-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Вивезення будівельних і великогабаритних відходів (БВВ)».
усі документи, що мають відношення до пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова або російська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
47 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 237.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 237.50 UAH
Період оскарження:
08.11.2021 19:46 - 12.11.2021 00:00
Вимога
Відкликано скаржником
Незаконна дискваліфікація
Номер:
19ecbb9cc9274170bc3fc295a9010d2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-08-015871-b.c2
Назва:
Незаконна дискваліфікація
Вимога:
Повідомляємо що пропозиція ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-11-08-015871-b).
Відповідно до пункту 15.7.1. оголошення про проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-11-08-015871-b). «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель. Документи мають бути належного рівня зображення (чіткими та розбірливими для читання). Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на всю пропозицію або на кожен електронний документ пропозиції окремо.»
Відповідно до частини 5 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» надано документи у формі електронних документів через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Отже, ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» надало усі необхідні документи, що передбачені оголошенням про проведення спрощеної процедури закупівлі.
Щоб прочитати файл на який накладено електронний підпис потрібно перейти за посиланням - https://sign.diia.gov.ua/verify .
Також, ви можете переглянути відео як зчитувати електронний цифровий підпис (починаючи із 7:55) https://www.youtube.com/watch?v=09NuX02a2wE .
Таким чином ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» надало усі відповідні документи що були передбачені оголошенням про проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2021-11-08-015871-b), та у спосіб встановленим відповідним оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та законодавством.
ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» вважає, що замовником було допущено грубе порушення основних принципів здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині проведення дискримінаційного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» та прийняття неправомірного рішення, що призвело до порушення права Скаржника як учасника закупівлі на добросовісну конкуренцію серед учасників, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції та недискримінацію учасників.
Що ж стосується Додатку 5 до оголошення спрощеної закупівлі «Виконавець підтверджує, що має право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради», повідомляємо, що відповідно до ч. 11, ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» : Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Частиною 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено підстави відхилення пропозиції, а саме Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору з боку учасника) більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Для відхилення пропозиції ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» немає підстав.
Замовником при оцінці цінових пропозицій порушено наступні принципи передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність;- недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи вище зазначене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» вимагаємо:
1. Скасувати протокол уповноваженої особи про розгляд учасника від 24.11.2021 р., яким відхилено пропозицію ТОВ «ЧАСТЮЛЯ»;
2. Повторно розглянути пропозицію ТОВ «ЧАСТЮЛЯ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Комунальне Некомерційне Підприємство Пологовий Будинок_5.pdf 30.11.2021 14:22
Дата подачі:
30.11.2021 14:22
Опис причини скасування:
cancelled
Дата скасування:
02.12.2021 17:49
Вимога
Відхилено
Незаконна вимога, що підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5535-р/пк-пз від 19.03.2021 р. по UA-2021-02-24-011232-b.c3 (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-24-011232-b).
Номер:
f6d4026d21c74c8d837a071a839e5847
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-08-015871-b.b1
Назва:
Незаконна вимога, що підтверджується Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5535-р/пк-пз від 19.03.2021 р. по UA-2021-02-24-011232-b.c3 (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-24-011232-b).
Вимога:
Відповідно Додатку 5 «Т Е Х Н І Ч Н І В И МО Г И» до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2021-11-08-015871-b – «Виконавець підтверджує, що має право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом.».
Вимога, що учасник має надати підтвердження, що він має право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом є дискримінаційною і незаконною, з огляду на наступне.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів визначається відповідно Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 р. № 1173 (далі – Порядок 1173).
Відповідно до пункту 30 Порядку № 1173 – організатор конкурсу протягом не більш як п'яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу, та зазначає строк, протягом якого виконавець має право надавати такі послуги, але не менш як п'ять років.
Звертаємо увагу на вжиту термінологію: «МАЄ ПРАВО надавати такі послуги», без жодних застережень про виключний чи навіть монопольний характер таких прав.
Порядку № 1173 яким визначений конкурс передбачає множину учасників, які беруть участь у конкурсі (хоча Порядок № 1173 допускає, що на конкурс з’явився лише один учасник, у такому разі він може бути виконавцем згаданих послуг не більше 12 місяців).
Вказаними положеннями Порядку № 1173 передбачається, що в конкурсі на надання послуг з вивезення побутових відходів беруть участь декілька учасників та за результатами конкурсу визначається один переможець.
Всі організації які конкурс не виграли продовжують існувати і здійснювати свою діяльність, оскільки у жодному законодавчому акті їм не заборонено продовжувати займатися своєю статутною діяльністю.
Таким чином чинне законодавство України передбачає множину підприємств, які можуть здійснювати діяльність з надання послуг з вивезення побутових відходів, серед яких замовники можуть обирати виконавця і укладати з ним договір.
Незаконність вимог встановлених Замовником підтверджується і Цивільним кодексом України (далі – ЦК України).
ЦК України в пункті 3 частини 1 статті 3 та статті 627 закріпив один з ключових принципів цивільних відносин – принцип свободи договору. Цей принцип стверджує, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. При цьому відповідно до частини 2 статті 4 ЦК України основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України; актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймають відповідно до Конституції України та цього кодексу; якщо суб’єкт права законодавчої ініціативи подав до Верховної Ради України проект закону, який регулює цивільні відносини інакше, ніж цей кодекс, він зобов’язаний одночасно подати проект закону про внесення змін до Цивільного кодексу України. Поданий законопроект розглядає Верховна Рада України одночасно з відповідним проектом закону про внесення змін до Цивільного кодексу України. А якщо цього не було зроблено, то норми спеціального закону не можуть конкурувати з нормами основного акта цивільного законодавства. До такого висновку дійшов Верховний Суд у Постанові від 19.09.2018 р. у справі № 639/5291/15-ц. У цьому ж рішенні Верховний Суд оцінив договори про надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами, що укладають відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи» з виконавцем, визначеним на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування, як класичні публічні договори.
Відповідно до частини 1 статті 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона – підприємець взяла на себе обов’язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв’язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо). Такий обов’язок для обраного місцевою радою виконавця випливає з перемоги на конкурсі та укладеного за результатами конкурсу договору щодо умов надання відповідних послуг на визначеній території. Відповідно до частини 4 статті 633 ЦК України підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності в нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг). А обраний місцевою радою виконавець такі можливості має завжди, інакше б він у конкурсі не переміг.
Отже, для замовників публічних закупівель виконавець послуги з вивезення побутових відходів, обраний органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до Порядку № 1173, це – лише потенційний контрагент, який не має права відмовити в укладенні договору.
Таким чином Замовником встановленням вимоги, що учасник у складі пропозиції має надати підтвердження, що він право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом, обмежено конкуренцію та порушено принципи встановлені Законом України «Про публічні закупівлі», порушено вимоги встановлені ЦК України, крім того вказане підтверджується практикою Верховного Суду.
Незаконність вимог встановлених Замовником підтверджується також і положеннями Закону України «Про відходи».
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України «Про відходи» відходи є об’єктом права власності. Зміст права власності становлять права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. На зміст права власності не впливають місце проживання власника та місцезнаходження майна (стаття 317 ЦК України). Тож будь-який замовник має право вирішувати сам, з яким виконавцем та на який обсяг послуг укладати договір.
Встановлення вимоги, що учасник у складі пропозиції має надати підтвердження, що він право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом є також незаконним з огляду на наступне.
Відповідно частини 2 ст. 35-1 Закону України «Про відходи» - Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.
Відповідно ст. 1 Закону України «Про відходи» - джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка).
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО засновником якого є ОДЕСЬКА ОБЛАСНА РАДА, яка є 100 відсотків статутного капіталу КНП "ПБ № 5" ОМР.
Відповідно п. 3 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
Таким чином власником відходів, що утворилися на території КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ є виключно держава або територіальна громада.
Відповідно преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» - цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Таким чином при закупівлі послуг Вивезення будівельних і великогабаритних відходів (БВВ) ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям та проведенні закупівлі UA-2021-11-08-015871-b КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №5" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ має керуватися, як способом визначення виконавця послуг Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям) Законом України «Про публічні закупівлі», оскільки в даному випадку Замовником здійснюється управління відходами, які є власністю держави або територіальної громади.
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлений порядок визначення виконавця (переможця) при закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.
Згідно ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі» для визначення виконавця (переможця) при закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави Замовник застосовує: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог, також Замовником може бути проведена спрощена процедура закупівлі при придбанні замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином Законом України «Про публічні закупівлі» визначено, яким чином відбувається процес конкуренції при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави.
Відповідно ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Таким чином, враховуючи вище вказані вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» всі заінтересовані особи всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та мають право вільно конкурувати, та бути визначеними переможцями при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади.
Враховуючи той факт, що способом визначення переможця при закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад є проведення закупівель у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником порушено вимоги встановлені ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Замовник обмежив право на участь у закупівлі виконавців, які не є виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території м. Одеси, визначеними органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України, а отже не можуть надати підтвердження, що вони мають право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, та не можуть надати копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом., вказані учасники не зможуть брати участь в закупівлі UA-2021-11-08-015871-b, своїми діями замовник обмежив право таких учасників на змагання між суб’єктами господарювання передбачене ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» з метою перемоги в публічній закупівлі UA-2021-11-08-015871-b.
Замовником порушено вимоги встановлені ст. 42 Конституції України, а саме - кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Неправомірність дій Замовника також підтверджується відповіддю на запит наданою Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, яка знаходиться за посиланням (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=8621888b-a80b-4c4b-be23-c46586952175&lang=uk-UA), в якій вказується, що саме Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Замовники в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» визначають виконавця послуг саме в порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», а не відповідно Порядку № 1173.
Також вказана позиція узгоджується з практикою Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме з Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5535-р/пк-пз від 19.03.2021 р. по UA-2021-02-24-011232-b.c3 (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-02-24-011232-b).
Враховуючи вище вказане, вимагаємо виключити з Оголошення про проведення спрощеної закупівлі UA-2021-11-08-015871-b, вимогу встановлену в Додатку 5 «Т Е Х Н І Ч Н І В И МО Г И» наступного змісту «Виконавець підтверджує, що має право виконувати послуги з вивезення побутових відходів на території м. Одеса, про що надає копію протоколу або витягу з протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів (у порядку, встановленому Постановою КМУ від 16.11.2011 № 1173), виданої органом виконавчої влади Одеської міської ради або уповноваженим ним органом.».
Пов'язані документи:
Учасник
- № 5535-рпк-пз від 19.03.2021 р..pdf 09.11.2021 13:56
- Вимога.pdf 09.11.2021 13:56
- Відповідь на запит (1).docx 10.11.2021 11:46
Дата подачі:
09.11.2021 13:56
Вирішення:
Зазначена вимога не є дискримінаційною, та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Відповідно до Закону України «Про відходи»: Власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами. Джерело утворення побутових відходів - об'єкт, на якому утворюються побутові відходи (житловий будинок, підприємство, установа, організація, земельна ділянка).
Згідно ст. 9 Закону України «Про відходи», суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава. Територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про відходи» Органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи.
Згідно зі ст. 17 Закону України «Про відходи» суб'єкти господарювання у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про відходи» суб'єктами у сфері поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність яких пов'язана із поводженням з відходами.
Відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи», поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання твердих побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
Отже, діючим законодавством у сфері поводження з відходами покладено обов'язок на власників або наймачів, користувачів, у тому числі орендарів, джерел утворення побутових відходів, земельних ділянок укладати договори про надання послуг з вивезення побутових відходів з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визначається на конкурсних засадах органом місцевого самоврядування. Метою проведення конкурсу є надання суб’єкту господарювання права надавати споживачам послуги з вивезення твердих побутових відходів у межах певної території на підставі переваг, отриманих над іншими суб’єктами господарювання завдяки власним досягненням, внаслідок чого споживачі матимуть можливість обирати між кількома продавцями. Конкурс по своїй суті – це конкурентний спосіб надання права на вивезення побутових відходів, основною метою проведення якого, є розвиток конкуренції та вибір на конкурсних засадах виконавців відповідних послуг, які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування споживачів. При цьому об'єктами конкурсу (джерелами утворення відходів) у даному випадку були, зокрема об’єкти, які відносяться до комунальної власності міста. Тобто неврахування підсумків проведеного конкурсу призведе до спотворення конкуренції на ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів в місті Одесі.
Статус вимоги:
Відхилено