-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Проявник, Фіксаж; Плівка медична рентгенівська зеленочутлива MXG)
Протокол № 277 від 08.11.2021 р.
Завершена
71 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 355.00 UAH
Період оскарження:
08.11.2021 13:07 - 12.11.2021 12:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
15dd8205feac4b14a04d3fdce9d4728c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-08-001495-c.a1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! В Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код Код ДК 021:2015 - 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Проявник, Фіксаж; Плівка медична рентгенівська зеленочутлива MXG), Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, та вказує, що «З цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Враховуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника, але ж : Відповідно до Закону України Про публічні закупівлі (Документ 922-VIII, нова редакція від 19.04.2020, підстава - 114-IX), розділ III загальні умови здійснення закупівлі, Стаття 14, пункт 4 у разі здійснення спрощеної закупівлі (придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто , Ви можете вказати, який саме еквівалент, але заборонити НЕ МОЖЕТЕ!
Нагадаємо, що еквівалентність це достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог Тож, звертаємо Вашу увагу на беззаперечне порушення з вашого боку процедури допорогових закупівель, де однією з ключових вимог до проведення допорогових торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру.
Натомість Замовник зазначив конкретну назву товару та інформацію про те, що «3 цього Закону) у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Враховуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник вважає за потрібне у вимогах до предмета закупівлі зазначити торгівельну марку та виробника». Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», де чітко зазначено, що при формуванні технічного завдання на предмет закупівлі та проведенні процедури закупівлі Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд аналогів і є дискримінаційним підходом до Учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників. Зазначення найменувань плівок з його унікальними технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику.
Зазначення в предметі закупівлі найменування плівок суперечать принципам закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Абз. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
З метою уникнення непорозумінь між учасниками та Замовником, а також керуюсь ст.ст. 2, 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Вимагаємо внести відповідні зміни згідно із зазначеними вище вимогами для проведення закупівлі через систему електронних торгів, якою передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції аналог плівки, що зазначені в Інформації для проведення закупівлі товарів через систему електронних торгів по закупівлі код Код ДК 021:2015 - 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання (Проявник, Фіксаж; Плівка медична рентгенівська зеленочутлива MXG). Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.11.2021 10:15
Вирішення:
Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне:Відповідно до ч. 4 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначати наявність чи відсутність еквіваленту товару в допорогових закупівлях є правом замовника, а не обов'язком. Тобто замовник спрощеної (допорогової) закупівлі має право посилатися на певну торговельну марку або виробника. Замовник має законне право зазначати інформацію щодо конкретного виробника (марки) продукції, при цьому не порушуючи законодавство, яке регулює порядок проведення спрощених (допорогових) закупівель.. Звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", такі закупівлі ґрунтуються у тому числі на принципі максимальної ефективності. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі.
У даному випадку предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність.. На основі вище наведеного для безперебійної, якісної та стабільної роботи закладу охорони здоров'я КНП КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради вказані фотохімікати та рентгенплівка є найкращими.
Зазначення конкретного виробника продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання в роботі та раціональним використанням бюджетних коштів. В даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються норми законодавства та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. В своїх діях не бачимо ні протиправних ні дискримінаційних дій.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.11.2021 15:15