо істотних умов договору. П.4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Примірної тендерної документації для процедури – відкриті торги, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, передбачені такі розділи тендерної документації як «Проект договору про закупівлю» та окремо «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю. При цьому, положеннями Примірної тендерної документації передбачено, що істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю, зазначаються замовником відповідно до вимог статей 36 і 37 Закону. Частиною 1 статті 36 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Частиною 2 статті 180 Господарського кодексу України також передбачено, що істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При цьому, законодавство не містить будь-яких обмежень щодо переліку умов, що можуть бути визначені на вимогу однією із сторін істотними. З огляду на викладене проект договору, викладений у Додатку 5 до тендерної документації, відповідає вимогам законодавства України та не потребує внесення відповідних змін.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Виключення вимог тендерної документації, що суперечать законодавству України

Номер: 8b4924985a30451eba061e31b86ad275
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c4
Назва: Виключення вимог тендерної документації, що суперечать законодавству України
Вимога:
Відповідно до пп. 14) п. 1 Розділу 3 тендерної документації Замовник вимагає від учасника подати у складі тендерної пропозиції ПРОЕКТ договору, підготовлений відповідно до додатку 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього (крім зазначення суми закупівлі), підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника. Проте, у п. 3 Розділу 6 тендерної документації згідно з частиною першою статті 36 Закону "Про публічні закупівлі" зазначено, що договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Виходячи з цього, порядок укладання договору визначений ВИКЛЮЧНО кодексами України. Відповідно до статей 627, 628, 638 Цивільного кодексу України, статей 179, 180 Господарського кодексу України сторони можуть визначати зміст договору на основі ВІЛЬНОГО ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, МАЮТЬ ПРАВО ПОГОДЖУВАТИ НА СВІЙ РОЗСУД БУДЬ-ЯКІ УМОВИ ДОГОВОРУ, ЩО НЕ СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ, з урахуванням вимог актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. ДОГОВІР ВВАЖАЄТЬСЯ УКЛАДЕНИМ, ЯКЩО МІЖ СТОРОНАМИ У ПЕРЕДБАЧЕНИХ ЗАКОНОМ ПОРЯДКУ ТА ФОРМІ ДОСЯГНУТО ЗГОДИ ЩОДО УСІХ ЙОГО ІСТОТНИХ УМОВ. За наявності заперечень щодо окремих умов договору кодексами України встановлена чітка процедура досягнення сторонами згоди щодо умов проекту договору. У свою чергу, стаття 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких НІХТО НЕ МОЖЕ БУТИ ПРИМУШЕНИЙ РОБИТИ ТЕ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОДАВСТВОМ. Частиною другою статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначений обов’язковий перелік складових, що повинна містити тендерна документація. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНОДАВСТВА, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Не містить такої вимоги й наказ Мінекономрозвитку України від 13 квітня 2016 р. № 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". А лист Мінекономрозвитку України № 3302-06/42560-06 від 30.12.2016 носить виключно рекомендаційний та інформаційний характер, й не встановлює норми права. Таким чином, не існує ЖОДНОЇ ЗАКОНОДАВЧОЇ ВИМОГИ щодо безумовного погодження учасником торгів з ПРОЕКТОМ договору з тендерної документації та подання ним у складі тендерної пропозиції вже заповненого зі свого боку такого проекту, оскільки така вимога суперечить встановленому кодексами України порядку укладання договору, а саме, вільного волевиявлення та права погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству. Вимога у тендерній документації щодо заповнення для сторони учасника ПРОЕКТУ договору, підписання його уповноваженою особою учасника і завірення печаткою означає повне погодження учасником з проектом договору, що виключає право учасника узгодити положення договору саме на етапі його укладання, як передбачено законодавством України, та є по суті протизаконною. Пропозиції щодо уточнення та надання зауважень до проекту договору на етапі внесення змін до тендерної документації або її оскарження носять виключно декларативний характер та не мають практичної реалізації. При цьому слід зауважити, що твердження на підставі статті 36 Закону, що УМОВИ ДОГОВОРУ не повинні відрізнятись від змісту тендерної пропозиції за результатом аукціону переможця процедури закупівлі зовсім не означають, що проект договору з тендерної документації повинен БЕЗУМОВНО СПІВПАДАТИ з остаточним змістом укладеного за результатом аукціону договору про закупівлю. Таким чином, вимагаємо виключити з тендерної документації пп. 14) п. 1 Розділу 3 щодо надання у складі тендерної пропозиції проекту договору, підготовленого відповідно до додатку 5, заповненого для сторони учасника, підписаного учасником як такий, що містить вимогу, що не відповідає законодавству України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимог п.7 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Частиною 2 статті 32 Закону визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Частиною 4 статті 36 Закону передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. При цьому, положення Закону та підзаконних актів не містять положень, що умови договору можуть відрізнятися і в якій мірі від умов проекту договору, який є складовою тендерної документації. Зважаючи на викладене та положення частини 3 статті 22 Закону, вимога тендерної документації, передбачена пп.14 п.1.1 розділу 3, щодо надання у складі тендерної пропозиції проекту договору, підготовленого у відповідності з Додатком 5, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки та специфікації до нього, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника, повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 3efae10b26944483be7488866be6a537
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c3
Назва: Вимога
Вимога:
Додаток 4 до Договору містить документ з назвою «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» Зазначимо: будь-які вимоги, які не є наперед відомими, формалізованими, та забезпеченими критеріями оцінками – є типовий шлях забезпечення непрозорості закупівель та ґрунтом для корупційних дій та зловживань оскільки створюють можливість необ’єктивної, упередженої оцінки пропозицій всупереч вимогам Закону «Про публічні закупівлі» Документ «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» не містить а ні програми, а ні методики проведення випробування обладнання. Жодне з випробувань не формалізовано, не має посилань на тендерні вимоги, які перевіряються та здійснюється загадковим «експертно-документальним методом шляхом аналізу» «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» в тому вигляді, як вона опублікована, не дає жодного уявлення про дії, які дійсно виконуються і має на меті лише надати Замовнику можливість непрозоро та упереджено оцінити обладнання від будь-якого наперед неузгодженого та небажаного учасника торгів. Таким чином, Замовник намагається відмовити від участі у торгах тих учасників, які не перебувають у змові з Замовником. Фактично, опублікована «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» має на меті відлякування потенційних але небажаних учасників, оскільки надає Замовнику відмовити такому учаснику у оплаті. Більш того, «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» включає перевірку «виконання у визначеному порядку, певних процедур та операцій, щодо: − внесення інформації до ЄДДР; − формування витягів з ЄДДР; − видача довідок про реєстрацію місця проживання або місця перебування фізичної особи.» у взаємодії з існуючим у Замовника програмним забезпеченням, яке не є предметом закупівлі, і знаходиться під повним контролем замовника. Таке випробування є некоректним, незаконним та надає Замовнику широкі можливості щодо зловживань, тим більше що доступ до існуючого програмного забезпечення виконується через Web-інтерфейс, то ж постачальник взагалі не контролює, як само і ким саме адмініструється віддалений сервер під час таки «випробувань». Але й цього виявилося замало. Замовник ставить постачальника в умови, коли сама можливість проведення випробувань регулюється виключно Замовником та не є відповідальністю постачальника. Мова йде про Розділ 5, де встановлюються вимоги до температури, атмосферного тиску, вологості, залу і кабіни операторів, взаємного розташування робочих місць, загальних ергономічних умов, тощо. Таким чином, весь зміст «ПРОГРАМА ТА МЕТОДИКА проведення випробування обладнання» має на меті створення широких можливостей для зловживань під час випробувань, що будуть мати наслідком відмову в оплаті поставленого обладнання. Дійсно, за таких умов мало хто захоче приймати участь в заангажованому тендері без попередньої домовленості з Замовником. З огляду на той факт, що бюджет закупівлі завищено відносно ринкових цін щонайменше на 30 відсотків, такі дії замовника можуть означати намір надання неправомірних преференцій наперед обраному учаснику торгів з метою отримання ним неправомірної вигоди і підпадають під визначення термінів Статті 1 закону України «Про запобігання корупції», а саме: «корупція - використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей;» Таким чином, вимагаємо – або вилучити «ПРОГРАМУ ТА МЕТОДИКУ проведення випробування обладнання», або привести її у відповідність до Закону. В тому числі: Вимагаємо: Надати у тендерній документації детальний опис протоколу тестування, з описом призначення кожного тесту, дій, які виконуються під час тесту, очікуваний результат, та формалізовані критерії оцінки такого результату на успішність/неуспішність. Протокол має унеможливлювати будь які трактування результату та складатися з критеріїв, оцінка яких допускає лише два варіанти «так» або «ні». Разом з протоколом має бути опублікована та включена до тендерної документації таблиця результатів, що має бути заповнена під час тестування.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерна документація була розроблена Замовником у відповідності до норм чинного законодавства України та потреб у конкретній закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 3310b920e16446819ee181cbd8ce99d1
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
У відповіді на Вимогу «UA-2017-08-18-000645-a.c1» Замовник вдався до свідомого перекручення фактів та вільного переказу змісту закону України «Про публічні закупівлі» (Далі – Закон). Стаття 19 Конституції України, прямо вказує "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України" Маємо наголосити, що виключний перелік вимог, що стосуються учасника торгів, та кваліфікаційних критеріїв, виконання яких Замовник має право вимагати від учасника торгів регулюється виключно Статтею 16 Закону. Що до Статті 22 Закону, на яку посилається Замовник у своїй відповіді – то вона прямо вказує: «2) Тендерна документація повинна містити: один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.» «3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію..» Таким чином, Закон чітко встановлює поділ критеріїв на Кваліфікаційні, Технічні, Якісні і Кількісні. Кваліфікаційні критерії стосуються учасника і регулюються Статтею 16, в той час як Технічні, Якісні і Кількісні регулюються статтею 22 і стосуються предмету Закупівлі. Стаття 22, також містить виключний перелік критеріїв та вимог до предмету закупівлі та договору про закупівлю., Фінансова інформація учасника не може бути кваліфікована за жодним з пунктів Статті 22, Оскільки Стаття 22 взагалі не регулює вимоги до учасника, а лише містить посилання на Статті 16 та 17 Закону. Замовник дійсно має право включити будь яку іншу ІНФОРМАЦІЮ до тендерної документації, але жодна з частин Статті 22 не надає йому право висувати вимоги до учасника торгів окрім тих, що викладено у Статті 16. Вимога надання копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за два останні звітні періоди; довідки про стан банківських рахунків, тощо – стосуються саме учасника і є незаконними, оскільки не є дозволеними Статтею 16 Закону. Тому наголошуємо, що вимога до учасника щодо надання інформації, яка не є компетенцією замовника, є незаконною і має бути вилучена з тендерної документації. Це ж стосується вимог до специфічної нумерації сторінок, надання реєстрів документів, тощо. Закон містить вичерпний перелік критеріїв, за якими пропозиція учасника може бути відхилена. Жодний з цих критеріїв не стосується нумерації сторінок, наявності печаток, реєстрів документів тощо. Тому всі ці вимоги є незаконними, не можуть бути застосовані для відхилення пропозицій і тому мають бути вилучені з Тендерної документації, оскільки їх єдина мета для Замовника – привласнити собі право відхилити будь-яку пропозицію на свій розсуд.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до п.2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, п.3 частини 2 статті 22 Закону - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Кваліфікаційні критерії та спосіб їх документального підтвердження містяться у Додатку 2 до тендерної документації. Вимоги щодо документального підтвердження відсутності обставин для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону містяться у Додатку 3 до тендерної документації. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також спосіб їх документального підтвердження визначені у п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації. Вимоги Додатку 2 до тендерної документації, Додатку 3 до тендерної документації, п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації не передбачають надання з боку учасника в складі тендерної пропозиції копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за два останні звітні періоди, довідки(ок) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видані(их) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан (залишок коштів на рахунку) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами, що вказує на відсутність порушення з боку замовника при встановленні кваліфікаційних критеріїв та способу їх документального підтвердження, вимог, передбачених статтею 17 Закону та способу їх документального підтвердження, технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі і способу їх документального підтвердження. Разом з тим, відповідно до підпункту 12 п.1.1 розділу 3 тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за два останні звітні періоди, підпункту 13 - довідку(и) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан (залишок коштів на рахунку) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. Дані вимоги тендерної документації передбачені згідно з частиною 3 статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Позиція запитувача щодо неможливості з боку замовника вимагати документи та інформацію, що не передбачені саме частиною 2 статті 22 Закону, є хибною з наступних підстав. Перелік вимог та положень тендерної документації не є вичерпним. Частина 2 статті 22 Закону визначає лише обов’язків перелік складових тендерної документації. Частина 3 статті 22 Закону дозволяє замовнику включати до тендерної документації також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. На право замовника встановлювати вимоги щодо оформлення документів тендерної пропозиції вказує, зокрема, положення абзацу 3 частини 3 статті 22 Закону, відповідно до якого формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: f76f1c947e744cd4bb235857a1bfd7da
Ідентифікатор запиту: UA-2017-08-18-000645-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Відповідно до Розділу 1 Замовник Вимагає: 12) копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за два останні звітні періоди; 13) довідка(и) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видана(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан (залишок коштів на рахунку) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками; Відповідно до Закону України «Про публічні Закупівлі» замовнику не надається право перевіряти фінансову звітність юридичних та фізичних осіб, та вимагати їх публікацію. Відповідно до законодавства України, Державна Міграційна Служба не уповноважена вести перевірку фінансової звітності та вимагати її надання. Відповідно до статті 19 Конституції України: «Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.» Таким чином, Замовник перевищив повноваження, надані йому законом та вдався до встановлення вимог які не є його компетенцією. Вимагаємо: Вилучити пункти 12 та 13 Розділу 1 з Тендерної документації, як такі що суперечать законодавству та перевищують повноваження Замовника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено обов’язковий перелік складових, що повинна містити тендерна документація. При цьому, частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Зважаючи на викладене, чинне законодавство, у т.ч. Закон України «Про публічні закупівлі», не забороняє замовнику вимагати від учасника документи та інформацію, надання яких прямо не передбачено положеннями частини 2 статті 22 Закону. З урахуванням викладеного, вимоги замовника, передбачені пп.12, 13 п.1.1 розділу 3 тендерної документації, не суперечать законодавству та не вказують на перевищення повноважень з боку замовника.
Статус вимоги: Не задоволено